Poprzedni artykuł: Pogromców tłuszczu znajdziesz… w kuchni! Następny artykuł: PUMA zabiera nas z powrotem do lat 90.

3 ćwiczenia, które możesz wykonywać za biurkiem

Pracujesz za biurkiem i nie masz czasu na fitness? Czas w pracy również można wykorzystać na ćwiczenia! Pozycja siedząca sprzyja wzmacnianiu mięśni brzucha, ud oraz relaksacyjnym ćwiczeniom karku. Oczywiście krótka seria za biurkiem nie może się równać z prawdziwym treningiem, jednak na ćwiczenia warto wykorzystać każdy czas! Sprawdź 3 proste ćwiczenia, które możesz wykonać za biurkiem w pracy!

ćwiczenia w pracy

Jak wykonywać ćwiczenia za biurkiem? 

Ćwiczenia w pracy nie wymagają sprzętu, ani dużej przestrzeni. Ponadto trening w pracy jest bardzo dyskretny – nikt nawet nie zauważy, że ćwiczysz.

Podczas ćwiczeń w pozycji siedzącej, wzmocnisz mięśnie. Wystarczy, że będziesz je odpowiednio napinała, wykonując po około 15 powtórzeń w 3 seriach, robiąc pomiędzy nimi kilkunastosekundowe przerwy.

Jeśli chcesz ćwiczyć więcej, najefektywniej będzie wykonywać wielokrotne powtórzenia wspomnianych 3 serii, czyli 6, 9, 12, itd. Napięcie mięśni utrzymuj przez maksymalnie 30 sekund. Nie zapominaj przy tym o oddechu! Napinając mięśnie, mamy naturalną skłonność do powstrzymywania oddechu.

Ćwiczenia za biurkiem: nogi

Tak samo, jak wygląda poprawna pozycja siedzenia za biurkiem – czyli plecy proste, stopy na podłodze, a kąt w kolanach wynoszący 90 stopni – taka będzie najlepsza pozycja do ćwiczeń na biurkiem. Złącz nogi w kolanach oraz stopy i staraj się napierać nimi na siebie.

Ćwiczenia za biurkiem: brzuch

To ćwiczenie, które możesz wykonywać wszędzie, nie tylko za biurkiem. Jest banalnie proste, gdyż polega na naprzemiennym napinaniu i rozluźnianiu mięśni brzucha, w opisanych powyżej seriach.

ćwiczenia w pracy

Ćwiczenia na biurkiem: kark

Aby rozluźnić napięte mięśnie karku, wykonaj kilka powolnych krążeń w prawą i w lewą stronę. Nie rób tego zbyt energicznie, gdyż gwałtowne ruchy mogą się skończyć chwilowym, nieprzyjemnym zamroczeniem. Teraz przechyl głowę w prawo tak, jakbyś uchem chciała dotknąć ramienia. Prawą dłonią lekko dociśnij głowę. Wykonaj to samo ćwiczenia na lewą stronę.

Seria ćwiczeń za biurkiem nie zastąpi prawdziwego odprężenia. W ciągu dnia pracy wygospodaruj chwilę nie tylko na lunch, ale i na krótki spacer.

Świetny temat. :) 8 - 10 godzin siedzę w szkole, potem przy książkach albo przy kompie (przeglądając ukradkiem wizaż ;)) i samo bieganie 3 razy w tygodniu tego nie naprawi. Co jakiś czas staram się oderwać od kompa i robię mostek. Domyślam się, że w pracy nie można sobie pozwolić na mostek w eleganckich ciuchach ;)... ale kiedy jestem w szkole to co jakiś czas muszę odgiąć te plecy (garbię się niestety) i "przewieszam się" przez oparcie czy poręcz na schodach, jak nikt nie widzi. :) (...) Dodatkowo biegam wszędzie po schodach, z windy korzystam tylko jak mi się bardzo spieszy albo idę z kimś, komu się nie chce wdrapywać. ;) Wiadomo, jak siedzący tryb życia wpływa na pośladki ;) mam nadzieje, że to trochę temu zapobiegnie.

hair

Zobacz także 5-minutowy trening dla brzucha oraz ćwiczenia mięśni miednicy w pracy.

zdjęcia: Fotolia

Polecany film

Ćwiczenia z kettlem krok po kroku Fitness team Polki.pl


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

28 maja 2017, 20:39

Nasze propozycje