Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Jak utrzymać motywację do odchudzania? Następny artykuł: Przetestowałam detoks sokami! Sprawdź, czy warto!

Kiedy ćwiczyć? Poznaj najlepszą porę na trening

Fitness,
,
, tagi: ćwiczenia, trening, fitness
Zastanawiasz się, kiedy ćwiczyć, żeby osiągać jak najlepsze efekty? A może nie widzisz efektów swoich treningów i szukasz przyczyny tego stanu rzeczy? Sprawdź, czy ćwiczysz o odpowiedniej porze!

kobieta podczas ćwiczeń

Najlepsza pora na trening

Pora dnia, w której decydujemy się na trening, ma bardzo duży wpływ na efekty naszych ćwiczeń. W ciągu doby zmienia się wydajność naszego organizmu oraz tempo metabolizmu, dlatego też niezwykle ważne jest znalezienie dobrego momentu na ćwiczenia. Odpowiednia pora jest ważna także ze względu na samopoczucie, jakie towarzyszy nam w czasie treningu. Kiedy zatem powinno się ćwiczyć?  

Kiedy najlepiej ćwiczyć: rano czy wieczorem?

Nie ulega wątpliwości, że to w godzinach porannych organizm działa na pełnym obrotach. Wówczas tempo przemiany materii jest największe, najlepiej byłoby zatem wykorzystać ten moment i dodatkowo podkręcić spalanie ćwiczeniami. Zwłaszcza, że dzięki temu organizm działa na podwyższonym poziomie spalania nie tylko podczas samego treningu, ale jeszcze przez dłuższy czas po jego zakończeniu.

Intensywny wysiłek najlepiej wykonywać najpóźniej do godziny 12:00. Wtedy organizm jest najlepiej przystosowany do aktywności. Tak byłoby idealnie, ale co, jeśli ze względu na obowiązki nie możemy wykonać treningu rano?

Kiedy ćwiczyć, żeby schudnąć?

Na szczęście organizm ludzki jest bardzo podatny na adaptację do ustalonych warunków. Tak jak osoby pracujące na nocną zmianę są w stanie „przestawić” organizm na taki tryb funkcjonowania, podobnie jest z treningiem. Jeśli ustalimy stałą porę na ćwiczenia, to dzięki systematyczności przyzwyczaimy organizm do działania w mniej korzystnych warunkach z punktu widzenia spalania tkanki tłuszczowej.

Aby ćwiczenia przynosiły pożądane efekty, w miarę możliwości ustal sobie stałą porę na trening. Pamiętaj jednak, że zawsze powinnaś zjeść coś po treningu, w związku z czym najlepiej nie odkładać go na zbyt późną porę. Jedzenie przed snem nie jest korzystne dla naszej figury.

O jakiej porze dnia ćwiczycie najchętniej?

zdjęcia: Fotolia

Zobacz także

Polecany film

Trening ogólnorozwojowy całego ciała Fitness team Polki.pl

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

2 grudnia 2016, 20:46