Poprzedni artykuł: Wydaje ci się, że jesteś za gruba? Gdy źle oceniasz swoje ciało... tyj... Następny artykuł: Ta dziewczyna przesadziła z ćwiczeniami. Zobacz, co się stało z jej ci...

Chcesz uniknąć efektu jojo? Będzie bardzo trudno, ale znamy jeden przyjemny sposób

Fitness,
,
, tagi: efekt jojo, trening
Udało ci się zrzucić zbędne kilogramy? Gratulujemy i... współczujemy! Bo schudnięcie to dopiero początek twojej męki. Opublikowane niedawno badania dowodzą, że wagę trudniej utrzymać niż zrzucić.

Po miesiącach morderczych treningów i uciążliwej diety nareszcie z dumą spoglądasz w lustro. Niestety, żeby zachować swoją nową, w bólach wypracowaną sylwetkę, będziesz musiała bardzo się pilnować i starać. Efekt jojo (czyli naprzemienne chudnięcie i przybieranie na wadze) to realne zagrożenie i pilnowanie dotychczasowej diety oraz regularne ćwiczenia mogą nie wystarczyć, żeby go uniknąć.

Zobacz także: Sprawdź, czy ćwicząc, nie popełniasz tego prostego błędu

Po schudnięciu trzeba jeszcze więcej ćwiczyć

Z badań udostępnionych przez amerykański Narodowy Rejestr Kontroli Wagi wynika, że by "nie odzyskać" w pocie czoła utraconych zbędnych kilogramów trzeba często pracować ciężej, niż w trakcie chudnięcia. Związani z rejestrem badacze ustalili, że osoby, które straciły co najmniej 13 kg i udało im się utrzymać nową wagę przez przynajmniej rok, ćwiczyły więcej, by ją zachować, niż by osiągnąć.

Ćwiczyć, żeby schudnąć, a potem ćwiczyć jeszcze więcej, żeby znowu nie przytyć? Kiepska perspektywa, prawda?

Pinterest

Zobacz także: Był otyłym agentem ubezpieczeniowym, stał się wziętym modelem. Co za metamorfoza!

Spacerkiem po piękne ciało

Na szczęście nie trzeba spędzać na siłowni dodatkowych godzin. Jeśli chodzi o konieczną dla utrzymania nowej sylwetki ilość ruchu, zdaniem dr Grunvalda, eksperta od otyłości z University of California, wystarczy energiczny półgodzinny spacer. UWAGA, nadal trzeba ćwiczyć, ale nie więcej niż 2-3 razy tygodniowo. I oczywiście nie powinno się wracać do dawnych nawyków żywieniowych! Na dietę pełnokaloryczną należy "przestawiać się" powoli, tygodniowo dodając do swojego menu nie więcej niż 100-150 kalorii.

Spacer, zwłaszcza wiosną, to nie najgorsza opcja, więc na pewno ją "przećwiczymy". ;-) A jakie są wasze patenty na smukłą sylwetkę?

Zobacz także: Jak spacerować, żeby schudnąć? Ważne jest tempo i postawa

zdjęcia: ONS

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

23 czerwca 2018, 14:34

Nasze propozycje