Poprzedni artykuł: Natalia Siwiec zachwala matę do akupresury. Sprawdź, czemu modelka uwi... Następny artykuł: Ma rozmiar XXL, ale jest giętka jak Chodakowska... Otyła nauczycielka...

Nie lubisz ćwiczyć na siłowni? I dobrze, bo to zabójcze dla twojej cery

Ruch to - nie tylko - zdrowie? Intensywny trening może zaostrzyć problemy skórne i sprawić, że twarz będzie wyglądała starzej.

Jeszcze do niedawna myślałyśmy, że regularne ćwiczenie służy zarówno naszemu zdrowiu, jak i urodzie. Okazuje się jednak, że konsekwencją intensywnego treningu może być ostry trądzik, potówki, utrata jędrności i zmarszczki. Na szczęście, jeśli będziesz stosować się do kilku prostych zasad, stan twojej sylwetki poprawi się bez szkody dla stanu twojej cery. ;-)

Fot.: Pinterest

Zobacz także: Ten trening sprawi, że nareszcie pożegnasz się z cellulitem. Sprawdź, jak ćwiczyć!

W jaki sposób ćwiczenie szkodzi skórze?

Na szkodliwy wpływ wysiłku fizycznego na stan cery szczególnie narażone są osoby z trądzikiem różowatym, który jest zwykle skutkiem zaburzeń naczynioworuchowych i nadmiernego wytwarzania łoju. W trakcie treningu do twarzy napływa większa ilość krwi, w wyniku czego dochodzi do rozszerzenia już tak poszerzonych naczyń krwionośnych. Twarz gwałtownie się rozgrzewa, a zmiany temperatur także przyczyniają się do zaostrzenia objawów trądziku różowatego.

Osoby, które mają tłustą cerę z rozszerzonymi porami też nie są bezpieczne! W trakcie ćwiczeń ich skóra jest bardziej narażona na zanieczyszczanie się. Za to biegacze lub wyczynowcy, którzy ćwiczą bardzo intensywnie, muszą się liczyć z tym, że z każdym kolejnym treningiem będą wyglądali starzej. Dlaczego? Wszystko przed wolne rodniki!

Wysiłek wpływa na produkcję większej liczby wolnych rodników, które nie tylko uszkadzają skórę twarzy, ale wpływają na degenerację wszystkich naszych organów. Na twarzy uszkadzają one kolagen, elastynę, czyli włókna, które są dla niej pewnym stelażem. Skóra pada, wygląda gorzej. W czasie wysiłku pojawiają się inne substancje, które są szkodliwe dla skóry - chlor, sód czy amoniak. Zmienia się pH skóry. Skóra się przez to podrażnia, pojawiają się pęknięcia - tłumaczy w rozmowie z "Rzeczpospolitą" Jarosław Skrzyszowski, absolwent AWF, były trener, szef firmy produkującej kosmetyki dla sportowców.

Jak uchronić skórę przed skutkami ubocznymi ćwiczenia?

Nie musimy wybierać między zdrowiem i urodą naszego ciała a zdrowiem i urodą naszej twarzy. Uchronimy skórę przed negatywnym wpływem ćwiczeń, jeśli zmniejszymy ich intensywność, będziemy przestrzegać zasad higieny i stosować odpowiednie kosmetyki. Każdy trening powinien poprzedzać demakijaż i dokładne oczyszczenie skóry twarzy. W trakcie ćwiczeń dobrze jest nie mieć na buzi zbyt ciężkich kosmetyków. Serum z kwasem hialuronowym i stosowany punktowo, na już istniejące zmiany zapalne, krem z kwasem salicylowym lub azelainowym, powinny wystarczyć. Zaraz po treningu trzeba umyć twarz i - w miarę możliwości - całe ciało. Ci, którzy nie mają czasu lub warunków, żeby wziąć na siłowni prysznic, mogą się "ratować" nasączonymi płynem micelarnym chusteczkami.

Fot.: Pinterest

Zobacz także: Dzięki temu treningowi spalisz 800 kalorii na raz! A jest naprawdę przyjemny

zdjęcia: iStock

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

13 listopada 2018, 16:43

Nasze propozycje