Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: 8 porad, jak ćwiczyć w czasie upałów Następny artykuł: WYZWANIE: 30 dni PLANK

Jak przetrwać dietę w czasie urlopu

Fitness,
,
, tagi: dieta, przekąski, wakacje, podjadanie, aktywne wakacje
Podczas wakacyjnych wyjazdów czyha na nas wiele pokus. Restauracyjne menu, budki z fast foodem, goframi i lodami, wieczorne grillowanie i imprezy z drinkami. Jak się nie dać i wytrzymać w swoich postanowieniach? Sprawdź 7 porad, jak przetrwać dietę na wakacjach!
wakacje lody

1. Nie przestawiaj myślenia

Jeśli do tej pory bardzo starannie przykładasz się do diety i dbasz o to, co jesz, nie przestawaj myśleć o odchudzaniu w tych kategoriach. Najgorsze, co możesz zrobić podczas urlopu, to zmienić myślenie na „są wakacje, mogę sobie pozwolić”. Owszem, można i tak, tylko po wakacjach będziesz o kilka kroków do tyłu w osiągnięciu swojego celu.

2. Klasyka banału, czyli śniadanie

Śniadanie to naprawdę absolutna podstawa, z której nie należy rezygnować. Musi być zdrowe i pożywne, by dostarczyło nam energii na cały dzień. Najlepiej by w jego skład wchodziły produkty pełnoziarniste oraz warzywa i owoce. Jeśli wyjdziesz bez śniadania, za chwilę sięgniesz po jakieś łatwe rozwiązanie w postaci drożdżówki z kawą lub innej kalorycznej przekąski.

wakacje aktywność

3. Spędzaj czas aktywnie

Nic tak nie sprzyja podjadaniu i myśleniu o jedzeniu, jak bezczynność. Jeśli planujesz dłuższe leżenie na plaży, lepiej zjeść coś pożywnego wcześniej. Jeżeli postawisz na aktywny wypoczynek, dawka ruchu na świeżym powietrzu sprawi, że w trakcie nie będziesz miała czasu na jedzenie, a po posiłek sięgniesz dopiero w momencie, gdy naprawdę zgłodniejesz.

4. Dieta na wakacjach - zdradliwe przekąski

Jeśli wybierasz się na zwiedzanie, do plecaka nie zabieraj żadnych kalorycznych przekąsek. Prawdopodobnie i tak skusisz się na zjedzenie czegoś „niedozwolonego” w restauracji lub barze, więc unikaj podjadania między posiłkami. W ramach przekąsek sięgnij po owoce i orzechy, które skutecznie dodadzą energii.

5. Co z alkoholem na diecie?

Alkohol nie jest sprzymierzeńcem odchudzania, więc najlepiej byłoby w ogóle nie ulegać takiej pokusie, ale podczas wakacyjnych wypadów może być trudno. Alkohol sam w sobie jest kaloryczny, a dodatkowo niestety pobudza apetyt.

Zrezygnuj z piwa, przy piciu którego chętnie sięga się po słone przekąski. Dla naszej linii zdecydowanie lepiej ograniczyć się do sączenia drinków z naturalnymi, niedosładzanymi sokami lub postawić na czerwone wino.

dieta na wakacjach

6. Pamiętaj o swoich celach

Nawet w ciągu kilku dni urlopu mogą wrócić kilogramy, o utratę których tak usilnie walczyłaś. Warto? Z pewnością nie! Nawet jeśli w czasie wakacyjnego wyjazdu tego nie czujesz, te goferki jednak odkładają się w najbardziej problematycznych miejscach. Na wadze może się to objawić po dłuższym czasie, więc nie ulegaj złudzeniu i pamiętaj o samokontroli.

7. Nie daj się zwariować!

To w końcu wakacje, a nie obóz przetrwania, więc możesz sobie pozwolić na małe grzeszki. Pamiętaj o zasadach zdrowego odżywiania, od czasu do czasu pozwalając sobie na odstępstwo od diety.

Przecież to są wczasy, upragniony urlop, na który czekaliśmy i mamy katować się dietą? Myślę, że optymalną opcją będzie to, żeby nie przejadać się, nie jeść ryb - jak już ktoś wyżej wspomniał - ociekających tłuszczem czy 2 hamburgerów na kolację. Ale zjedzenie loda, gofra czy ciastka (nawet dwóch ) na podwieczorek nie będzie katastrofą szczególnie dla osób, które preferują aktywny odpoczynek.

Slodkaa

Jak radzicie sobie z dietą w czasie wakacji?

Zobacz także, ile kalorii trzeba spalić, żeby schudnąć 1kg orazdlaczego przytyłaś na wakacjach - 5 powodów.

zdjęcia: Fotolia

Zobacz także

Polecany film

Kasia gotuje z Polki.pl: kopytka z dyni

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

2 grudnia 2016, 19:01