Poprzedni artykuł: Ile kalorii powinnam jeść? Następny artykuł: Zrób coś dla siebie jesienią!

5 produktów, które warto jeść jesienią

Fitness,
,
, tagi: dieta, jesień
Niska temperatura, działanie wiatru i brak słońca silnie oddziałują na nasz organizm. Jesienne menu powinno być tak skonstruowane, by równoważyć skutki zmienionej aury. Sprawdźcie, w co powinna obfitować dieta na jesień!

Zdrowa dieta na jesień

Jesień pogodą raczej nie rozpieszcza, a im bliżej zimy, tym dni niestety coraz krótsze. Spada energia i chęć do działania. Głównie dlatego, że w tym okresie organizm pochłania więcej energii, a my nie zawsze pamiętamy o tym, by nieco zwiększyć kaloryczność posiłków, a także, by włączyć do diety produkty rozgrzewające, jak np. ostre przyprawy. Dieta na jesień powinna obfitować również owoce i warzywa (te drugie najlepiej na ciepło), które naturalnie zwiększą naszą odporność.  

jesień

Lista produktów, które warto włączyć do diety na jesienne dni

Oliwa z oliwek

Najlepiej sięgnąć po oliwę z oliwek extra virgin, czyli z pierwszego tłoczenia, która nadaje się do jedzenia na surowo. Idealna jako baza do dressingów sałatkowych. Wzbogacenie diety o oliwę z oliwek podziała pozytywnie na błonę śluzową gardła, co wspomoże ochronę organizmu przed wirusami. Tłuszcz dobrej jakości to podstawa jesiennej diety.

Gruszki

To często niedoceniane owoce, a tymczasem stanowią kopalnię właściwości odżywczych. Jesienią szczególnie ważna jest obecność w tych owocach jodu, który nie tylko pozytywnie wpływa na działanie gruczołu tarczycy, ale także wspiera naturalną odporność poprzez „kontrolę” temperatury ciała. Mało kto wie, że gruszki – jako jedne z nielicznych owoców, gdyż głównym źródłem tego pierwiastka są ryby morskie – zawierają jod. Żal nie skorzystać w czasie, kiedy owoce te są najsłodsze!

Dynia

Podobnie jak z sezonu na gruszki, powinniśmy korzystać z sezonu na dynię. Ma działanie odkwaszające, a osoby dbające o linię ucieszy fakt, że dodatkowo wspomaga odchudzanie, gdyż jest całkowicie pozbawiona sodu.

Zawarty w niej B-karoten, podobnie jak włączenie do diety marchewki, zrekompensuje nam brak wakacyjnego słońca i zapewni lekką, naturalną opaleniznę. Na dynię powinni jednak uważać diabetycy, gdyż posiada ona wysoki indeks glikemiczny.

Zobacz także: TOP 5 dynia w roli głównej!

Figi

Te egzotyczne owoce, zwłaszcza w postaci suszonej, to skarbnica ważnych dla naszego organizmu wartości odżywczych. Od wapnia, przez potas i magnez, aż po błonnik. Taka mieszanka minerałów i składników wzmacnia kości, obniża ciśnienie i pomaga zwalczać stres, a także wspiera pracę mózgu i układu trawiennego.  

Mikstura z mleka i fig to dobry oręż w walce z przeziębieniem. 2-3 figi wystarczy zalać szklanką mleka i zagotować. Tak przygotowany napój pić dwa razy dziennie.

Czarnuszka

Czarnuszka to mniej popularna przyprawa, która posiada właściwości rozgrzewające, dlatego warto sięgnąć po nią w okresie jesiennej słoty. Nie tylko wspomaga procesy detoksykacji organizmu, ale także wspomaga układ odpornościowy, usprawniając przyswajanie składników odżywczych oraz działając przeciwzapalnie i przeciwbakteryjnie.

Po jakie produkty najchętniej sięgacie jesienią?

zdjęcia: Fotolia

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

21 października 2018, 04:37

Nasze propozycje