Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Wiosenne odchudzanie – jak utrzymać motywację? Następny artykuł: Dieta, która podbija Amerykę. Czyżby kolejny przełom w odchudzaniu?

Nie daj się wiosennemu przesileniu – sprawdź, jak zachować dobrą kondycję!

Wreszcie nadeszła długo wyczekiwana wiosna, a Ty, zamiast cieszyć się pierwszymi promieniami słońca czujesz tylko ogromne zmęczenie? Uwaga: być może dopadło Cię wiosenne przesilenie. Sprawdź, jak możesz mu szybko zaradzić!

Zespół nieprzyjemnych objawów zwany powszechnie wiosennym przesileniem to najczęściej efekt długotrwałego przemęczenia i braku substancji odżywczych, do których doszło w okresie zimowym. Przesilenie najczęściej dopada nas w momencie, gdy oczekujemy przypływu energii związanego z nadejściem cieplejszych dni. Jak szybko się z nim uporać?

Nie odmawiaj sobie snu

Chodzisz przez cały dzień senna? Zamiast walczyć z opadającymi powiekami, w miarę możliwości pozwól sobie na krótką, regenerującą drzemkę. Pamiętaj jednak, że to doraźne rozwiązanie – największe znaczenie ma nocny wypoczynek. Postaraj się tak zarządzać czasem, by w ciągu doby przesypiać przynajmniej 7-8 godzin.

Nie mniej ważna niż ilość snu, jest jego jakość. Zanim udasz się na wieczorny spoczynek, postaraj się wyciszyć i zrelaksować – na przykład czytając w łóżku interesującą książkę. Unikaj też jedzenia bezpośrednio przed zaśnięciem i odłóż na bok laptopa i telefon komórkowy – niebieskie światło ekranu niepotrzebnie pobudza.

Wzbogać swoją dietę

Zimą przeważnie jemy dość monotonnie, często sięgając po tłuste potrawy. Wiosna to najwyższa pora, by to zmienić i włączyć do menu bogate w witaminy i antyoksydanty świeże warzywa i owoce. Pomidory, marchew, szpinak, czerwona papryka – to tylko niektóre z podstawowych pozycji, które powinnaś uwzględnić w swoim jadłospisie.

Możesz też sama „pobawić się” w ogrodnika i wykorzystać okienny parapet do uprawy bardzo zdrowych kiełków. Szczególnie wartościowe będą te wyhodowane z nasion rzeżuchy, lucerny i rzodkiewki – zawierają mnóstwo składników mineralnych i witamin.

Postaw na wiosenne aktywności

Świeże, wiosenne powietrze i wzrastająca roślinność zachęcają do wyjścia z czterech ścian. Korzystaj z coraz lepszej pogody i spędzaj jak najwięcej czasu na zewnątrz! Spacery po parku, wycieczki rowerowe z przyjaciółmi – możliwości jest bardzo dużo.

To także dobry moment, by zadbać o siebie – ruch na świeżym powietrzu sprzyja utracie dodatkowych kilogramów, które zostały po zimie. Możesz  sięgnąć po wsparcie w postaci herbat funkcjonalnych Big-Active. Bogate w składniki odżywcze, trzy warianty herbaty: 4 x Super Slim, Active Burn Thermogenic Formula i Slim Plus Anti YoYo przyspieszą spalanie tłuszczu i dodadzą Ci energii.

materiał sponsorowany

zdjęcia: Fotolia, materiały PR

Zobacz także

Nasze propozycje