Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Zrób coś dla siebie jesienią! Następny artykuł: 5 produktów, których nie jem lub nie piję na diecie

Jedz bez obaw dla sylwetki, czyli najmniej kaloryczne słodycze

Fitness,
,
, tagi: dieta, słodycze, słodycze na diecie
Jesteś na diecie, ale od czasu do czasu nie chcesz lub nie potrafisz odmówić sobie czegoś słodkiego? Podpowiadamy, jakie słodycze są najmniej kaloryczne i po co najlepiej sięgnąć, by wybrać „mniejsze zło”!

kobieta słodycze

Mało kaloryczne słodycze

Słodycze co do zasady obfitują w kalorie oraz stanowią źródło węglowodanów prostych, które nie dość, że nie sycą, to poprzez wywoływanie wahań poziomu cukru we krwi, dodatkowo wzmagają apetyt. Tym ważniejsze jest, by podczas diety sięgać po nie ze szczególną rozwagą.

Poniżej prezentujemy dwie listy – słodyczy, które niekoniecznie są zakazane na diecie i możemy po nie sięgać oraz druga ze słodkościami i przekąskami, które stanowią "mniejsze zło". Oczywiście w obu wypadkach wskazane jest zachowanie umiaru, by nie zniweczyć efektów naszych starań.

Niekaloryczne słodycze

Czy istnieje coś takiego, jak niekaloryczne słodycze? W pewnym sensie tak. To wszystkie produkty dozwolone na diecie, które możemy jeść bez szkody dla naszej sylwetki, a jednocześnie zaspokajają ochotę na słodki smak. Poniżej prezentujemy wartości kaloryczne niektórych takich produktów:

  • Galaretka – ok. 50kcal / 100g
  • Kisiel – ok. 65kcal / 100g
  • Sorbet owocowy – od ok. 80kcal / 100g
  • Budyń czekoladowy – ok. 95kcal / 100g
  • Sałatka owocowa – ok. 100kcal / 100g
  • Suszone śliwki – ok. 140kcal / 100g
  • Dżem wiśniowy niskosłodzony – ok. 150kcal / 100g
  • Suszone jabłka – ok. 230kcal / 100g
  • Miód – ok. 320kcal / 100g

Wartości kaloryczne zostały podane dla 100g produktu, jednak w zależności od konkretnej propozycji, porcje będą odpowiednio większe lub znacznie mniejsze, np. w wypadku miodu lub dżemu.

Słodycze mało kaloryczne

Jeśli takie zamienniki okażą się dla nas niewystarczające, warto przyjrzeć się liście "klasycznych" słodyczy, które mają nieco mniej kalorii, gdyż ich maksymalna wartość z reguły nie przekracza 400kcal w 100g. Poniżej lista wybranych słodyczy (stosunkowo) mało kalorycznych:

  • Gofr – ok. 310kcal / 100g
  • Pierniczki bez polewy – ok. 340kcal / 100g
  • Żelki – ok. 340kcal / 100g
  • Podpłomyki  – ok. 340kcal / 100g
  • Galaretka w czekoladzie – ok. 350kcal / 100g
  • Biszkopty z galaretką – ok. 360kcal / 100g
  • Popcorn – ok. 380kcal / 100g
  • Herbatniki – ok. 420kcal / 100g

Jeśli na diecie staracie się całkowicie wyeliminować słodycze, zachęcamy do podjęcia WYZWANIA 4 tygodnie bez słodyczy!

Pozwalacie sobie na coś słodkiego podczas diety? Jakie są Wasz propozycje?

zdjęcia: Fotolia

Polecany film

Akademia Smaku Siemens - Desery i czekolada


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

1 maja 2017, 01:00

Nasze propozycje