Poprzedni artykuł: Oto nastepcy Deynn i Majewskiego! Kim są Fit Lovers? Następny artykuł: Kontrowersyjna dieta Polki i jej narzeczonego. Od 3 lat jedzą tylko ow...

Jesteś na diecie, ale nie chudniesz? Oto najczęściej popełniany błąd

Fitness,
,
, tagi: dieta efekty, odchudzanie sposób
Dlaczego dieta nie przynosi efektów? Ten błąd powtarzamy nieustannie, a przez niego nasz metabolizm nie funkcjonuje prawidłowo.

Sezon na "schudnę do wakacji" uważamy za zamknięty, ale z otwartymi ramionami witamy sezon na "schudnę do sylwestra". Tym bardziej warto pochylić się nad tym, jak do tej pory wyglądało nasze odchudzanie. Jesteśmy przekonane, że ten jeden błąd popełniła każda z nas. A jest szczególnie istotny, bo wpływa na to, jak działa układ pokarmowy.

Ten błąd niweczy efekty każdej diety 

W sieci krąży mnóstwo przeróżnych diet, które obiecują nam spektakularne efekty i rzeczywiście jest się czym zachwycać. Gorzej, że szczuplejszą sylwetkę utrzymujemy przez krótki czas, a później następuje rozprężenie i efekt jo-jo gotowy. A ponieważ efekty nie są trwałe myślimy, że to wina właśnie zastosowanej diety, więc przerzucamy się na kolejną. Schemat się powtarza i wracamy do punktu wyjścia, w którym znowu nie jesteśmy zadowolone z figury i wprowadzamy nową dietę.

Takie przeskakiwanie z jednego modelu odżywiania na drugi, to najgorsze co możemy sobie zafundować. Tym bardziej, że stosowane diety zazwyczaj skrajnie się od siebie różnią. Jedna wymaga wyeliminowania węglowodanów, druga cukrów, a jeszcze inna ograniczenia białka albo w ogóle spożywania tylko kilkuset kalorii dziennie. Zabieranie organizmowi co chwilę jakiegoś innego składnika, powoduje coraz szybciej dopadający ciało efekt jo-jo, ale również zachwianie równowagi gospodarki hormonalnej

Wniosek z tego taki, że każda kolejna dieta zamiast poprawiać wygląd naszej sylwetki, zaczyna negatywnie wpływać na tempo chudnięcia. Rozregulowany metabolizm nie radzi już sobie po prostu z przetwarzaniem posiłków. Nie musimy chyba przypominać, że to wszystko powoduje również spadek motywacji, bo przecież efekty są zupełnie niewidoczne.

Skąd bierze się efekt jo-jo?

Wytłumaczenie odstającego po diecie brzuszka i uczucia przepełnienia jest bardzo proste. Jeżeli aż nadto zmniejszamy wielkość posiłków, rozleniwiamy metabolizm. Organizm nie musi zużywać już tyle energii, żeby spalić to, co zjadłyśmy, więc fundujemy mu prawdopodobnie zupełnie nieświadomie wakacje. A teraz skupmy się na momencie, w którym kończymy dietę i wracamy do normalnego odżywiania. Zazwyczaj jesteśmy tak wygłodniałe (to też błąd testowania nowych diet), że rzucamy się na wszystko, czego nie miałyśmy w ustach od kilku dni czy tygodni. 

Organizm doznaje wówczas szoku. Zanim znowu przyzwyczai się do zużywania większej ilości energii na przetworzenie wszystkiego, co zjadłyśmy, zdąży odłożyć tłuszczyk w najmniej lubianych miejscach. Wtedy zaczynamy tyć, pojawiają się oponka i boczki, a buzia też już nie wygląda tak szczupło. Wpadamy na genialny pomysł stosowania kolejnej diety, która ponownie pozwala nam schudnąć, ale kiedy z niej rezygnujemy, stare kilogramy wracają.

Dlatego zanim zdecydujemy się przejść na jakąkolwiek dietę, warto się zastanowić czy nie jest ona zbyt restrykcyjna i wymagająca aż za dużych poświęceń. Jedzenie jest przecież takie przyjemne - wystarczy wiedzieć, co nam szkodzi, a co służy i na tej podstawie budować pełnowartościowe posiłki o umiarkowanej kaloryczności. Metodą małych kroczków osiągniesz znacznie więcej.

Zdjęcia: istockphoto.com

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

22 września 2018, 12:47

Nasze propozycje