Poprzedni artykuł: Wystarczyło mu 12 tygodni, aby zmienić się nie do poznania. Schudł aż... Następny artykuł: Fit blogerka specjalnie przytyła, żeby "czuć się lepiej w swoim ciele"...

Półtora tysiąca zdjęć "przed i po" mówi samo za siebie. Ta dieta pozwala błyskawicznie schudnąć

Fitness,
,
, tagi: dieta, dieta odchudzająca brzuch, jak schudnąć
Ta dieta daje spektakularne efekty, ale wymaga uważnego planowania posiłków. Efekty wynagradzają jednak wszystkie trudy.

Dieta ketogeniczna to prawdopodobnie najpopularniejsza obecnie dieta, której efektami chwalą się ludzie na całym świecie. Na Instagramie powstało nawet specjalne konto - @ketotransformations - na którym regularnie pojawiają się zdjęcia z opisami metamorfoz. 

Zobacz także:Wystarczyło mu 12 tygodni, aby zmienić się nie do poznania. Schudł 19 kg!

Profil śledzi obecnie ponad 160 tysięcy osób, które mogą podziwiać już 1,5 tysiąca fotografii z efektami przed i po. Zanim jednak nacieszysz nimi oko i zdecydujesz się przejść na dietę ketogeniczną, powinnaś wiedzieć, na czym ona polega oraz z czym wiąże się stosowanie jej.

Na czym polega dieta ketogeniczna?

Mówiąc wprost, dieta ketogeniczna to dieta wysokotłuszczowa, z umiarkowaną ilością białka oraz niską zawartością węglowodanów. To oznacza, że trzeba bardzo pilnować tego, co się je w ciągu dnia. Jak to działa dokładniej?

Zobacz także: Zakochali się, choć dzieliło ich 800 km. Połączyła ich... nadwaga

Zaleca się uzyskanie 70 procent dziennych kalorii z tłuszczu, 20-25 procent z białka i 5-10 procent z węglowodanów. Oznacza to wybór produktów spożywczych, które spełniają te standardy zarówno na śniadanie, lunch, obiad, jak i przekąski przez cały dzień. Do pierwszego posiłku warto wprowadzić chociażby jajka i awokado, zamiast miski płatków owsianych i owoców. Nazwa "keto" pochodzi od słowa "ketogenic". Spełniając założenia diety, ciało wchodzi w coś, co nazywa się ketozą. Kiedy twoje ciało jest w tym stanie, jest zmuszone do spalania tłuszczu zamiast energii.

  • tłuszcze nasycone: to tłuszcze pochodzenia zwierzęcego, czyli na przykład golonka, boczek, udka z kurczaka, smalec. Do tej grupy tłuszczów zaliczamy też olej kokosowy.
  • tłuszcze jednonienasycone: oliwa z oliwek, oliwki, orzechy
  • tłuszcze wielonienasycone: kwasy omega 3 pochodzące z suplementów, ryby w niedużej ilości, olej lniany, siemię lniane, nasiona chia, awokado, jaja

Zobacz także: Karolina Szostak schudła nie tlko dzięki diecie. Ale na taki krok nie każdego stać... 

Patrząc na opisy metamorfoz, szybko można zauważyć, że niektórzy stosowali tę dietę od samego początku, podczas gdy inni zauważyli, że wdrożenie jej na etapie, gdy robienie postępów zwalania, pozwoliło znowu efektowne zrzucać kolejne kilogramy.

Na diecie ketogenicznej jest także Kitulec, znana blogerka beauty. Efekty jej diety oraz treningów można obserwować na jej Instagramie. Oglądając jej Insta Stories, nie zauważyłyśmy, aby cierpiała z powodu prowadzenie tej diety. Co więcej - może sobie pozwolić nawet na zjedzenie czekoladowej pizzy Giuseppe :). 

Przykładowy jadłospis diety ketogenicznej

Jadłospisy nie są skomplikowane, ale dla nowicjuszy problemem może być na początku dokładne kontrolowanie spożywanych wartości. Poniżej przedstawiamy przykładowy jadłospis, który znalazłyśmy w internecie na stronie bonavita.pl:

  • Śniadanie: jajecznica na boczku z koperkiem i pomidorami.
  • Drugie śniadanie: kurczak z brokułami, olejem lnianym i oliwkami.
  • Obiad: to samo, co na drugie śniadanie.
  • Podwieczorek: serek wiejski z pestkami z dyni, nasionami chia i sezamem oraz papryką.
  • Kolacja: ryba z awokado i masłem orzechowym.

Byłyście kiedyś na diecie ketogenicznej czy może dopiero zamierzacie ją przetestować?

Zdjęcie główne: 

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

23 października 2018, 11:47

Nasze propozycje