Poprzedni artykuł: Ochrona krocza podczas porodu Następny artykuł: Błonnik w diecie dziecka - dlaczego jest ważny?

Jak wzmocnić odporność dziecka jesienią?

Dziecko,
,
, tagi: dziecko, odporność, choroba, witaminy, witaminy na wzmocnienie
Jesienią częściej niż zwykle dzieci łapią infekcje i chorują. Jak wzmocnić odporność dziecka, żeby uchronić je przed chorobami?
jak wzmocnić odporność dziecka

Jesień nie zawsze jest złota, a nagłe ochłodzenie, wiatr czy deszcz powodują, że zwłaszcza dzieci szybciej się przeziębiają. Niedojrzały układ odpornościowy niemowląt sprawia, że ich organizmy są mniej odporne na działanie chorobotwórczych wirusów i bakterii.

Co można zrobić, żeby maluch nie złapał kolejnej infekcji? Jak uchronić malca przed gorączką i antybiotykami?

Sprawdź, jak wzmocnić odporność dziecka jesienią! 

Wzmacnianie odporności: ruch to zdrowie!

  • Aktywność fizyczna: spacery, zabawy ruchowe na powietrzu, bieganie, jazda na rowerze, wspinanie się na drabinki - to wszystko sprawia, że twoje dziecko będzie bardziej zahartowane.
  • Nie rezygnuj z codziennego spaceru nawet wtedy, jeśli maluch ma niewielki katar lub lekką chrypkę, albo gdy na dworze jest chłodno czy kropi mały deszczyk.
  • Starsze dziecko (6-7 latek) chętnie będzie uczestniczyć w zajęciach sportowych razem z rówieśnikami, dlatego warto zapisać je na dodatkowe zajęcia zgodne z jego zainteresowaniami, na przykład taniec czy piłkę nożną.

Wzmacnianie odporności: nie przegrzewaj

  • Ubieranie dziecka zbyt ciepło ma zwykle skutek odwrotny od zamierzonego: maluchowi jest za ciepło, poci się, a potem wystarczy mały wiaterek i choroba gotowa. 
  • Niemowlęciu, które jeszcze nie chodzi, zakładamy jedną warstwę więcej, niż sobie (dodatkowa bluzeczka, sweterek lub kocyk). Dziecko, które już samo chodzi, ubieramy w tę samą ilość warstw ubrania, co siebie.
  • Dopilnuj, aby w sypialni dziecka nie było zbyt ciepło: optymalna temperatura to 18-20°C. Warto też codziennie przed snem przewietrzyć pokój.

Wzmacnianie odporności: zdrowe odżywianie

  • Odpowiednia dieta wspomaga odporność organizmu, dlatego szczególnie teraz dbaj o to, żeby posiłki dziecka zawierały dużo witamin i minerałów.
  • Wybieraj sezonowe warzywa i owoce, a także wysokiej jakości nabiał, mięso i ryby oraz produkty zbożowe z pełnego przemiału.
  • Staraj się unikać produktów wysoko przetworzonych i słodkich, np. gotowych rogalików, ciastek, cukierków, napojów słodzonych. Nie przesadzaj z sokami - są zdrowe, ale większość z nich zawiera sporo cukru! 
  • Na wzmocnienie odporności szczególnie wpływają: sok z czarnej porzeczki, kiwi, czosnek, por, cykoria, natka pietruszki, kapusta, brokuły, czerwona papryka, miód, ryby, orzechy i nasiona. Pamiętaj, aby niemowlęciu i małemu dziecku podawać te produkty zgodnie z kalendarzem rozszerzania diety.

Po czwarte: probiotyki i syropki

  • W okresie jesienno - zimowym pediatrzy zalecają podawanie starszym maluchom probiotyków, które według niektórych wspomagają działanie układu odpornościowego. Szczególnie ważne jest stosowanie tych preparatów po kuracji antybiotykowej. 
  • Po drugim roku życia możesz zacząć stosować preparaty wzmacniające, które stymulują wzrost odporności organizmu, np. syropy z echinaceą (jeżówka), aloesem, aronią czy czosnkiem. 
zdjęcia: Fotolia

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

21 września 2018, 15:57
mamotoja.pl

Nasze propozycje