Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: 4 częste błędy popełniane przy spalaniu tłuszczu Następny artykuł: Czy zielona kawa rzeczywiście odchudza?

Dlaczego przerywamy dietę? 5 możliwych powodów

Fitness,
,
, tagi: dieta, odchudzanie
Zaczynacie dietę i stale powtarza się ten sam scenariusz: na początku skrupulatnie trzymacie się jej założeń, wytrzymujecie maksymalnie tydzień lub kilka tygodni i nagle wszystkie starania biorą w łeb? Brzmi znajomo? Sprawdźcie, co może być tego przyczyną!

Rezygnacja z diety może mieć podłoże fizyczne, czyli być związana z naszym sposobem odchudzania, a dokładniej z prowadzeniem diety w sposób niewłaściwy, niezbilansowany lub jej powodów powinniśmy szukać w naszej psychice. Jeden i drugi czynnik może być na tyle silny, że nie jesteśmy w stanie wytrwać w poczynionych postanowieniach. Zobaczcie 5 możliwych powodów rezygnacji z diety.  

kobieta na diecie

Drastyczna redukcja kalorii

Aby prawidłowo zbilansować dietę i aby przynosiła pożądany efekt, należy obliczyć dwie wartości – podstawową oraz całkowitą przemianę materii. Jak to zrobić, sprawdźcie tutaj.

Efektywna utrata kilogramów jest możliwa oczywiście jedynie przy ujemnym bilansie kalorycznym, jednak drastyczna redukcja kalorii i stosowanie diet pokroju 1000 kcal najpewniej sprawi, że nie wytrzymasz na diecie zbyt długo. Jeśli jednak uda Ci się na niej schudnąć, wyjście z takiej redukcji jest niezwykle trudne, a często niemożliwe bez efektu jojo.

Niesmaczne składniki

Nie cierpisz serka wiejskiego, no ale przecież na diecie wszyscy jedzą serek wiejski? Albo nie przepadasz za owsianką? Słabo Ci na samą myśl o chrupkim pieczywie przypominającym płytę pilśniową, no ale przecież będąc na diecie za wszelką cenę trzeba wyeliminować pieczywo?

Jeśli jedzenie określonych produktów nie sprawia Ci przyjemności, nie sięgaj po nie tylko dlatego, że w powszechnie panującej opinii uchodzą za dietetyczne i kojarzą się z odchudzaniem. Na początku być może motywacja będzie na tyle silna, że wytrzymasz jakiś czas, ale bardziej prawdopodobne, że zniechęcisz się szybciej niż myślisz.

Spadek motywacji

Poziom motywacji na początku odchudzania sięga zenitu – planujemy, odkrywamy nowe smaki, układamy treningi, szukamy inspiracji. Takie metody działają zwykle tylko na krótką metę, dlatego tak ważne jest, by dbać o odpowiedni poziom motywacji i na każdym kroku przypominać sobie, dlaczego to robimy.

Zadanie nie należy do najłatwiejszych, ale wiele jesteśmy w stanie wypracować. Motywacja, owszem, zaczyna się w głowie i naszym podejściu, ale zewnętrzne dostymulowanie z całą pewnością wyjdzie nam na dobre. Polecamy wypróbować 3 ćwiczenia na utrzymanie motywacji.

Samoutrudnianie w diecie

Jeśli ktoś odpowiedzialności za swoje niepowodzenia stara się upatrywać w czynnikach zewnętrznych, a nie w swoich działaniach, prawdopodobnie mamy do czynienia z mechanizmem obronnym, jakim jest samoutrudnianie. Problem ten dotyczy szczególnie osób z obniżoną samooceną i brakiem wiary w swoje możliwości.

W przypadku diety skrajna forma samoutrudniania to tak silna obawa przed niepowodzeniem, że samo jego usprawiedliwienie i szukanie winnych wokół nie wystarcza, więc wolimy całkowicie zaniechać działań. W łagodniejszej formie polega na ochronie poczucia własnej wartości za wszelką cenę, nawet kosztem nieosiągnięcia sukcesu. Silny strach przed porażką blokuje nas na działanie i taki problem najlepiej rozwiązywać pod okiem psychologa.

Tak naprawdę nie chcesz schudnąć

Jeśli odchudzanie jest związane z presją otoczenia, najprawdopodobniej taka walka o utratę kilogramów będzie skazana na niepowodzenie.

Persja otoczenia może być rozumiana dosłownie, czyli ktoś sugeruje nam, że powinniśmy zrzucić kilka kilogramów lub wynikać z naszej interpretacji rzeczywistości. W drugim wypadku same narzucamy sobie zobowiązania, z których tak naprawdę nie chcemy się wywiązywać. Z jakiego powodu? Panującej mody na bycie fit, programów propagujących „kult ciała”, chęci naśladowania innych, szczuplejszych osób i z wielu, wielu innych.

Jeśli chęć przejścia na dietę nie wynika z naszej, silnie odczuwanej potrzeby i chęci zrobienia czegoś wyłącznie dla siebie, a nie ze względu na innych oraz otoczenie, trudno będzie wytrwać w postanowieniach.

Udało Wam się wytrwać na diecie? Jakie są Wasze sposoby?

zdjęcia: Fotolia

Polecany film

Wywiad z Sylwią Wiesenberg


Zobacz także

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

19 stycznia 2017, 12:03

Nasze propozycje