Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Prawidłowe ciśnienie w ciąży Następny artykuł: Matki - nastolatki. Przyczyny i skala problemu.

Jakie ryby jeść w ciąży?

Dziecko,
,
, tagi: ciąża, jedzenie, odżywianie, ryby, rozwój ciąży, jakie ryby jeść
Ryby i owoce morza to nieodzowny składnik diety przyszłej mamy. Czy wiesz dlaczego warto jeść ryby w ciąży i jakie gatunki wybierać, aby dieta była bezpieczna dla dziecka?
jakie ryby jeść w ciązy

Warto jeść ryby będąc w ciąży! Ryby i owoce morza są źródłem łatwostrawnego białka, witaminy D3, dostarczają wielu niezbędnych aminokwasów (tzw. egzogennych), których nasze organizmy nie wytwarzają samodzielnie.

Wspomagają one przyswajanie wapnia oraz wykorzystanie białko w procesie wzrostu, co ma ogromny wpływ na rozwój dziecka w czasie ciąży.

Dlaczego warto jeść ryby w ciąży?

  • Ryby i owoce morza są doskonałym źródłem składników mineralnych: jodu, selenu i fluoru. Zwłaszcza jod jest niezbędny jest do prawidłowego funkcjonowania tarczycy i pełni zarazem ważną rolę w procesie wzrostu dziecka.
  • Największe znaczenie jod ma w pierwszych tygodniach ciąży - jego niedobór może hamować rozwój układu nerwowego płodu.
  • Jednym z najważniejszych składników dostarczanych nam przez ryby i owoce morza to kwasy tłuszczowe Omega 3: najważniejszy z nich jest kwas DHA - który wspomaga rozwój płodu, może także zapobiec małej masie urodzeniowej dziecka i przedwczesnemu porodowi.
  • Kwasy Omega 3 mają również właściwości przeciwzapalne i rozkurczowe, przez co mogą ochronić przyszłą mamę przed cukrzycą oraz nadciśnieniem ciążowym. 

Które ryby jeść w ciąży?

  • Najwięcej pożądanych kwasów z grupy Omega – 3 zawartych jest w morskich rybach tłustych i półtłustych takich jak łosoś, szprot, makrela, tuńczyk i śledź. Ze względu na zanieczyszczenie wód mogą one jednak, zawierać dioksyny i metale ciężkie, dlatego warto w diecie uwzględniać różne gatunki ryb.
  • Lekarze zalecają jedzenie ryb lub owoców morza minimum dwa razy w tygodniu. Najlepiej, aby były to ryby pieczone, grillowane lub gotowane, raczej nie smażone i na pewno nie surowe. Dlatego tak lubiane przez nas sushi lepiej zastąpić np. pieczonym łososiem czy kotlecikami rybnymi.
  • Jeśli nie lubisz ryb, warto pomyśleć o suplementacji diety, w ścisłym porozumieniu z lekarzem, wybranym preparatem zawierającym DHA.

Zobacz sprawdzone przepisy na dania z ryb!

zdjęcia: Fotolia

Zobacz także

Polecany film

Wskazania do cesarskiego cięcia

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

9 grudnia 2016, 02:57
babyonline.pl