Poprzedni artykuł: Co jeść, żeby spalić tłuszcz z brzucha? Następny artykuł: Wiosenne odchudzanie – jak utrzymać motywację?

Wiosenne aktywności: na rowerze po świetną figurę i dobre samopoczucie!

Wiosna to idealna pora, by wyciągnąć z piwnicy rower i ruszyć w trasę. Coraz cieplejsza aura i budząca się do życia przyroda wyciągną na zewnątrz nawet największe domatorki. Jest jeszcze jeden powód, by wsiąść na rower – to prosta droga do wymarzonej figury!

Jazda na rowerze to jedna z najprzyjemniejszych i zarazem bardzo zdrowych aktywności fizycznych. Nie tylko pomaga schudnąć i wyszczuplić sylwetkę, ale także wzmocnić mięśnie nóg i poprawić ogólną kondycję organizmu. Rower powinien być przyjacielem każdej z nas – a już w szczególności tych, które obrały sobie za cel pozbycie się zbędnych kilogramów i poprawę formy.

Jak zacząć?

Jeśli dotychczas unikałaś jazdy na rowerze, nie porywaj się od razu na dalekie wyprawy – przyjdzie czas i na nie, ale najpierw musisz wyrobić sobie kondycję. Zacznij od krótkich wycieczek, stopniowo zwiększając dystans. Ważne, żeby sprawiało Ci to przyjemność – wybieraj trasę tak, by była dla Ciebie jak najbardziej atrakcyjna. Może dołączy do Ciebie przyjaciółka i razem pojedziecie np. na piknik? Jeśli wolisz samotność, podczas jazdy możesz słuchać ulubionej muzyki – ale tylko wtedy, gdy jedziesz z dala od drogi.

Jazda po idealną figurę

Chcąc schudnąć dzięki jeździe na rowerze, powinnaś pamiętać o regularności. Minimum to 30 minut jazdy dziennie – oczywiście, im dłużej będziesz jeździć, tym szybsze będą efekty, ale pamiętaj, żeby nie przedobrzyć i mierzyć siły na zamiary. Jazda nastawiona na utratę kilogramów powinna być jednostajna, by nogi pracowały w równym, miarowym tempie – najlepiej więc po prostej drodze, bez większych wzniesień. Naciskaj na pedały przednią częścią stopy – dzięki temu ćwiczenie będzie efektywniejsze.

Po wysiłku – relaks!

To prawda, że jazda na rowerze może być świetną metodą na zgubienie dodatkowych kilogramów, ale będzie Ci sprawiała większą frajdę, jeśli podejdziesz do niej przede wszystkim jak do dobrej zabawy. Po wysiłku nie zapomnij odpocząć i zrelaksować się. Jeśli zależy Ci na szybkich efektach, możesz sięgnąć po dodatkowe wsparcie, np. w postaci herbat funkcjonalnych Big-Active. Te doskonałe kompozycje na bazie owoców, ziół i ekstraktów, w połączeniu z cennymi składnikami aktywnymi pozwolą Ci szybciej osiągnąć wymarzony cel. Do wyboru są trzy smakowite warianty: 4 x Super Slim, Active BurnThermogenic Formula i Slim Plus Anti YoYo.

materiał sponsorowany

zdjęcia: Fotolia, materiały PR

Nasze propozycje