Poprzedni artykuł: Kinga Rusin ma lepszy "kaloryfer" niż Chodakowska? Zobaczcie to zdjęci... Następny artykuł: Wyszczuplają, zapobiegają poceniu się i wyglądają obłędnie! Legginsy n...

Ćwiczenie na jędrne pośladki, które wykonasz w każdym miejscu i o każdej porze

Fitness,
,
, tagi: pośladki, trening nóg, trening pośladków
Lato już powoli dobiega końca, ale o figurę warto dbać przez cały rok. Brak czasu nie jest żadną wymówką, bo mamy dla Ciebie ćwiczenie, które możesz robić nawet podczas oglądania telewizji.

Ćwiczenie, które chcemy zaprezentować działa na szeroką grupę mięśni, a więc rozwija i poprawia wygląd całego ciała, nie tylko pupy. Można powiedzieć, że to takie sportowe „3 w 1”, bo pracujesz nad pośladkami, udami oraz łydkami. Po tym opisie na pewno udało Ci się już odgadnąć, że chodzi nam o przysiady.

Myślisz sobie pewnie „znowu te przysiady”… Ale to naprawdę jest jedno z najskuteczniejszych ćwiczeń na poprawienie wyglądu i ujędrnienie dolnych partii ciała. Poprawia ogólną kondycję stawów, a także zwiększa gęstość kości. Wykonując przysiady pracujesz również nad równowagą.

Możesz je robić z obciążeniem, co dodatkowo zmuszą do pracy chociażby mięśnie naramienne, biceps i mięsień dwugłowy ramienia. Co to oznacza dla Ciebie? Koniec z tak zwanymi „motylkami”. Luźna skóra zniknie, a Ty będziesz cieszyć się nie tylko zgrabną pupą, ale również smukłymi ramionami.

Ćwiczenie to nie służy jednak do spalania kalorii, a do modelowania sylwetki. Po wykonaniu około 100 przysiadów bez obciążenia, pozbędziesz się około 50 kcal, czyli ½ grejpfruta albo niepełnej szklanki jagód. Warto przy okazji pamiętać, że ilość spalonych kalorii zależy też od masy wyjściowej ćwiczącego, a także płci.

Ćwiczenie na pośladki

Zalety robienia przysiadów

Kiedy wykonujesz to wręcz banalne ćwiczenie, najbardziej pracują mięśnie tylne ud, czyli kulszowo-goleniowe oraz wszystkie te, które budują mięsień czworogłowy uda. Robienie przysiadów angażuje również mięsień pośladkowy wielki, mięsień skośny zewnętrzny brzucha, mięsień brzuchaty łydki, a także niektóre mięśnie pleców.

Efekty są dość szybko zauważalne, bo kiedy wreszcie minie uczucie pieczenia w mięśniach, to zacznie się prawdziwy proces „rzeźbienia”. A żeby Ci w tym pomóc, przygotowałyśmy planszę z „przysiadowym” wyzwaniem, czyli „squat challenge”. W ciągu miesiąca uzyskasz wymarzone pośladki. Zanim jednak rozpoczniesz trening sprawdź:

Jak poprawnie wykonać przysiady?

Jeśli nigdy nie wykonywałaś przysiadów, pierwsze treningi powinnaś wykonywać przed lustrem lub w obecności osoby, która będzie kontrolowała Twoją pozycję.

1. Stań w delikatny rozkroku, na szerokość bioder.

2. Spleć dłonie przed klatką piersiową.

3. Zacznij powoli opuszczać biodra tak, aby w kolanie utworzył się kąt prosty. Trzymaj przy tym cały czas proste plecy.

4. Pilnuj, aby kolana nie wychodziły poza linię stóp. Te z kolei bez względu na wszystko powinny całą powierzchnią przylegać do podłoża. Nie podnoś pięt.

5. Teraz powoli podnieś biodra do góry. Kiedy znajdziesz się w pozycji wyjściowej, wypchnij je jeszcze do przodu.

Squat challenge wizaz.pl

Zobacz także: Jak schudnąć 5 kg w miesiąc?

zdjęcia: Fotolia

Polecany film

Trening na nogi i pośladki - Kasia Bigos


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

18 października 2017, 12:57

Nasze propozycje