Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Jak przygotować dziecko do przedszkola i żłobka? Następny artykuł: Jak ubrać dziecko do przedszkola?

Poród bez nacinania - przygotuj się!

Przygotowujesz się do porodu? Dowiedz się, co robić w czasie ciąży, aby uniknąć nacięcia krocza!
Poród bez nacinania

Ginekolodzy coraz częściej przyznają, że rutynowe nacięcie krocza podczas porodu nie jest konieczne ze względów medycznych. Jak dowodzą badania, takie postępowanie nie zapobiega:

  • dalszym uszkodzeniom krocza
  • urazom główki dziecka w trakcie porodu
  • obniżeniu napięcia mięśni dna miednicy
  • wysiłkowemu nietrzymaniu moczu
  • rozluźnieniu pochwy po porodzie.

Nacinanie krocza nie jest również wcale łatwiejsze do szycia, nie goi się szybciej niż pęknięcie - wręcz przeciwnie, powoduje także uszkodzenie mięśni krocza i pochwy.

Jak uniknąć rutynowego nacięcia krocza? 

W czasie ciąży

Wykonuj masaż krocza (od ok. 20 tygodnia ciąży):

  • Do masażu używaj wyłącznie naturalnych olejków roślinnych, np. z oliwy, kiełków pszenicy, słodkich migdałów. 
  • Kilka kropel olejku rozgrzej w dłoniach, nanieś na okolice krocza i wykonuj delikatne ruchy okrężne wokół pochwy. Gdy śluzówka wchłonie olejek, włóż opuszkę palca do pochwy i uciskaj jej dolny brzeg (w kierunku odbytu) w środku i na zewnątrz, do momentu, w którym poczujesz pieczenie - wówczas przerwij masaż.
  • W ten sposób rób masaż przez kilka dni, a potem dołącz do masowania drugi palec. W zależności od samopoczucia dojdź do masowania czterema palcami - wtedy krocze może się rozciągnąć już do 2/3 wielkości główki noworodka. W ten sposób zwiększasz swoją odporność na ból i uczucie rozciągania w okolicach pochwy.
  • Uwaga! Masażu nie wolno wykonywać, gdy masz infekcję pochwy.

Ćwicz mięśnie Kegla: to ćwiczenia mięśni dna macicy, które możesz wykonywać zawsze i wszędzie. Polegają one na naprzemiennym zaciskaniu i rozluźnianiu mięśni pochwy i odbytu. Doskonale usprawniają okolice krocza, dlatego warto wykonywać je codziennie przez cały okres ciąży.

Bądź aktywna fizycznie: ćwicz jogę, stretching, pływaj, chodź na spacery. Rób to, co lubisz, byle regularnie.

Zrób plan porodu: w planie koniecznie napisz, że chcesz uniknąć nacinania krocza w czasie porodu i nie zgadzasz się na rutynowe nacięcie. Porozmawiaj o tym ze swoją położną i/ lub ginekologiem.

Sprawdź, jak chronić krocze przed nacięciem podczas porodu.

zdjęcia: Fotolia

Polecany film

Katarzyna Kępka o dziecku


An Error Occurred: Internal Server Error

Oops! An Error Occurred

The server returned a "500 Internal Server Error".

Something is broken. Please let us know what you were doing when this error occurred. We will fix it as soon as possible. Sorry for any inconvenience caused.

Nasze propozycje