Poprzedni artykuł: Lara Gessler jest nie do poznania! Po 3 miesiącach treningu pochwaliła... Następny artykuł: Małgosia Socha zdradziła, jak udało jej się schudnąć. Ten sposób spraw...

Nie musisz ciężko ćwiczyć, żeby schudnąć :). Wystarczy, że będziesz trzymać się tej jednej zasady

Fitness,
,
, tagi: odchudzanie
Zastanawiałaś się kiedyś, ile kroków dziennie musisz robić, aby zacząć chudnąć? Podpowiadamy, że to wcale nie tak dużo :).

Odchudzanie wcale nie musi wyglądać jak droga przez mękę. Może być całkiem przyjemne zwłaszcza wtedy, gdy wkładamy w to minimum wysiłku i jedyne o czym musimy pamiętać, to zdrowa dieta. Zwykłe spacery mogą nam przynieść tyle samo korzyści, co trucht lub marszobieg

Wystarczy po prostu chodzić w odpowiednim tempie, zachowując prawidłową postawę.

Jak spacerować, aby chudnąć?

Każda forma ruchu jest dobra. Nawet zwyczajne spacery potrafią w naprawdę efektywny sposób przyczynić się do gubienia kilogramów. Czynniki, na które warto zwrócić uwagę to oczywiście pokonany dystans, prędkość, ale też waga wyjściowa. Aby ułatwić sobie liczenie tego wszystkiego, warto zainstalować aplikację na smartfonie, która nam w tym pomoże. Krokomierz to całkiem przydatne narzędzie, bo dzięki niemu będziesz mogła na bieżąco kontrolować wszystkie statystyki. 

Zobacz także:Co o jest BBG? Dzięki tej metodzie kobiety chudną jak szalone!

Aby spalić 100 kcal, musisz wykonać 2000 kroków, które składają się na 1,6 km. Z kolei utrata 1 kg (czyli spalenie 7000 kcal), wymaga zrobienia 140 000 kroków, co daje łącznie 112 km. To jest schemat, który powinnaś mieć z tyłu głowy, wychodząc na spacer.

W jakim tempie chodzić, aby chudnąć?

Wspominałyśmy o zachowaniu odpowiedniego tempa chodzenia. Jeśli robisz mniej niż 70 kroków w ciągu minuty, to twój trening nie przyniesie żadnych korzyści. Takie tempo polecane jest osobom, które przeszły zawał, są po operacji lub wracają po przewlekłej chorobie do formy.

Robienie 71-90 kroków na minutę powinni robić astmatycy oraz osoby z zaburzeniami serca. Tak naprawdę średnio każda zdrowa osoba robi około 91-110 kroków na minutę. Dzięki temu zapewniamy pewną dawkę ruchu organizmowi. To dobre tempo zwłaszcza o poranku, kiedy potrzebujemy pobudzenia. 

Zobacz także:Dieta Śpiącej Królewny kusi efektami, ale wyniszcza organizm. Na czym polega?

A dla osiągnięcia jakichkolwiek efektów powinnyśmy wykonywać 111-130 kroków na minutę. Takie tempo zapewnia bardzo dobry trening. Utrzymanie go jest jednak nieco problematyczne. To bardzo szybki marsz, z którym po upłynięciu pewnego czasu mogą mieć problem nawet osoby w pełni zdrowe. Dlatego warto najszybsze tempo przeplatać z nieco wolniejszym.

Ustal sobie, że przez pięć minut maszerujesz w tempie 111-130 kroków na minutę, a przez kolejne pięć w tempie 91-110 kroków na minutę. W ten sposób nie dostaniesz zadyszki, a pozwolisz organizmowi przyzwyczaić się do nieco szybszego marszu niż zwykle.

Postawa podczas chodzenia

Aby osiągnąć maksymalny efekt, podczas spacerowania powinnaś trzymać odpowiednią postawę. Sylwetka musi być oczywiście wyprostowana, barki na równym poziomie, łopatki ściągnięte, a wzrok skierowany w jeden punkt na linii horyzontu. Wtedy masz pewność, że nie zaczniesz pochylać się do przodu.

Nie chowaj również dłoni do kieszeni - ręce powinny pracować. Poruszanie nimi w rytm chodu ułatwia zachowanie odpowiedniego tempa. Pamiętaj, aby wciągnąć brzuszek ;). Napinając mięśnie w tym miejscu dużo łatwiej będzie ci utrzymać prostą postawę.

Poza tym pamiętaj o tym, aby na spacery chodzić regularnie, a nie tylko raz w tygodniu. Najlepiej co drugi dzień. Dorzuć do tego również odrobinę rekreacyjnego wysiłku na basenie. Piękna pogoda wręcz zachęca do gry w badmintona i jazdy na rowerze
Spróbujecie? A może już stosujecie takie treningi?

Zobacz także:Sucha skóra? Cellulit? Nie z tymi produktami! Poznaj wyniki testu Eveline Cosmetics!

zdjęcia: iStock

Polecany film


Zobacz także

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

18 lipca 2018, 09:12

Nasze propozycje