Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: "Dlaczego jesz słodycze?" Zdradzamy też swoje powody! Następny artykuł: Dlaczego przerywamy dietę? 5 możliwych powodów

4 częste błędy popełniane przy spalaniu tłuszczu

Fitness,
,
, tagi: spalanie tłuszczu, ćwiczenia cardio, trening cardio
Ćwiczysz i starasz się intensyfikować spalanie tłuszczu podczas treningu? Jeśli nie widzisz efektów swojej pracy, sprawdź listę 5 błędów, które możesz popełniać przy próbach nastawionych na spalanie tłuszczu!

kobieta trening

Zbyt krótki czas ćwiczeń

Najefektywniejsze spalanie tłuszczu następuje po 20 minutach treningu. Oczywiście nie jest tak, że pierwsze minuty ćwiczeń są całkowicie nieefektywne. Zmieniają się jednak proporcje, gdyż w początkowej fazie treningu energia pochodzi głównie z glukozy, natomiast w miarę upływu czasu, zmniejsza się zużycie energii z cukrów na rzecz spalania tkanki tłuszczowej.

To właśnie po ok. 20-30 minutach ćwiczeń nie tyle zaczyna się spalanie tłuszczu (jak często się sądzi), a po prostu intensyfikuje i dalej rośnie. Tłuszcz spalamy od samego początku treningu, jednak nie warto przerywać tego procesu w momencie największej intensywności. Dlatego też najlepiej, by taki trening cardio trwał minimum 45 minut. Wówczas, przy zachowaniu systematyczności, możemy spodziewać się zadowalających efektów.

Tętno przy ćwiczeniach cardio – za wysokie? Za niskie?

Aby trening cardio był jak najbardziej efektywny, tętno powinniśmy utrzymywać na względnie stałym poziomie, mieszczącym się w przedziale 65-70% maksymalnego tętna. To najbardziej optymalne warunki dla spalania tłuszczu. Bieżące tętno mierzy wiele monitorów aktywności fizycznej, czyli tzw. inteligentne bransoletki, ale jak obliczyć swoje maksymalne tętno?

Najpopularniejszym sposobem na obliczenie maksymalnego tętna jest następujący wzór:

220 – wiek = tętno maksymalne

Po jego obliczeniu, określamy przedział od 65% do 70% maksymalnego tętna i takie utrzymujemy podczas trwania treningu.

Węglowodany przed treningiem, czyli niezbędne paliwo

Trening, zwłaszcza intensywny wymaga zbilansowanej diety. W dni, kiedy ćwiczymy, sumaryczna wartość kaloryczna spożywanych posiłków powinna być wyższa, niż w dni wolne od treningów – to nie ulega wątpliwości. Jednak ważna jest nie tylko kaloryczność, ale także rodzaj posiłku i wartości odżywcze, które w nim dominują.

Nasz organizm, aby wejść w tryb spalania tłuszczu, potrzebuje węglowodanów. Ujmując rzecz bardziej obrazowo – samochód z instalacją gazową, aby móc przełączyć się na zasilanie gazem, potrzebuje benzyny „na rozruch”. Tak samo jest z naszym organizmem, który aby wejść w tryb spalania tłuszczu, potrzebuje węglowodanów. To może być nawet pół banana na 30 minut przed treningiem, ale paliwa musimy dostarczyć bezwzględnie.

Unikanie posiłku po treningu

Jeśli nam towarzyszy, musimy pozbyć się myślenia pt. „Nie po to spędziłam 1,5h na bieżni, żeby teraz coś jeść!” Jeśli boicie się zaprzepaszczenia efektów ćwiczeń, to uprzedzamy, że właśnie niejedzenie może do tego prowadzić. Niestety, po treningu organizm nie będzie nadal czerpał energii z tkanki tłuszczowej, lecz z białka, prowadząc tym samym do zmniejszenia masy mięśniowej. Im więcej mięśni, tym lepsze spalanie tłuszczu, więc to na ich budowaniu powinno nam zależeć, a nie na spalaniu. Aby zapobiec takiej sytuacji, powinniśmy zjeść posiłek bogaty przede wszystkim w białko, ale też w węglowodany.

Sprawdźcie, co jeść po treningu!

Jaki jest Wasz ulubiony rodzaj treningu cardio?

zdjęcia: Fotolia

Polecany film

Korzyści z biegania - 14 powodów, dla których wato zacząć biegać


Zobacz także

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

20 stycznia 2017, 02:44

Nasze propozycje