Poprzedni artykuł: Sprawdzony sposób Victorii Beckham na zdrowe i lśniące włosy. Gwiazda... Następny artykuł: Zaniedbana młoda mama postanowiła się zmienić i...TAKIEJ metamorfozy d...

Płatki jęczmienne – właściwości lecznicze i odchudzające

Chcesz zjeść zdrowe, lekkie, ale sycące śniadanie? Sięgnij po płatki jęczmienne.

Oferta płatków śniadaniowych na sklepowych półkach jest tak bogata, że w ich rodzajach oraz nazwach producentów można się łatwo pogubić. Kiedy wybierasz jakieś dla siebie, na początek odrzuć te, które zawierają składniki inne niż w 100% naturalne. Czytając etykietę, warto również zwrócić uwagę na zawartość cukru (najlepiej, by w ogóle nie miały takiego dodatku) i błonnika (dietetycy zalecają, by na 100 g płatków przypadały przynajmniej 3 g błonnika), zapewniającego poczucie sytości, a tym samym wspomagającego odchudzanie.

A co z podstawowymi rodzajami płatków śniadaniowych? Do wyboru mamy płatki jęczmienne, ryżowe, owsiane, żytnie, gryczane, kukurydziane oraz jaglane. Wszystkie są naturalnym źródłem składników odżywczych, ale w poniższym artykule przyjrzymy się pierwszym z nich. Płatki jęczmienne mają bowiem szczególne właściwości lecznice i odchudzające.

Wartości odżywcze płatków jęczmiennych

Płatki jęczmienne to doskonałe źródło węglowodanów (aż 69 g na 100 g płatków!), które dostarczają nam energii na cały dzień. Węglowodany złożone, zawarte w produktach zbożowych, trawimy dłużej niż proste – tym samym dłużej czujemy się najedzone i rzadziej sięgamy po niezdrowe przekąski, na przykład w czasie pracy. Przygotuj płatki na mleku, dodaj do nich kawałki owoców, na przykład banana – zbilansowane śniadanie gotowe!

Płatki jęczmienne spełniają również wspomniane wyżej zalecenie dietetyków – w ważącej 100 g porcji znajdziemy 9 g błonnika.

Jedząc płatki jęczmienne, dostarczamy naszemu organizmowi także:

  • fosforu, który przyczynia się do utrzymania prawidłowego tempa metabolizmu oraz pomaga w utrzymaniu kości w dobrym zdrowiu;
  • żelaza sprzyjającego detoksykacji szkodliwych substancji w wątrobie oraz wspomagającego prawidłową pracę systemu odpornościowego;
  • cynku, który wzmacnia nasze włosy i paznokcie, wspomaga leczenie niedoczynności tarczycy oraz chroni komórki przed szkodliwym działaniem wolnych rodników;
  • chromu stymulującego produkcję insuliny, a tym samym regulującego poziom glukozy.

Płatki jęczmienne na piękne włosy i paznokcie

Zawarta w płatkach jęczmiennych niacyna (witamina B3) poprawia stan naszych włosów i paznokci. Odpowiada między innymi za dostarczenie energii potrzebnej do wzrostu włosów oraz za prawidłową budowę łodygi włosa. Jeśli więc dokucza ci nadmierne wypadanie włosów, tym bardziej warto sięgnąć po płatki jęczmienne – naturalne źródło niacyny. Za pomocą witaminy B3 możesz walczyć również z łamliwymi paznokciami lub zniekształconymi płytkami. Poza tym, niacyna wpłynie pozytywnie na wygląd twojej skóry.

Właściwości odchudzające płatków jęczmiennych

Płatki jęczmienne są polecane przez dietetyków w diecie odchudzającej. To zasługa zawartego w nich błonnika, który przyczynia się do obniżenia poziomu cholesterolu we krwi i usprawnia pracę przewodu pokarmowego. Jeśli więc liczysz kalorie, zjedz na śniadanie porcję płatków jęczmiennych. Możesz połączyć je z owocami równie bogatymi w błonnik – malinami, żurawiną czy jagodami. W przypadku diety odchudzającej najlepsze będą oczywiście płatki jęczmienne bez dodatku cukru, na przykład Sante FIT, które oprócz płatków jęczmiennych i ryżowych, zawierają już kawałki liofilizowanych owoców. Płatki mają delikatny słodki smak (są oblane sokami owocowymi) i zawierają wyłącznie naturalnie występujące cukry. Doceniają je konsumentki – aż 8 na 10 kobiet deklaruje, że sięgnie ponownie po płatki Sante FIT*.

Proste i smaczne śniadanie z płatkami jęczmiennymi

Płatki jęczmienne, podobnie jak popularne owsiane, możesz przygotować na mleku (roślinnym lub krowim) lub na wodzie. Liczba dodatków, które możesz z nimi łączyć jest tak duża, że twoje śniadanie na pewno będzie każdego dnia inne. Oryginalny pomysł to przygotowanie płatków jęczmiennych na herbacie – tak przygotowane będą się świetnie komponowały z kawałkami jabłka oraz cynamonem. Wielbicielki orzechów zachwycą się płatkami jęczmiennymi z dodatkiem odrobiny masła orzechowego (najlepiej sięgnijmy po takie bez dodatku cukru).

Poza wymienionymi właściwościami, płatki jęczmienne sprawdzą się również jako naturalny środek na problemy żołądkowe. Mają także właściwości antywirusowe i przeciwnowotworowe. Słowem – płatki jęczmienne są jednym z najlepszych produktów śniadaniowych! Spróbuj i sprawdź sama, jaki wpływ będą one miały na twoje zdrowie i urodę.

*Badanie przeprowadzone na grupie 723 Ambasadorek Sante FIT. 

materiał sponsorowany

zdjęcia: materiały PR

Nasze propozycje