Poprzedni artykuł: Polska blogerka pokazała prawdę o swojej figurze. Ona zupełnie nie sch... Następny artykuł: Przez sterczący brzuch unikasz dopasowanych sukienek? Znamy na to spos...

Dzięki temu treningowi pożegnasz się z cellulitem! Sprawdź, jak ćwiczyć

Przez pomarańczową skórę krótkie szorty i spódniczki schowałaś na dno szafy? Dzięki temu intensywnemu, ale krótkiemu treningowi szybko będziesz je mogła z powrotem wyciągnąć.

Skóra na twoich biodrach i udach jest nierówna i wyglądem przypomina powierzchnię pomarańczy? Nie martw się, nie jesteś w swoim "cierpieniu" osamotniona! Według różnych statystyk, cellulit ma od 85 do nawet 90 procent mieszkanek ziemi. Oczywiście to, że należy się do takiego szerokiego grona, nie zmienia faktu, że pomarańczowa skórka traktowana jest jako szpecąca przypadłość i większość kobiet chciałaby się jej pozbyć. Całkowite usunięcie cellulitu w warunkach domowych nie jest możliwe, ale w zmniejszeniu jego widoczności pomaga odpowiednia dieta, sprawdzone (i polecane przez nas) kosmetyki oraz... HIIT, czyli trening interwałowy.

Na czym polega HIIT?

HIIT (High Intensity Interval Training), czyli trening interwałowy polega na przeplataniu trwających krótko intensywnych ćwiczeń okresami mniejszego wysiłku. Ćwicząc intensywnie (np. szybko biegnąc) próbujemy "rozpędzić" tętno tak, by "dobić" do 85-90 procent naszego maksymalnego tętna. Następnie po krótkim czasie intensywnego wysiłku (np. 10 sekundach sprintu) zwalniamy i przez trochę dłuższy czas ćwiczymy mniej intensywnie (np. 30 sekund biegniemy truchtem). W trakcie tego mniej intensywnego wysiłku spowalniamy tętno do około 65 procent naszego tętna maksymalnego. A co to jest tętno maksymalne? Tętno maksymalne to najwyższa prawidłowa częstotliwość, z jaką powinno bić serce konkretnej osoby. Popularną (choć nie idealną) metodą obliczania tętna maksymalnego jest odejmowanie od umownej liczby 220 swojego wieku. To znaczy, że jeśli masz 24 lata, twoje maksymalne tętno wynosi 196. I podczas intensywnych ćwiczeń twoje serce powinno bić przynajmniej 166 razy na minutę.

Zobacz także: 4 skuteczne sposoby na pozbycie się cellulitu za mniej niż 10 zł

Co powoduje trening interwałowy?

HIIT powoduje powstanie w organizmie tak zwanego długu tlenowego. Ten utrzymujący się nawet kilkanaście godzin po treningu deficyt tlenu powoduje przyspieszenie metabolizmu, a to oznacza, że wciąż spalasz tłuszcz chociaż po ćwiczeniach odpoczywasz sobie na kanapie. A w związku z tym, że pomarańczowa skórka to nic innego jak efekt powiększenia komórek tłuszczowych, silnie spalający tłuszcz trening interwałowy najlepiej sprawdza się w walce z tą przypadłością.

Zobacz także: Krem to nie wszystko! Cellulitu pozbędziesz się dopiero, gdy nauczysz się robić masaż

Dodatkową zaletą treningu interwałowego jest jego długość - eksperci sugerują, że nie powinien on trwać dłużej niż 30 minut i zapewniają, że już 15-20 minut HIIT przyniesie rezultaty.

Spróbujecie?

zdjęcia: ONS

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

21 listopada 2018, 06:33

Nasze propozycje