Poprzedni artykuł: Pizza na śniadanie? To nie taki głupi pomysł. To zdrowszy wybór niż pł... Następny artykuł: Ten mężczyzna schudł prawie 82 kg nie rezygnując ze"śmieciowego" jedze...

Przez 12 dni jadła tylko same banany. Efekty tego eksperymentu są zadziwiające

Fitness,
,
Bananowa dieta pozwoliła tej kobiecie nie tylko schudnąć, ale również poprawić stan cery. Efekty zaskoczyły ją samą!

O szybkich dietach mówi się często i bardzo głośno. Efekty można osiągnąć w kilka dni, ale nie zostają one z nami niestety na dłużej. Na miejscu płaskiego brzucha pojawia się wzdęta piłka w postaci efektu jo-jo. Dlatego tym bardziej zaskoczyło nas to, co na diecie bananowej udało się osiągnąć dietetyczce Julii Rabath.

Powszechnie uważa się, że nie należy jeść więcej niż trzy banany dziennie, a ona postanowiła spożywać wyłącznie ten owoc aż przez 12 dni. Do jakich wniosków doszła?

Efekty jedzenia bananów przez 12 dni

Cały eksperyment dietetyczki został udokumentowany w postaci filmiku. Okazuje się, że w ciągu tego wyzwania, układ pokarmowy Julii zaczął lepiej pracować. Nie miała problemów ze wzdęciami czy bólem brzucha. To oczywiście dlatego, że ciało dietetyczki nie musiało przetwarzać innego jedzenia oprócz bananów. Przyznała również, że sama bardzo się wyciszyła. Jej samopoczucie uległo znacznej poprawie i zapomniała, co to jest stres. Wreszcie była w stanie skupić się na tym, co robiła - wcześniej było to niemożliwe. 

Ogromną różnicę Rabath zauważyła również w skórze - stała się bardzo gładka i zdecydowanie lepiej nawilżona bez stosowania żadnych balsamów czy peelingów. Efektem ubocznym był również spadek wagi. Dieta bananowa polega oczywiście na jedzeniu bananów. Ale po kilku bananowych detoksach, Julia zachęca również do wprowadzenia odrobiny warzyw. Może to być sałata, seler lub inne zielone warzywa. Świetnym uzupełnieniem będzie także woda kokosowa. W ten sposób można dostarczyć organizmowi znacznie więcej wartości odżywczych. 

Jak stosować dietę bananową?

Na początek, aby organizm nie doznał szoku, możesz zrobić bananowy w weekend (zaczynając od piątku i kończąc w niedzielę wieczorem). Ale uwaga, nie warto stosować tego detoksu przez dłuższy czas. W rzeczywistości dieta powinna być urozmaicona i bogata w różne inne makro i mikroelementy niż tylko te zawarte w bananach. 

Owoce powinny być dojrzałe, czyli miękkie i z ciemnymi plamkami na skórce. Te zielone mogą zaburzyć procesy trawienne. Dieta nie wymaga ograniczania liczby kalorii, dlatego głód w ciągu dnia nas raczej nie dopadnie. Wszystko, co trzeba zrobić, to zastąpić regularną ilość kalorii bananami. Typowy średni banan zawiera około 100 kalorii. Więc jeśli jesteś kobietą, która je 2000 kalorii dziennie, będzie to około 20 bananów. Jeśli jesteś mężczyzną, który je 3000 kalorii dziennie, będzie to około 30 bananów.

Wystarczyć podzielić ilość spożywanych kalorii dziennie na 3, a otrzymasz porcję, którą musisz zjeść na śniadanie, obiad i kolację. Na przykład 2000 podzielone przez 3 = około 660 kalorii lub około 6-7 bananów na posiłek.

Wygląda na to, że zasadę spożywania maksymalnie trzech bananów na dzień, można włożyć między bajki. Udowodniła to nie tylko Julia Rabath, ale również wielu wegan i wegetarian, a także osoby, które są na diecie raw, a więc spożywają wyłącznie surowe produkty. Dla przykładu możemy podać blogerkę Banana Girl - w jej jadłospisie znajduje się zdecydowanie więcej bananów niż teoretycznie zalecają znawcy zdrowego żywienia.

Myślicie, że taka dieta bananowa naprawdę ma sens i nie wyrządzi w organizmie szkód?

Zdjęcie główne: istockphoto.com


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

18 września 2018, 15:49

Nasze propozycje