Poprzedni artykuł: 5 najczęstszych błędów, które powodują efekt jojo Następny artykuł: Jak wyszczuplić talię? 5 ćwiczeń na talię osy!

Ile kalorii trzeba spalić, żeby schudnąć 1kg?

Jesteś na diecie i każdy stracony kilogram jest dla Ciebie na wagę złota? Dowiedz się, ile kalorii trzeba spalić, żeby schudnąć 1kg i odchudzaj się świadomie! Żeby skutecznie tracić na wadze, musisz osiągnąć ujemny bilans kaloryczny. Jak to zrobić? Sprawdź!

kobieta z odważnikiem

Ile kalorii trzeba spalić, żeby schudnąć 1kg?

1kg = 7000kcal

Tyle musisz spalić, żeby waga pokazała cyferkę mniej. Czy aktywność fizyczna to jedyny sposób? Oczywiście, że nie! Aby schudnąć, musisz osiągnąć ujemny bilans kaloryczny, czyli ograniczyć jedzenie i zwiększyć aktywność fizyczną tak, by w efekcie pozbyć się 7000kcal. Jak to zrobić?

CPM i PPM - całkowita i podstawowa przemiana materii

Żeby zrozumieć omawiany mechanizm, musisz poznać swoją całkowitą przemianę materii oraz podstawową przemianę materii.PPM to absolutne minimum energetyczne, jakiego potrzebuje Twój organizm, aby prawidłowo funkcjonować, więc ograniczając kalorie, nie możesz zejść poniżej tego pułapu. CPM to z kolei to całkowity wydatek energetyczny, jaki ponosi organizm w ciągu dnia, zależny od trybu życia i stopnia aktywności fizycznej.

za duże ubranie

Jak obliczyć PPM?

Wzór na PPM dla kobiet:

PPM (kcal) = 665,09 ­+ (9,56 x waga w kg) + (1,85 x wzrost w cm) – (4,67 x wiek)

Jak obliczyć CPM?

Wzór na CPM dla kobiet:

CPM = k x PPM

gdzie k, to odpowiednio:

1,4 – 1,69 – przy niskiej aktywności fizycznej, np. pracownik biurowy, nie uprawiający sportu lub ćwiczący od czasu do czasu

1,7 – 1,99 – przy średniej aktywności fizycznej, np. pracownik fizyczny lub osoba uprawiającej sport w umiarkowanym stopniu

2 – 2,4 – przy dużej aktywności fizycznej, np. osoba regularnie trenująca lub ciężko pracująca fizycznie

kobieta podczas lunchu

Przykład:

Dla 25-letniej kobiety ważącej 65kg, przy wzroście 170cm, pracującej w biurze i uprawiającej sport od czasu do czasu, PPM wynosi 1484kcal, a CPM (przy k wynoszącym 1,5) wynosi 2226kcal (w zaokrągleniu 2200kcal).

Jest to dla nas informacja, że ograniczając kalorie w diecie, nie możemy jeść poniżej 1484kcal, ale żeby skutecznie chudnąć, musimy jeść zdecydowanie poniżej 2200kcal.

W naszym przykładzie optymalne będzie spożywanie 1600kcal dziennie, czym doprowadzimy do ujemnego bilansu kalorycznego – jemy mniej niż wynoszą siły przerobowe naszego organizmu, czyli nasze CPM.

Przy takiej diecie, obcinamy 600kcal dziennie, co w skali tygodnia daje 4200kcal. Do naszych 7000kcal, których chcemy się pozbyć, aby chudnąć kilogram tygodniowo, zostaje jeszcze 2800kcal, które trzeba zamienić w wysiłek fizyczny. Średnio mamy zatem do spalenia 400kcal dziennie.

aerobic

Ile kalorii spala się podczas ćwiczeń?

Żeby spalić 400kcal, kobieta z naszego przykładu musiałaby codziennie przez godzinę ćwiczyć aerobik, przez 100 minut szybko spacerować lub przez godzinę pływać.

Przy ograniczeniu jedzenia i zwiększeniu aktywności fizycznej w opisany powyżej sposób, kobieta z przykładu schudnie 1kg tygodniowo.

Oblicz swoje CPM i PPM, ogranicz kalorie, dobierz odpowiednią aktywność fizyczną i chudnij 1kg tygodniowo!

Czytaj też:  Spalać kalorie, nic nie robiąc? To możliwe!

zdjęcia: Fotolia

Polecany film

Popcorn - kalorie


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

19 listopada 2017, 11:33

Nasze propozycje