Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Wyraź siebie poprzez taniec! Następny artykuł: Jak przetrwać dietę w czasie urlopu

8 porad, jak ćwiczyć w czasie upałów

Fitness,
,
, tagi: woda, ćwiczenia, porady, lato, trening, bieganie
Trening podczas upałów może być nie tylko uciążliwy, ale przede wszystkim niebezpieczny dla naszego zdrowia. Czy w związku z tym powinniśmy rezygnować z ćwiczeń podczas upalnych dni? Zdecydowanie nie! Wystarczy zastosować się do kilku zasad. Sprawdźcie 8 porad, jak ćwiczyć podczas upałów!

ćwiczenia podczas upału

1. Podstawa, czyli nawodnienie

Odpowiednie nawodnienie organizmu jest ważne przed treningiem w każdych warunkach, ale podczas upałów potrzebujemy jej znacznie więcej. Około dwóch godzin przed treningiem powinniśmy wypić nawet 1l wody, a na godzinę przed treningiem kolejne 0,5l.

W czasie aktywności fizycznej wystarczy już kilka łyków zimnej wody wypijanych co kilkanaście minut (najlepiej między seriami), z czego pierwszy raz tuż przed rozpoczęciem ćwiczeń.

Bezwzględnie należy wybrać wodę niegazowaną. Jeśli jest jej za mało w Twojej diecie, podejmij z nami WYZWANIE 8 szklanek wody dziennie!    

2. Rozgrzewka absolutnie konieczna

Choć rozgrzewka w obliczu lejącego się z nieba żaru brzmi niezbyt zachęcająco, absolutnie nie można z niej rezygnować. W mniej dogodnych warunkach można nieznacznie skrócić czas jej trwania, ale stopniowe przyzwyczajenie organizmu do wysokiej temperatury jest niezbędne. Brak rozgrzewki w czasie upałów jest o wiele bardziej niebezpieczny niż w optymalnych warunkach.

3. Schłodzenie organizmu po treningu

Oprócz rozciągania, po treningu należy stopniowo schłodzić organizm, którego stan rozgrzania związany jest nie tylko wysiłkiem, ale dodatkowo wysoką temperaturą na zewnątrz. Pod koniec treningu, przez około 15 minut zmniejszaj stopniowo intensywność ćwiczeń lub tempo biegu.

ćwiczenia podczas upału

Najlepiej uprawiać wysiłek fizyczny wieczorem, tak po 20 godzinie już spokojnie można poćwiczyć. Ja niestety mam treningi o godzinie 18, ale wtedy zakładam na głowę czapkę z daszkiem, biorę w rękę picie i trenuję w parku, bo jest chłodniej. :) Proponuję bieganie, bądź szybki marsz w taką pogodę.

baku_s

4. Niebezpieczne przeciągi

Powiew wiatru, choć przynosi chwilowe orzeźwienie, może być bardzo zdradliwy. Naprzemienne rozgrzewanie i schładzanie organizmu może sprawić, że nabawimy się przeziębienia w środku lata.

5. Akcja aklimatyzacja

Jeśli prognoza pogody pokazuje, że w najbliższym czasie będziemy mieli do czynienia z falą upałów, powinniśmy rozpocząć proces aklimatyzacji. Jak to zrobić? Poprzez stopniowe zwiększanie czasu i intensywności treningu. W ten sposób nasze ciało dostosuje się panujących warunków, m.in. poprzez ograniczenie pocenia i stabilizację tętna. Taki proces może trwać nawet do 2 tygodni.

ćwiczenia podczas upału

6. Szczególnie ważne elektrolity

W czasie upałów pocimy się intensywniej, więc organizm jest szczególnie narażony na utratę sodu i potasu. Podczas treningu należy sięgnąć po napoje izotoniczne, które uzupełnią niedobory lub do zwykłej wody dodać odrobinę soli kuchennej.

7. Ochrona przed promieniowaniem UV

Jeśli decydujesz się na bieganie lub ćwiczenia w plenerze, koniecznie musisz chronić swoje ciało przed promieniowaniem słonecznym. Niezbędne będzie zastosowanie kremu z wysokim filtremzobacz film, jak widzi cię słońce – oraz nakrycie głowy, najlepiej zwilżone. Do treningu w plenerze wybierz jasne ubranie, które odbija światło.

8. Pora dnia ma znaczenie

Zdecydowanie unikajmy ćwiczeń w godzinach od 11:00 do 15:00, kiedy temperatura jest najwyższa, a promieniowanie słoneczne najsilniejsze. Dla własnego komfortu i bezpieczeństwa najlepiej wstać nieco wcześniej i trenować w godzinach wczesnoporannych.

A Wy, jak radzicie sobie z upałem podczas ćwiczeń?

Zobacz także sposoby na seksowne pośladki oraz bieganie w upalne dni!

zdjęcia: Fotolia

Zobacz także

Polecany film

Trening na zdrowy kręgosłup Fitness team Polki.pl

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

10 grudnia 2016, 00:14