Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Ulga prorodzinna- najważniejsze informacje Następny artykuł: Czy naczyniak u noworodka jest niebezpieczny?

Dlaczego warto ćwiczyć jogę w ciąży

Dziecko,
,
, tagi: ciąża, ćwiczenia, joga, joga kręgosłupa
Dbanie o kondycję w ciąży jest niezwykle ważne, ale bywa też bardzo trudne. Sprawdź jakie korzyści niesie ze sobą ćwiczenie jogi w ciąży i na co należy zwrócić szczególną uwagę podczas treningów.

joga na plaży

Joga w ciąży- dlaczego warto

Joga to zbiór ćwiczeń, które pomagają wzmocnić ciało, wyciszyć umysł, zredukować stres i poprawić samopoczucie. Ćwiczenie jogi w ciąży może być doskonałą profilaktyką zdrowotną.
Korzyści z ćwiczenia jogi w ciąży:

  • pozwala zapobiec bólom pleców
  • pomaga przygotować stawy i kręgosłup do większego brzuszka i dodatkowych kilogramów
  • wybrane pozycje odciążają serce, regulują ciśnienie krwi i poprawiają krążenie
  • dobrze wykonywane ćwiczenia oddechowe zapewniają lepszy dopływ tlenu do płodu
  • biorąc udział w treningach można też wspomóc trawienie, a co za tym idzie unormować przyrost masy ciała
  • treningi pomagają przygotować biodra i miednicę do porodu

Joga pomaga przygotować ciało do narodzin dziecka, tym samym daje przyszłej mamie pewność siebie i może przyczynić się do zredukowania lęku przed porodem.

joga na plaży

Joga w ciąży- ważne wskazówki

Ćwicząc jogę w ciąży:

  • nie wykonuj trudnych pozycji
  • nie uciskaj brzucha 
  • nie trenuj ponad swoje możliwości
  • bądź czujna na reakcje swojego organizmu
  • poziom trudności ćwiczeń dobierz do poziomu swojej sprawności
  • staraj się wykonywać ćwiczenia dokładnie
  • nie wykonuj intensywnych skoków i skrętów
  • jeśli wykonanie którejkolwiek pozycji sprawia Ci trudność, przerwij ćwiczenie lub skróć je (ew. zmniejsz jego intensywność)
  • podczas wykonywania ćwiczeń nie wstrzymuj oddechu
  • nie ćwicz na własną rękę, lepiej to robić pod okiem instruktora
  • po treningu powinnaś czuć się zrelaksowana, nie przemęczona

Ćwiczenie jogi w ciąży może przynieść wiele korzyści przyszłej mamie, jednak pierwsze treningi mogą sprawiać trudności. Na każdej kolejnej sesji ciało powinno być coraz mniej sztywne, a kobieta coraz bardziej odprężona.

Próbowałyście ćwiczyć jogę w ciąży? Opiszcie swoje wrażenia!

Sprawdź też jak wrócić do formy po porodzie oraz ćwiczenia z dzieckiem po porodzie. Przeczytaj również o ćwiczeniach dla ciężarnych na basenie.

zdjęcia: Fotolia

Polecany film

Irina Shayk spodziewa się dziecka?


Zobacz także

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

18 stycznia 2017, 21:11
babyonline.pl

Nasze propozycje