Poprzedni artykuł: Poznaj aromatyczny świat zielonych herbat Big-Active Następny artykuł: Wiosenne aktywności: na rowerze po świetną figurę i dobre samopoczucie...

Co jeść, żeby spalić tłuszcz z brzucha?

Fitness,
,
, tagi: skuteczna dieta, odchudzanie brzucha, dieta na brzuch, zdrowe odżywianie zasady
W oczekiwaniu na rychłe nadejście lata uzupełniacie garderobę o strój kąpielowy i krótkie topy, ale boicie się, że i tak nie będziecie miały odwagi ich założyć? Oponka na brzuchu może skutecznie zniechęcić do zrzucania ubrań, ale bez względu na trwającą porę roku nie warto się poddawać.

Nadmiar tłuszczu w obszarze brzucha to niestety nie tylko problem estetyczny, ale też sygnał, że naprawdę należy o siebie zadbać. Otyłość wiąże się bowiem z większym ryzykiem chorób serca i cukrzycy typu 2. To zdecydowanie dobry powód, by o rozmiar talii dbać przez cały rok! Trudno jednak pozbyć się oponki, jeśli ograniczymy się do treningów na siłowni, a zamiast zróżnicowanego jadłospisu wybierzemy modną monodietę. Oto cztery wskazówki dietetyczne dla chcących pozbyć się oponki na brzuchu.

Zdrowe tłuszcze

Pracując nad sylwetką często błędnie wychodzimy z założenia, że wszystkie tłuszcze są złe. Owszem, wszystkie są kaloryczne, dlatego nie wolno z nimi przesadzać, jednak pozbawiając organizm tłuszczu sprawimy, że nie będzie on prawidłowo działać. W diecie, zwłaszcza jeśli próbuje się schudnąć w okolicach brzucha, niezbędne są tzw. zdrowe tłuszcze, które obniżają poziom złego cholesterolu we krwi. Wskazane są m.in. tłuste ryby, rośliny strączkowe, słodkie ziemniaki, awokado i orzechy, które podkręcają metabolizm. Pamiętajcie, że tłuszcze to też zapasy energii – kiedy ich brakuje, organizm poszukuje ich m.in. w mięśniach.

Kapusta kiszona

Nie zachęcamy was do jadania ciężkostrawnego bigosu, ale łyżka surowej kapusty kiszonej raczej wam nie zaszkodzi. Otóż, jest ona naturalnym probiotykiem, który reguluje florę bakteryjną w jelitach, przyspieszając tym samym na przemianę materii i trawienie. Nie da się nie wspomnieć także o dobroczynnym działaniu błonnika, którego dostarcza nam właśnie kapusta kiszona. Błonnik wspomaga usuwanie toksyn z organizmu i usprawnia pracę jelit, a jak już wspomniałyśmy odpowiednia flora bakteryjna jelit wpływa na metabolizm.

Produkty pełnoziarniste

Jeśli nadal preferujecie pieczywo pszenne, a pracujecie nad zgubieniem oponki, czas przerzucić się na produkty pełnoziarniste, np. brązowy ryż, kaszę quinoa (albo łatwiej dostępna kasza jaglana), czarny ryż i jęczmień. Badania pokazują, że zwalczają one stany zapalne, obniżają ryzyko chorób serca, a także zapobiegają podjadaniu i napadom głodu. Żywność pełnoziarnista, nieprzetworzona, w przeciwieństwie do oczyszczonego ziarna, dostarcza nam ważnych minerałów, witamin i wcześniej wspomnianego błonnika, zmniejszającego wchłanianie tłuszczu.

Ocet jabłkowy

Kobiety, które przybierają na wadze w obszarze brzucha mają zwykle problemy z trawieniem. Naszym celem powinno być więc dostarczanie organizmowi takich składników, które wspomagają metabolizm. Odchudzaniu sprzyja m.in. ocet jabłkowy, który wspomaga oczyszczanie jelit, promuje lepsze trawienie, równoważy poziom pH w organizmie, a także zabija wirusy i niechciane bakterie. Dla uzyskania optymalnych korzyści dla zdrowia zaleca się spożywanie jednej lub dwóch łyżek octu jabłkowego dziennie.

Zobacz także: Zdrowe odżywianie. Jak jeść świadomie?

zdjęcia: Fotolia

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

20 sierpnia 2018, 03:51

Nasze propozycje