Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Ochrona krocza podczas porodu Następny artykuł: Błonnik w diecie dziecka - dlaczego jest ważny?

Jak wzmocnić odporność dziecka jesienią?

Dziecko,
,
, tagi: dziecko, odporność, choroba, witaminy, witaminy na wzmocnienie
Jesienią częściej niż zwykle dzieci łapią infekcje i chorują. Jak wzmocnić odporność dziecka, żeby uchronić je przed chorobami?
jak wzmocnić odporność dziecka

Jesień nie zawsze jest złota, a nagłe ochłodzenie, wiatr czy deszcz powodują, że zwłaszcza dzieci szybciej się przeziębiają. Niedojrzały układ odpornościowy niemowląt sprawia, że ich organizmy są mniej odporne na działanie chorobotwórczych wirusów i bakterii.

Co można zrobić, żeby maluch nie złapał kolejnej infekcji? Jak uchronić malca przed gorączką i antybiotykami?

Sprawdź, jak wzmocnić odporność dziecka jesienią! 

Wzmacnianie odporności: ruch to zdrowie!

  • Aktywność fizyczna: spacery, zabawy ruchowe na powietrzu, bieganie, jazda na rowerze, wspinanie się na drabinki - to wszystko sprawia, że twoje dziecko będzie bardziej zahartowane.
  • Nie rezygnuj z codziennego spaceru nawet wtedy, jeśli maluch ma niewielki katar lub lekką chrypkę, albo gdy na dworze jest chłodno czy kropi mały deszczyk.
  • Starsze dziecko (6-7 latek) chętnie będzie uczestniczyć w zajęciach sportowych razem z rówieśnikami, dlatego warto zapisać je na dodatkowe zajęcia zgodne z jego zainteresowaniami, na przykład taniec czy piłkę nożną.

Wzmacnianie odporności: nie przegrzewaj

  • Ubieranie dziecka zbyt ciepło ma zwykle skutek odwrotny od zamierzonego: maluchowi jest za ciepło, poci się, a potem wystarczy mały wiaterek i choroba gotowa. 
  • Niemowlęciu, które jeszcze nie chodzi, zakładamy jedną warstwę więcej, niż sobie (dodatkowa bluzeczka, sweterek lub kocyk). Dziecko, które już samo chodzi, ubieramy w tę samą ilość warstw ubrania, co siebie.
  • Dopilnuj, aby w sypialni dziecka nie było zbyt ciepło: optymalna temperatura to 18-20°C. Warto też codziennie przed snem przewietrzyć pokój.

Wzmacnianie odporności: zdrowe odżywianie

  • Odpowiednia dieta wspomaga odporność organizmu, dlatego szczególnie teraz dbaj o to, żeby posiłki dziecka zawierały dużo witamin i minerałów.
  • Wybieraj sezonowe warzywa i owoce, a także wysokiej jakości nabiał, mięso i ryby oraz produkty zbożowe z pełnego przemiału.
  • Staraj się unikać produktów wysoko przetworzonych i słodkich, np. gotowych rogalików, ciastek, cukierków, napojów słodzonych. Nie przesadzaj z sokami - są zdrowe, ale większość z nich zawiera sporo cukru! 
  • Na wzmocnienie odporności szczególnie wpływają: sok z czarnej porzeczki, kiwi, czosnek, por, cykoria, natka pietruszki, kapusta, brokuły, czerwona papryka, miód, ryby, orzechy i nasiona. Pamiętaj, aby niemowlęciu i małemu dziecku podawać te produkty zgodnie z kalendarzem rozszerzania diety.

Po czwarte: probiotyki i syropki

  • W okresie jesienno - zimowym pediatrzy zalecają podawanie starszym maluchom probiotyków, które według niektórych wspomagają działanie układu odpornościowego. Szczególnie ważne jest stosowanie tych preparatów po kuracji antybiotykowej. 
  • Po drugim roku życia możesz zacząć stosować preparaty wzmacniające, które stymulują wzrost odporności organizmu, np. syropy z echinaceą (jeżówka), aloesem, aronią czy czosnkiem. 
zdjęcia: Fotolia

Polecany film

Babyonline - Czas


Zobacz także

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

20 stycznia 2017, 11:02
babyonline.pl

Nasze propozycje