Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Zupy oczyszczające. Kolejna dieta cud czy dobry sposób na zdrowie? Następny artykuł: A4 Waist Challenge, czyli dziwnych testów piękna ciąg dalszy

10 powodów, dla których warto spróbować weganizmu

Fitness,
,
, tagi: dieta, odchudzanie, detoks organizmu, dieta wegańska
Hummus, curry z pieczarek, a może burgery z buraka? Te trzy przysmaki to wystarczające już powody, by spróbować kuchni roślinnej – aromatycznej, lekkiej i przede wszystkim bardzo zdrowej. Nie, nie chodzi o to, byś od razu rezygnowała z mięsa i nabiału. Spróbuj zostać weganką na minimum tydzień, a najlepiej na miesiąc – wtedy w pełni poznasz zalety roślinnego jedzenia, które potem zagości w Twojej diecie na co dzień, czyniąc Cię zdrowszą, piękniejszą i co za tym idzie – szczęśliwszą.

Coraz więcej osób próbuje potraw wegańskich głównie ze względu na modę. Jesteśmy jednak pewni, że trendy w końcu przeminą, a zamiłowanie do roślinnego jedzenia pozostanie. Trudno się dziwić! Poniżej przedstawiamy 10 powodów, dla których warto byś została (chociaż na chwilę) weganką!

Smak – jeżeli jeszcze nie rozsmakowałaś się w potrawach kuchni roślinnej, to bardzo Ci zazdrościmy! Przed Tobą do odkrycia tyle wspaniałych smaków. Co powiesz na zupę krem z gruszki i pietruszki, jaglane kotleciki z jarmużem albo pasztet z soczewicy? Potrawy wegańskie, oczywiście właściwie przyrządzone, są naprawdę przepyszne! Zanim spróbujesz sama je upichcić (to wcale nie jest trudne, tym bardziej dzisiaj, gdy pomocą służą Ci tysiące wegańskich blogów), udaj się do wegańskiej restauracji. W większych miastach (ale nie tylko) powstaje coraz więcej knajpek oferujących roślinne jedzenie.

Odkrycie nowych smaków, aromatów i produktów – weganizm poszerzy Twoje kulinarne horyzonty. Do niedawna jeszcze, zanim pojawił się trend na roślinne jedzenie, mało kto miał w kuchni soczewicę, o ciecierzycy nie wspominając. Gdy rozsmakujesz się w potrawach roślinny, szafki i lodówka w Twojej kuchni wzbogacą się o tofu, różne kolory fasoli, kasze, mąki bezglutenowe, siemię lniane, nasiona chia, płatki drożdżowe (świetne do tofucznicy, czyli nowej wersji jajecznicy!), aromatyczne przyprawy (papryka wędzona – cudo!) i wiele, wiele innych.

Oszczędności – oczywiście kuchnia wegańska może być droga. Jeśli będziesz kupować gotowce w sklepach (a tych coraz więcej na supermarketowych półkach), to Twój portfel szybko się uszczupli. Bazując na warzywach, owocach, kaszach, roślinach strączkowych i ziarnach zauważysz, że Twoje zakupy będą kosztować o wiele mniej niż do tej pory. Zostanie więcej np. na nowe kosmetyki. Świetnie, prawda?

Szybkość przyrządzania potraw – zdrowe, wegańskie potrawy nie wymagają długiego „stania przy garach”. Sałatkę, leczo lub zupę zrobisz w momencie! Możesz od razy gotować na więcej niż jeden dzień. Wtedy wystarczy, iż co dwa dni spędzisz chwilę w kuchni, by przyrządzić pyszności do domu i do pracy (zapewniamy, że Twoje koleżanki z pracy będzie zżerała zazdrość, gdy zobaczą zawartość Twojego lunchboxa).

(Pozytywne) zaskoczenie bliskich – a teraz wyobraź sobie miny swoich przyjaciół, którym na domówce zaoferujesz tortillę z „nuggetsami” z selera, a teściom zamiast niedzielnego schabowego, kotlety z kaszy gryczanej i czarnej fasoli. Oczywiście z początku będą przerażeni, ale po zjedzeniu swojej porcji poproszą o dokładkę. I na pewno długo nie zapomną tego posiłku, a tym samym Ciebie jako perfekcyjnej pani domu.

Lepsze zdrowie, a może i zrzucenie wagi!dieta wegańska, oczywiście jeśli pilnujesz, by uzupełniać wszystkie potrzebne organizmowi składniki, jest bardzo zdrowa. Tym bardziej, gdy unikasz przetworzonych produktów, w tym słodyczy, których w większości nie możesz jeść (ponieważ mają w składzie mleko i jajka). Skupiając się na warzywach i innych wyżej wymienionych produktach, prawdopodobnie zrzucisz parę ciążących Ci kilogramów. (zobacz też: jak biegać, żeby schudnąć)

Pamiętaj, że całkowita zmiana diety na wegańską jest dość przełomowa. Jeżeli „okres próbny” przypadnie Ci do gustu i będziesz chciała porzucić mięso i nabiał, dowiedz się jak najwięcej na temat nowego sposobu żywienia, przede wszystkim tego jak uzupełniać potrzebne składniki. Najlepiej skonsultuj swoją decyzję ze sprawdzonym lekarzem lub/dietetykiem. Inspiracji na przygotowywanie zdrowych i smacznych potraw na pewno nie zabraknie. Internet to najlepsze źródło. Powodzenia w odkrywaniu nowych smaków!

Czytaj też: Zupy oczyszczające. Kolejna dieta cud czy dobry sposób na zdrowie?

Agata Olejniczak

zdjęcia: Fotolia

Polecany film

Dieta grejpfrutowa - przykładowy jadłospis


An Error Occurred: Internal Server Error

Oops! An Error Occurred

The server returned a "500 Internal Server Error".

Something is broken. Please let us know what you were doing when this error occurred. We will fix it as soon as possible. Sorry for any inconvenience caused.

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

27 kwietnia 2017, 13:24

Nasze propozycje