Poprzedni artykuł: Jedzenie przed snem - 5 podstawowych zasad Następny artykuł: Już teraz przygotuj się na weekendowy detoks sokami po wakacjach

Czy trzeba się obawiać ćwiczeń z hantlami?

Fitness,
,
, tagi: efekty ćwiczeń, ćwiczenia efekty, dieta i ćwiczenia, ćwiczenia z hantlami
Unikasz ćwiczeń z obciążeniem, bo boisz się, że urosną Ci mięśnie? Sprawdź, ile w tym prawdy oraz dowiedz się, dlaczego warto wykonywać trening z hantlami w domu!

Wiele kobiet decyduje się na trening wyłącznie z wykorzystaniem obciążenia w postaci własnego ciała. Niewiele pań wybiera ćwiczenia z hantlami. Co jest tego powodem? Obawa o nadmierny przyrost tkanki mięśniowej i zbyt męski wygląd.

kobieta z hantlami

Czy od ćwiczeń z hantlami rosną mięśnie?

Oczywiście, że tak. Od ćwiczeń z hantlami rosną mięśnie – po to przecież ćwiczymy z obciążeniem, by osiągnąć taki efekt. Pozostaje jedynie kwestia wielkości tego obciążenia. By wyrzeźbić ciało (do czego, nawiasem mówiąc, niezbędna jest także specjalna dieta, nie natomiast dieta redukcyjna, często stosowane przy ćwiczeniach w domu), konieczne jest zastosowanie ćwiczeń siłowych z dużym, a nawet bardzo dużym obciążeniem.

Małe hantle, a nawet te kilkukilogramowe, wykorzystywane w domowych ćwiczeniach, nie spowodują dużego przyrostu mięśni, którego możemy spodziewać się jedynie po wdrożeniu intensywnego planu treningowego na siłowni.

Ćwiczenia z obciążeniem własnego ciała a ćwiczenia z hantlami

Nietrudno policzyć, że podczas tradycyjnych ćwiczeń często wykorzystujemy ciężar większy, niż gdybyśmy dodatkowo sięgnęli po hantle. Podczas wykonywania pompek musimy zmierzyć się z ciężarem niemal całego ciała, a w przypadku pompek w klęku podpartym – z ciężarem przekraczającym połowę masy naszego ciała! Dla osoby ważącej 60kg, to obciążenie ponad 30kg przy wykonywaniu damskich pompek. Widać zatem, że dwu-, a nawet trzykilogramowe obciążenie na każdą z rąk nie przekracza obciążenia, z jakim musimy się zmierzyć przy wykonywaniu niektórych ćwiczeń.

5 powodów, dla których warto ćwiczyć z hantlami

  • Trening z hantlami zwiększy siłę rąk. Jeśli odkręcenie słoika sprawia Ci problem, ćwiczenia już z 2-kiligramowymi hantlami to rozwiązanie dla Ciebie.
  • Efekty regularnych ćwiczeń są zauważalne już po pierwszym tygodniu treningów.
  • Trening z hantlami pomoże w przyszłości zapobiec obwisaniu skóry w okolicach ramion. Na tę partię odpowiednie jest szczególnie ćwiczenie z unoszeniem i opuszczaniem hantli za głową:
kobieta z hantlami

                                                                       

  • Jeśli nie chcesz martwić się o przyszłość Twojego biustu, trening z hantlami to także doskonałe ćwiczenia na ujędrnienie piersi. Wystarczy już kilkanaście minut dziennie.
  • Trening z hantlami możesz wykonać w zaciszu własnego pokoju, a ten przyrząd do ćwiczeń w domu jest łatwo dostępny i nie zabiera dużo miejsca.

Myślę, że 3kg -owe hantelki to optymalne obciążenie dla kobiety .Lżejsze mogą nie dać żadnych efektów. Ja mam w domu 1kg-owe ciężarki i ćwiczy nimi 8-letnia córka.

Agafitness

Ćwiczycie z hantlami? Jakie widzicie efekty?

zdjęcia: Fotolia

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

22 września 2018, 00:08

Nasze propozycje