Poprzedni artykuł: Dzięki temu treningowi pożegnasz się z cellulitem! Sprawdź, jak ćwiczy... Następny artykuł: Kiedyś razem imprzowały, dziś razem ćwiczą. Dwie przyjaciółki przeszły...

Przez sterczący brzuch unikasz dopasowanych sukienek? Znamy na to sposób

Fitness,
,
, tagi: płaski brzuch
Sterczący brzuszek to nie zawsze efekt łakomstwa. Brzuch bardzo często wystaje przez nagromadzone w jelitach i żołądku gazy. Na szczęście wzdęciom można zapobiegać!

Nie każdy sterczący brzuch to dowód łakomstwa czy lenistwa swojej właścicielki. Często bowiem sterczy nam nie tłusta oponka, tylko napęczniałe od nagromadzonych gazów jelita. Wystający brzuch, który jest twardy i na ucisk reaguje bólem, to zwykle oznaka wzdęcia. Może się okazać, że płaski brzuszek uzyskamy nie katując się na siłowni, ale po prostu zapobiegając nadmiernemu zbieraniu się powietrza w żołądku i jelitach. A to jest przecież znaczenie prostsze i przyjemniejsze niż tracenie zbędnych kilogramów w fitness klubie. ;-)

Zobacz także: Marzysz o płaskim brzuchu? Zacznij inaczej oddychać

Jak powstają wzdęcia?

Wzdęcie to zwiększenie ilości powietrza w żołądku i jelitach. Jego objawem jest nie tylko wystający brzuch, ale też uczucie pełności, oddawanie gazów, bolesne skurcze jelit, a nawet duszności i ból w klatce piersiowej. A skąd biorą się wzdęcia? Zwykle są efektem połykania zbyt dużej ilości powietrza lub skutkiem sprzyjającej nadmiernej fermentacji diety. Mogą jednak także świadczyć o nietolerancji laktozy (cukru występującego w mleku) lub o chorobach układu pokarmowego (np. o zespole jelita drażliwego). Dlatego przy regularnych i uciążliwych wzdęciach warto zgłosić się do gastrologa. 

Jak i co jeść, żeby się nie zapowietrzyć?

Jeśli chcesz uniknąć gromadzenia się gazów w swoim przewodzie pokarmowym, jedz powoli i BARDZO dokładnie przeżuwaj. Trawienie pokarmów rozpoczyna się już w jamie ustnej, bo przeżuwając jedzenie, mieszamy je z zawierającą enzymy trawienne śliną. Dobrze rozdrobniony i wymieszany ze śliną pokarm jest dla naszego układu trawiennego mniejszym wyzwaniem, i w trakcie jego dalszej "obróbki" powstaje znacznie mniej gazów. Chcąc uniknąć gromadzenia się gazów, przyprawiaj też swoje potrawy kurkumą i pieprzem cayenne, które wspomagają proces trawienia i likwidują wzdęcia.

Tego unikaj, żeby się nie nadymać!

Chcąc uniknąć nadymającego się jak balon brzucha, zrezygnuj z gumy do żucia (żując ją zwykle łykamy sporo powietrza) i gazowanych napojów. Ogranicz też jedzenie wzdymających warzyw - między innymi fasoli, grochu, brukselki, kapusty, szparagów, brokułów, szpinaku, karczochów, cebuli, ziemniaków i kukurydzy. Strawienie zawartych w nich węglowodanów - rafinozy i stachiozy - to dla układu pokarmowego prawdziwa udręka. Do nieprawidłowej pracy jelit przyczynia się również nadmierne spożywanie cukrów prostych, dlatego dobrze jest "pomachać na do widzenia" słodkim przekąskom.

Zobacz także: Nieważne co jesz, ważne jak jesz? Blogerka ujawnia, jak odzyskała płaski brzuch po ciąży

A co zrobić, jeśli gazy już się nagromadziły i brzuch nieestetycznie nam sterczy? W takiej sytuacji warto sięgnąć po dostępny w każdej aptece węgiel aktywowany oraz po działające wiatropędnie i rozkurczowo napary ziołowe z mięty, szałwii lub kopru włoskiego (uwaga, tego ostatniego powinny unikać kobiety w ciąży).

zdjęcia: iStock

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

18 września 2018, 15:56

Nasze propozycje