Poprzedni artykuł: 5 sprawdzonych ćwiczeń na płaski brzuch Następny artykuł: 5 najczęstszych błędów, które powodują efekt jojo

Czym jest PLANK, czyli popularna deska?

Fitness,
,
, tagi: ćwiczenia, fitness, plank, brzuch, płaski brzuch, ćwiczenia deska
Nie masz ochoty na wykonywanie standardowych brzuszków? PLANK jest dla Ciebie idealnym rozwiązaniem! Z pozoru łatwe do wykonania ćwiczenie jest w istocie dość zaawansowanym treningiem, przynoszącym efekty w odchudzaniu i poprawie sylwetki. Sprawdź, czym jest PLANK i jak prawidłowo go wykonywać!
pozycja plank

Co to jest PLANK?

PLANK jest ćwiczeniem siłowym, angażującym liczne partie mięśni. Wykonuje się je najczęściej w pozycji pompki. Regularny trening pozwala na wzmocnienie nie tylko mięśni brzucha, ale także kręgosłupa, ramion i pośladków. Od standardowych brzuszków odróżnia go to, że nie obciążą kręgosłupa oraz angażuje głębsze partie mięśni.

Jak prawidłowo wykonywać PLANK?

  • Pozycja do ćwiczeń przypomina pozycje do wykonywania pompek:
  • ręce opieramy na podłodze tak, by w łokciach tworzyły kąt prosty
  • ręce utrzymujemy na szerokości barków, łopatki ściągnięte
  • w prawidłowo wykonywanej pozycji tułów powinien tworzyć linię prostą
  • napięty brzuch podtrzymuje odcinek lędźwiowy kręgosłupa
  • głowa nie zwisa – stanowi przedłużenie kręgosłupa
  • nogi proste lub lekko zgięte w kolanach

W takiej pozycji postaraj się wytrzymać co najmniej 30 sekund. Z czasem dokładaj po 5-10 sekund.

zdjęcia: Fotolia

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

14 sierpnia 2018, 17:35

Nasze propozycje