Poprzedni artykuł: Wyjątkowa akcja #dontforgetdads Następny artykuł: 7 książeczek, które wspomogą naukę korzystania z nocnika

Socality Barbie podbija serca internautów!

Dziecko,
,
, tagi: zdjęcia, lalka barbie, instagram, lalka, fotografia, Barbie
Za co internauci kochają Socality Barbie? Na czym polega jej fenomen i skąd się wzięła jej popularność? Czy Socality Barbie jest dowodem na to, że potrafimy śmiać się sami z siebie?

Socality Barbie żart czy refleksja nad pokoleniem?

Barbie zamienia swoją Corvette na Subaru, zakłada plecak z Filson i okulary z Wabry Parkers. Ona żyje autentycznie (#authenctic), kocha życie towarzyskie (#socality) i bez skinienia palcem jest znacznie lepsza niż ty.

Około 3 miesiące temu w serwisie Instagram pojawiło się konto Socality Barbie, które w szybkim tempie zyskało ponad 700 tysięcy obserwatorów. Jego założycielką i autorką zdjęć jest fotografka ślubna z Portland, która chce pozostać anonimowa. Konto Socality Barbie zostało założone dla żartu. Fotografka obserwowała młodych ludzi, którzy korzystają z serwisu Instagram. Zauważyła, że użytkownicy umieszczali w serwisie zdjęcia zrobione w tych samych miejscach, zmodyfikowane takim samym filtrem i oznaczone identycznymi hashtagami (#liveauthentic czy #socality).
"Pierwsze, co przyszło mi na myśl obserwując tych młodych ludzi to Barbie. Bo co mogłoby lepiej oddać to zjawisko, niż masowo produkowana lalka."
Tak powstało Socality Barbie, które w prześmiewczy sposób pokazuje trend w fotografii uprawiany przez podróżującą po świecie generację Y. Socality Barbie to zbiór wymuskanych selfie w egzotycznych miejscach, czy też artystycznych zdjęć kawy z odpowiednio nałożonym filtrem. Estetyka żywcem wyjęta z Kinfolk, wszechobecna na Instagramie.

Prawdopodobnie masz podobne zdjęcia na swoim Instagramie, albo znasz kogoś, kogo konto wygląda jak Sociality Barbie.

Generacja Y

Generacja Y to pokolenie urodzone między '84 a '97 rokiem, wychowywane w realiach wolnego rynku. Wszechobecna i ogólnodostępna technologia oraz umiejętność korzystania z mediów cyfrowych spowodowały, że są tak różni od swoich rodziców. Młodzi ludzie generacji Y mają łatwy dostęp do Internetu, co pozwala im na kontaktowanie się z całym światem, żyją w tzw. „globalnej wiosce”. Łatwy dostęp do wiedzy przyczynia się do tego, że są dobrze wykształceni i nieustannie się szkolą. Wybierając cele życiowe stawiają na doświadczanie i wysoką jakość życia, a nie posiadanie. Są tolerancyjni, otwarci na inność, bardzo pewni siebie i mają duży apetyt na życie.

Jak Wam się podobają selfie Socality Barbie?

Zdjęcia: instagram.com/socalitybarbie

Źródło: wired.com

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

17 sierpnia 2018, 23:05
mamotoja.pl

Nasze propozycje