Poprzedni artykuł: Objadasz się przy wielkanocnym stole? Wiemy, jak spalić później zbędne... Następny artykuł: 7 kg w 5 tygodni? To właśnie tej diecie Rihanna zawdzięcza seksowną sy...

Co to jest BBG? Dzięki temu kobiety chudną jak szalone!

Fitness,
,
, tagi: dieta, odchudzanie
O zaletach BBG mówią wszyscy. Jeśli chcesz schudnąć, ten plan treningowy skutecznie cię do tego zmotywuje. Efekty, jakie gwarantuje są wręcz spektakularne!

Pobierz Trendbook Wizaz.pl – pierwszy taki w Polsce!

BBG, czyli Bikini Body Guide, to plan treningowy opracowany przez australijską trenerkę Kaylę Itsines. Pokochały go kobiety na całym świecie, ale nie będziemy cię oszukiwać… Nie jest to kolejny sposób na wyrzeźbienie sylwetki w miesiąc, bez wkładania w to minimum wysiłku. Owszem – po pierwszych czterech tygodniach zaczniesz już zauważać zmiany. Ale to dopiero po pełnych 12 tygodniach będziesz naprawdę zadowolona ze swojej sylwetki. Zmienisz się nie do poznania!

Trening BBG, na czym polega?

Trening BBG polega na tym, że ćwiczymy sześć dni w tygodniu, a jeden wybrany (najlepiej niedzielę) przeznaczamy na odpoczynek. W tym trzy dni rezerwujemy sobie na bieganie lub żwawy spacer (wtorek, czwartek, sobota) a kolejne trzy na treningi z książki Kayli Itsines (poniedziałek, środa, piątek). Spokojnie, to nie są żadne mordercze plany treningowe tylko dla zaawansowanych, których nie uda ci się zrealizować. Jest wręcz odwrotnie :).

Zobacz także:Kiedy ćwiczyć? Jaka jest najlepsza pora na trening?

Jak trenować z BBG?

Australijska trenerka opracowała zestawy ćwiczeń typu HIIT, czyli High Intensity Interval Training. Są to treningi o wysokiej intensywności, które wykonujemy w dwóch pełnych seriach. Każda składa się z dwóch bloków, w których to mamy cztery ćwiczenia z odpowiednią ilością powtórzeń (zwiększają się one razem z kolejnymi tygodniami). W naszej galerii możesz je wszystkie zobaczyć.

Dość ważnym aspektem jest to, że każdy blok należy wykonywać w czasie, który nie przekracza 7 minut. Biorąc to pod uwagę, twój trening będzie trwał dokładnie 28 minut. A to chyba niewiele nawet, jeżeli na co dzień jesteś bardzo zajętą osobą. Taki zestaw wykonujesz w poniedziałek, środę oraz piątek.

Z kolei we wtorek, czwartek oraz sobotę zwalniasz nieco tempo wprowadzasz ćwiczenia o niższej intensywności – LISS, czyli Low Intensity Steady State. Możesz biegać i wtedy Twój trening powinien trwać 10-15 minut. Ale możesz też postawić na spacer w nieco szybszym tempie i wtedy powinnaś poświęcić na to 35-45 minut.

Zobacz także:5 dyscyplin, które pozwoli spalić ci więcej kalorii niż bieganie

Niedzielę zarezerwuj sobie na odpoczynek. To dzień, w którym wręcz musisz zregenerować siły. Jeśli jednak nadal masz w sobie dużo niespożytkowanej energii, wybierz się na basen. Taki rodzaj rekreacji rozluźni mięśnie i zagwarantuje relaks całego ciała. Pamiętaj jednak, aby nie nastawiać się na konkretną liczbę przepłyniętych długości. Skorzystaj z jacuzzi, sauny - od razu zrobi ci się lepiej.

Czego potrzebujesz do treningu BBG?

Dla jednych jest to plus, dla innych minus, ale to właśnie dzięki temu, co należy wykorzystać przy treningu BBG, twoje ciało będzie się zmieniać na lepsze. Na szczęście niektóre z tych rzeczy możesz spokojnie zamienić lub – jeśli chodzisz na siłownię – wykonać właśnie tam. Czego potrzebujesz?

  • Maty (koc)
  • Hantli (butelki wody)
  • Piłki lekarskiej (baniaki z wodą)
  • Ławeczki (krzesło, taboret)

Jest jeszcze jedna, bardzo ważna rzecz, o której powinnaś pamiętać zawsze wtedy, kiedy pragniesz zrzucić zbędne kilogramy. A mianowicie…

Odpowiednia dieta

To oczywiście indywidualna sprawa każdej osoby. Nie ma jednego, skutecznego planu dietetycznego. Powinien on być dopasowany do potrzeb organizmu, trybu życia oraz ewentualnych alergii pokarmowych. Jeśli odżywiasz się prawidłowo, znika wiele problemów zdrowotnych. Dietą możesz się pozbyć chociażby trądziku. Tylko odpowiednio skomponowane menu żywieniowe w połączeniu z ćwiczeniami zagwarantuje ci najbardziej spektakularne efekty.

Zobacz także:Czy jedzenie owoców na noc jest zdrowe?

Odżywiaj się przede wszystkim zdrowo. Nie przejadaj się, ani też nie objadaj. W ciągu dnia powinnaś spożywać pięć posiłków, które dostarczą ci odpowiedniej ilości kalorii, czyli energii. 

Gotowa na wiosenno-letnią metamorfozę? My już wprowadzamy zmiany! :)

Zdjęcie treningów: Książka "Bikini Body Guide: Exercise & Training Plan

Zdjęcie w artykule: istockphoto.com

Zdjęcie główne: Instagram

Proces odchudzania możesz wspomóc odpowiednimi balsamami:

Polecany film

10 produktów, których naprawdę nie możesz jeść i pić, jeśli karmisz piersią


Zobacz także

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

24 lipca 2017, 02:52

Nasze propozycje