Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Jak szybko schudnąć kilka kilogramów? Następny artykuł: Dieta owocowo-warzywna – dlaczego poprawia nie tylko figurę?

Kolejny dietetyczny hit zza oceanu. Plan 80/20 idealny dla łasuchów?

Fitness,
,
, tagi: skuteczna dieta, zdrowe odżywianie zasady, jak schudnąć, Jillian Michaels dieta
Z jednej strony chciałoby się schudnąć, z drugiej – każda dieta kojarzy nam się z przymusem. Jak pokazuje przykład Olivii Munn, zdrowe odżywiania, choć przy zachowaniu umiaru, da się połączyć z podjadaniem.

Jak powiedziała aktorka redakcji „Women's Health”, w trakcie pracy na planie filmu „X-Men: Apocalypse” zmieniła swoją codzienną rutynę. Na co dzień nie tylko intensywnie ćwiczyła, ale i trzymała się zasad zdrowego odżywiania, a konkretniej planu 80/20.

Zdobywająca coraz większą popularność dieta pomogła jej schudnąć ok. 5,5 kg. Nie jest ona jednak absolutną nowością, ponieważ wcześniej zaczęła stosować ją także Miranda Kerr, która przyznała, że jadłospis stworzony według zasady 80/20 pomógł jej utrzymać wagę, a ponadto – na nowo pokochać jedzenie.

Czytaj też:  Dieta, która podbija Amerykę. Czyżby kolejny przełom w odchudzaniu?

Program 80/20 to plan rekomendowany m.in. znaną amerykańską trenerkę osobistą Jillian Michaels. Choć jego nazwa brzmi tajemniczo, zasady są tu całkiem proste.

Otóż układając jadłospis, należy wprowadzić odpowiedni podział posiłków: 80 proc. dziennego pożywienia powinny stanowić zdrowe, niskokaloryczne dania, najlepiej z nieprzetworzonych organicznych produktów. Pozostałe 20 proc. może obejmować cokolwiek, a więc przekąskę, której często tak trudno sobie odmówić, że każda kolejna testowana dieta kończy się w naszym przypadku nie później jak po kilku tygodniach.


W zależności od tego, czy staramy się schudnąć, czy utrzymać swoją wagę, dziennie spożywamy np. 1200, 1800 czy 2000 kalorii. Każdego dnia 20 proc. tej wartości możemy przeznaczyć na coś, czego nie potrafimy sobie odmówić. Tym samym nie musimy np. rezygnować z wieczornej kolacji w restauracji.

Czytaj też: Co jeść, żeby spalić tłuszcz z brzucha?

Równie dobrze możemy sobie pozwolić na gałkę lodów, ciastko, czekoladę, frytki czy smażonego kurczaka. Ot, wybieramy coś, na co akurat mamy ochotę. Nie zapominajmy jednak o jednym. W tej diecie, jak w każdej innej, konieczna jest konsekwencja. Nie wolno dopuszczać do sytuacji, w której zdrowe posiłki stanowią nie 80 proc., a 70 czy 50 proc. dziennego spożycia kalorii.

Stosując plan 80/20, łatwiej wytrwać w postanowieniach. Odchudzanie nie stają się udręką, a zdrowe odżywianie z czasem może przyjść nam z coraz większą łatwością. Kiedy nie ograniczają nas restrykcyjne reguły, dieta nie odbiera nam radości z jedzenia.


Zobacz także

Polecany film

Ćwiczenia z kettlem krok po kroku Fitness team Polki.pl

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

4 grudnia 2016, 19:32