Poprzedni artykuł: Już teraz przygotuj się na weekendowy detoks sokami po wakacjach Następny artykuł: Jak poprawić wygląd biustu? Wypróbuj skuteczne ćwiczenia!

3 proste ćwiczenia na utrzymanie motywacji

Odchudzanie to podobno 70% diety i 30% ćwiczeń, ale celu na pewno nie uda się osiągnąć bez 100% motywacji. Wypróbuj 3 proste ćwiczenia, które pomogą Ci w utrzymaniu motywacji podczas odchudzania!

motywacja do diety

Motywacja do diety – postaw cele i określ warunki

Weź kartkę i długopis. Wypisz wszystkie założenia i postanowienia swojej diety oraz określ realne cele – zarówno te dalekosiężne, jak i cząstkowe. Weź pod uwagę wszystkie czynniki. Jeśli masz do zrzucenia więcej kilogramów i odchudzanie dzielisz na etapy, pamiętaj, że początkowo kilogramy spadają szybko, później następują etapy w których waga się zatrzymuje. Sprawdź, dlaczego waga stoi?

Lista założeń diety powinna zawierać wszystkie rzeczy, które chcesz zmienić, ale podobnie jak realizacja celów cząstkowych, powinno się to odbywać stopniowo. Zamiast od razu odstawiać, zacznij od ograniczenia kawy. Jeśli tego potrzebujesz, rozpisz plan dokładniej, np. w pierwszym tygodniu ogranicz do jednej filiżanki dziennie, w kolejnym – do trzech filiżanek w tygodniu, itd.

Naprawę realne cele sprawią, że motywacja zamiast spadać, zacznie rosnąć. Nic tak nie motywuje, jak powodzenie w realizacji postawionych celów. Jest to możliwe jedynie wówczas, gdy zmierzymy zamiary podług sił. Nie ma sensu porywać się od razu z motyką na słońce, bo istnieje ryzyko, że szybko się zniechęcimy. Ewolucja, nie rewolucja i wszystko pójdzie zgodnie z planem!  

Załóż dziennik odchudzania

Kup zeszyt w ładnej okładce i notuj wszystko, co leży Ci na sercu. Wszystkie rozterki, sukcesy i niepowodzenia. Zapisuj emocje, jakie temu towarzyszą. W chwilach słabości będziesz mogła wrócić do dobrych momentów, w których udało Ci się powstrzymać od odstępstw lub przypomnieć sobie niezadowolenie z grzeszków. Istnieje spora szansa, że przypominanie sobie emocji towarzyszących Ci w tych momentach, pomoże zapobiec kolejnym wpadkom.

W dzienniku odchudzania notuj także codzienną aktywność fizyczną. Najlepiej zrób tabelkę, w której będziesz zaznaczać datę, czas i rodzaj ćwiczeń. Tutaj wracamy do zasady małych kroczków z pierwszego punktu. Jeśli nie przepadasz za aktywnością fizyczną, zacznij nawet od 5 minut w pierwszym tygodniu i sukcesywnie wydłużaj czas treningów. Chyba lepiej brzmi "to tylko 5 minut ćwiczeń na brzuch" niż "45-minutowy intensywny trening ogólnorozwojowy"? Powoli, a istnieje większa szansa, że po taki trening sięgniesz już za miesiąc. Gdy zrobisz go teraz, zniechęcisz się po pierwszym razie.

Motywacja do diety - nagroda za osiągnięcie celu

To może być coś małego lub większego. Coś, o czym zawsze marzyłaś albo po prostu zakupy ubrań w mniejszym rozmiarze. Zgodnie z zasadą rozłożenia celu na mniejsze i podziału na etapy, każdy z nich możesz zakończyć mniejszą nagrodą. Pamiętaj jednak, że nagrody nie może stanowić nic do jedzenia. Za sukcesy w odchudzaniu  nie powinno się nagradzać jedzeniem, podobnie jak za sukcesy w innych dziedzinach życia. Ta tradycja jest dość mocno zakorzeniona w naszej kulturze – ważne momenty i sukcesy w życiu kończą się wspólna biesiadą. Postaraj się zrezygnować z tego myślenia i na nagrodę wybrać coś innego – bilet do teatru lub na koncert, wycieczkę w ciekawe, nawet blisko leżące miejsce. A może tatuaż brzmi kusząco?

Co motywuje Was do odchudzania?

zdjęcia: Fotolia

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

25 września 2018, 19:24

Nasze propozycje