Poprzedni artykuł: Jak wrócić do formy po porodzie - sprawdzone sposoby Następny artykuł: Co słyszy dziecko w brzuchu?

Ćwicz z dzieckiem po porodzie i wróć do formy sprzed ciąży!

Chciałabyś schudnąć po ciąży ćwicząc z dzieckiem? Zobacz przegląd aktywności, które można uprawiać wspólnie z maluchem!
ćwiczenia z dzieckiem po ciąży

W pierwszych miesiącach po porodzie nie zawsze łatwo jest znaleźć czas na zajęcia sportowe poza domem i zaufaną osobę, która w tym czasie zaopiekuje się maleństwem. Najlepszym rozwiązaniem w takiej sytuacji są ćwiczenia razem z dzieckiem! Połączysz dbanie o sylwetkę z zabawą i kontaktem z maluszkiem.

Ćwiczenia z dzieckiem w domu - przykłady

Możesz robić przysiady trzymając malucha na rękach albo unosić dziecko do góry – ćwiczenie świetnie kształtuje mięśnie ramion i pleców. Mięśnie nóg i pośladków wzmocnisz kładąc dziecko na klatce piersiowej i podnosząc nogi, robiąc delikatne skłony albo wykonując klasyczny „rowerek” w powietrzu. Leżąc na plecach, z ugiętymi w kolanach nogami, możesz ułożyć maluszka na biodrach i delikatnie je podnosić i opuszczać. Tego typu ćwiczeń jest dużo – wszystko zależy od indywidualnych potrzeb, kreatywności i wieku dziecka. Jeśli miałaś cesarskie cięcie, to nie możesz intensywnie ćwiczyć przez co najmniej 6 tygodni po porodzie – oczywiście oprócz ćwiczeń relaksacyjnych i mięśni Kegla. Wszystkie ćwiczenia z dzieckiem muszą być wykonywane z dużą ostrożnością. Pamiętaj, żeby utrzymywać kontakt wzrokowy z dzieckiem i uśmiechać się do niego.

fitness i basen dla mam z dziećmi

Fitness i basen dla mam z dziećmi

Obecnie oferta wielu basenów i siłowni obejmuje zajęcia na które można przyjść razem z dzieckiem. Poszukaj w swojej okolicy klubów fitness, które organizują zajęcia dla młodych mam. Zazwyczaj są to zajęcia w kameralnych, maksymalnie kilkuosobowych grupach. Miła atmosfera, kąciki zabaw dla dzieci, miejsca do karmienia, przewijaki i program ćwiczeń dopasowany do potrzeb kobiet po ciąży – to wszystko sprzyja szybkiemu zrzucaniu zbędnych kilogramów, poprawie nastroju i pogłębianiu psychicznej i fizycznej więzi z maleństwem.

Lubisz pływać? Zwróć uwagę na oferty basenów – w niektórych placówkach są specjalne godziny dla rodzin podczas których na basen wpuszczani są wyłącznie rodzice z dziećmi i przysługują im specjalne - promocyjne ceny. Dziecko można zacząć oswajać z wodą już od 4-5 miesiąca życia.

Zobacz też inne sposoby na powrót do formy po ciąży

Ćwiczyłyście kiedyś z dzieckiem? Podzielcie się wrażeniami! :)

 

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

16 lipca 2018, 12:34
mamotoja.pl

Nasze propozycje