Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Pogromców tłuszczu znajdziesz… w kuchni! Następny artykuł: PUMA zabiera nas z powrotem do lat 90.

3 ćwiczenia, które możesz wykonywać za biurkiem

Pracujesz za biurkiem i nie masz czasu na fitness? Czas w pracy również można wykorzystać na ćwiczenia! Pozycja siedząca sprzyja wzmacnianiu mięśni brzucha, ud oraz relaksacyjnym ćwiczeniom karku. Oczywiście krótka seria za biurkiem nie może się równać z prawdziwym treningiem, jednak na ćwiczenia warto wykorzystać każdy czas! Sprawdź 3 proste ćwiczenia, które możesz wykonać za biurkiem w pracy!

ćwiczenia w pracy

Jak wykonywać ćwiczenia za biurkiem? 

Ćwiczenia w pracy nie wymagają sprzętu, ani dużej przestrzeni. Ponadto trening w pracy jest bardzo dyskretny – nikt nawet nie zauważy, że ćwiczysz.

Podczas ćwiczeń w pozycji siedzącej, wzmocnisz mięśnie. Wystarczy, że będziesz je odpowiednio napinała, wykonując po około 15 powtórzeń w 3 seriach, robiąc pomiędzy nimi kilkunastosekundowe przerwy.

Jeśli chcesz ćwiczyć więcej, najefektywniej będzie wykonywać wielokrotne powtórzenia wspomnianych 3 serii, czyli 6, 9, 12, itd. Napięcie mięśni utrzymuj przez maksymalnie 30 sekund. Nie zapominaj przy tym o oddechu! Napinając mięśnie, mamy naturalną skłonność do powstrzymywania oddechu.

Ćwiczenia za biurkiem: nogi

Tak samo, jak wygląda poprawna pozycja siedzenia za biurkiem – czyli plecy proste, stopy na podłodze, a kąt w kolanach wynoszący 90 stopni – taka będzie najlepsza pozycja do ćwiczeń na biurkiem. Złącz nogi w kolanach oraz stopy i staraj się napierać nimi na siebie.

Ćwiczenia za biurkiem: brzuch

To ćwiczenie, które możesz wykonywać wszędzie, nie tylko za biurkiem. Jest banalnie proste, gdyż polega na naprzemiennym napinaniu i rozluźnianiu mięśni brzucha, w opisanych powyżej seriach.

ćwiczenia w pracy

Ćwiczenia na biurkiem: kark

Aby rozluźnić napięte mięśnie karku, wykonaj kilka powolnych krążeń w prawą i w lewą stronę. Nie rób tego zbyt energicznie, gdyż gwałtowne ruchy mogą się skończyć chwilowym, nieprzyjemnym zamroczeniem. Teraz przechyl głowę w prawo tak, jakbyś uchem chciała dotknąć ramienia. Prawą dłonią lekko dociśnij głowę. Wykonaj to samo ćwiczenia na lewą stronę.

Seria ćwiczeń za biurkiem nie zastąpi prawdziwego odprężenia. W ciągu dnia pracy wygospodaruj chwilę nie tylko na lunch, ale i na krótki spacer.

Świetny temat. :) 8 - 10 godzin siedzę w szkole, potem przy książkach albo przy kompie (przeglądając ukradkiem wizaż ;)) i samo bieganie 3 razy w tygodniu tego nie naprawi. Co jakiś czas staram się oderwać od kompa i robię mostek. Domyślam się, że w pracy nie można sobie pozwolić na mostek w eleganckich ciuchach ;)... ale kiedy jestem w szkole to co jakiś czas muszę odgiąć te plecy (garbię się niestety) i "przewieszam się" przez oparcie czy poręcz na schodach, jak nikt nie widzi. :) (...) Dodatkowo biegam wszędzie po schodach, z windy korzystam tylko jak mi się bardzo spieszy albo idę z kimś, komu się nie chce wdrapywać. ;) Wiadomo, jak siedzący tryb życia wpływa na pośladki ;) mam nadzieje, że to trochę temu zapobiegnie.

hair

Zobacz także 5-minutowy trening dla brzucha oraz ćwiczenia mięśni miednicy w pracy.

zdjęcia: Fotolia

Zobacz także

Polecany film

Trening na zdrowy kręgosłup Fitness team Polki.pl

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

11 grudnia 2016, 03:20