Poprzedni artykuł: 6 tydzień ciąży - czego się spodziewać na początku ciąży? Następny artykuł: 8 tydzień ciąży - usłyszysz bicie serca dziecka

7 tydzień ciąży - objawy, dolegliwości i rozwój dziecka

Dziecko,
,
, tagi: dziecko, ciąża, kalendarz ciąży, tydzień ciąży, rozwój dziecka, objawy ciąży
Sprawdź co się dzieje w 7 tygodniu ciąży, jak rozwija się dziecko i jakich dolegliwości ciążowych możesz się spodziewać!

7 tydzień ciąży

7 tydzień ciąży: samopoczucie i objawy

W tym czasie macica zaczyna się powiększać, możesz więc odczuć, że ulubione dżinsy robią się przyciasne, a talia nieco się zaokrągliła. Podobnie jak wcześniej, mogą cię nękać mdłości i wymioty, zmęczenie i osłabienie, senność, zmienne nastroje. Pomimo tego staraj się optymistycznie patrzeć na świat: rośnie w tobie mały człowieczek, który już niedługo będzie w centrum twojego życia.

Rozwój dziecka w 7 tygodniu ciąży

Na początku tego tygodnia dziecko osiąga 6 milimetrów długości i waży około 1 grama, ale rośnie bardzo szybko, nawet 1 mm dziennie. Jego głowa powiększa się, tworzy się przysadka mózgowa. W początkowym etapie powstających płuc wykształcają się pęcherzyki płucne. Ukształtowały się już wątroba, nerki i trzustka znajdują się już na swoim miejscu. Pojawiają się zawiązki kończyn – małe rączki i nóżki, zaczyna powstawać przewód pokarmowy oraz gruczoły płciowe. Widać też zarysy twarzy, delikatne zabarwienie tęczówek oczu, powieki i otwór w miejscu ust, a także nozdrza.

7 tydzień ciąży: co warto wiedzieć

Warto zadbać o zdrowe nawyki już od początku ciąży. Oprócz odpowiedniego odżywiania nie zapominaj o aktywności fizycznej: trochę ruchu z pewnością wyjdzie na zdrowie i tobie, i dziecku. Zapytaj ginekologa, czy nie ma przeciwwskazań i wybierz taką formę ćwiczeń, którą najbardziej lubisz. Do najbardziej polecanych przez specjalistów należą: spacery, pływanie, joga, pilates. Jeśli jesteś wysportowana, w porozumieniu z lekarzem nadal możesz ćwiczyć ulubiony sport – o ile nie jest to jazda konna, tenis czy skoki spadochronowe. Odradza się również typowy aerobik, który ćwiczy się w klubach fitness – TBC, ABT, BS czy step albo Hi Lo nie są teraz dla ciebie. Systematyczne, ale nie forsowne ćwiczenia bardzo dobrze wpłyną na twoją kondycję fizyczną i psychiczną, zapewnią dobry sen i wyregulują apetyt. Dzięki zdrowej dawce ruchu (zwłaszcza na świeżym powietrzu) do twojego organizmu (a więc i do organizmu dziecka) dostanie się więcej tlenu, poprawi się krążenie krwi, zaś regularne ćwiczenia przygotują cię do wysiłku, jakim jest poród.

Ciekawostki

W pierwszym trymestrze ciąży unikaj dalekich podróży, zwłaszcza w góry – rozrzedzone powietrze i częste zmiany ciśnienia mogą spowodować osłabienie i omdlenia.

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

14 sierpnia 2018, 17:36
mamotoja.pl

Nasze propozycje