Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Poznaj aromatyczny świat zielonych herbat Big-Active Następny artykuł: Wiosenne aktywności: na rowerze po świetną figurę i dobre samopoczucie...

Co jeść, żeby spalić tłuszcz z brzucha?

Fitness,
,
, tagi: skuteczna dieta, odchudzanie brzucha, dieta na brzuch, zdrowe odżywianie zasady
W oczekiwaniu na rychłe nadejście lata uzupełniacie garderobę o strój kąpielowy i krótkie topy, ale boicie się, że i tak nie będziecie miały odwagi ich założyć? Oponka na brzuchu może skutecznie zniechęcić do zrzucania ubrań, ale bez względu na trwającą porę roku nie warto się poddawać.

Nadmiar tłuszczu w obszarze brzucha to niestety nie tylko problem estetyczny, ale też sygnał, że naprawdę należy o siebie zadbać. Otyłość wiąże się bowiem z większym ryzykiem chorób serca i cukrzycy typu 2. To zdecydowanie dobry powód, by o rozmiar talii dbać przez cały rok! Trudno jednak pozbyć się oponki, jeśli ograniczymy się do treningów na siłowni, a zamiast zróżnicowanego jadłospisu wybierzemy modną monodietę. Oto cztery wskazówki dietetyczne dla chcących pozbyć się oponki na brzuchu.

Zdrowe tłuszcze

Pracując nad sylwetką często błędnie wychodzimy z założenia, że wszystkie tłuszcze są złe. Owszem, wszystkie są kaloryczne, dlatego nie wolno z nimi przesadzać, jednak pozbawiając organizm tłuszczu sprawimy, że nie będzie on prawidłowo działać. W diecie, zwłaszcza jeśli próbuje się schudnąć w okolicach brzucha, niezbędne są tzw. zdrowe tłuszcze, które obniżają poziom złego cholesterolu we krwi. Wskazane są m.in. tłuste ryby, rośliny strączkowe, słodkie ziemniaki, awokado i orzechy, które podkręcają metabolizm. Pamiętajcie, że tłuszcze to też zapasy energii – kiedy ich brakuje, organizm poszukuje ich m.in. w mięśniach.

Kapusta kiszona

Nie zachęcamy was do jadania ciężkostrawnego bigosu, ale łyżka surowej kapusty kiszonej raczej wam nie zaszkodzi. Otóż, jest ona naturalnym probiotykiem, który reguluje florę bakteryjną w jelitach, przyspieszając tym samym na przemianę materii i trawienie. Nie da się nie wspomnieć także o dobroczynnym działaniu błonnika, którego dostarcza nam właśnie kapusta kiszona. Błonnik wspomaga usuwanie toksyn z organizmu i usprawnia pracę jelit, a jak już wspomniałyśmy odpowiednia flora bakteryjna jelit wpływa na metabolizm.

Produkty pełnoziarniste

Jeśli nadal preferujecie pieczywo pszenne, a pracujecie nad zgubieniem oponki, czas przerzucić się na produkty pełnoziarniste, np. brązowy ryż, kaszę quinoa (albo łatwiej dostępna kasza jaglana), czarny ryż i jęczmień. Badania pokazują, że zwalczają one stany zapalne, obniżają ryzyko chorób serca, a także zapobiegają podjadaniu i napadom głodu. Żywność pełnoziarnista, nieprzetworzona, w przeciwieństwie do oczyszczonego ziarna, dostarcza nam ważnych minerałów, witamin i wcześniej wspomnianego błonnika, zmniejszającego wchłanianie tłuszczu.

Ocet jabłkowy

Kobiety, które przybierają na wadze w obszarze brzucha mają zwykle problemy z trawieniem. Naszym celem powinno być więc dostarczanie organizmowi takich składników, które wspomagają metabolizm. Odchudzaniu sprzyja m.in. ocet jabłkowy, który wspomaga oczyszczanie jelit, promuje lepsze trawienie, równoważy poziom pH w organizmie, a także zabija wirusy i niechciane bakterie. Dla uzyskania optymalnych korzyści dla zdrowia zaleca się spożywanie jednej lub dwóch łyżek octu jabłkowego dziennie.

Zobacz także: Zdrowe odżywianie. Jak jeść świadomie?

zdjęcia: Fotolia

Zobacz także

Polecany film

Trening ogólnorozwojowy całego ciała Fitness team Polki.pl

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

10 grudnia 2016, 23:27