Poprzedni artykuł: 6 lekkich posiłków, które skutecznie poprawią nastrój Następny artykuł: 5 sposobów na poprawę samopoczucia

5 sposobów na ograniczenie cukru w diecie

Fitness,
,
, tagi: dieta, cukier
Cukier nie dostarcza naszemu organizmowi żadnych właściwości odżywczych, stanowiąc jedynie smakowy dodatek. Jak najłatwiej ograniczyć go w diecie? Poznaj 5 sposobów!

Szkodliwość cukru

Łyżeczka cukru to około 20 kcal i to tzw. „puste kalorie”, za którymi nie idą żadne właściwości. Przeciwnie, zbyt duża ilość cukru w diecie to nie tylko pożywka dla rozwoju grzybów, ale także przyczynek do złego samopoczucia, osłabienia, obniżenia koncentracji i rozdrażnienia.

Cukier prosty jakim jest sacharoza powoduje, co prawda, nagły wzrost energii, ale efekt ten nie utrzymuje się na długo. Po chwili w organizmie produkowana jest insulina, która ma za zadanie obniżyć poziom cukru we krwi i tak też się dzieje – spadek cukru jest równoznaczny ze spadkiem energii, więc znowu mamy ochotę na coś słodkiego. Od tego już o krok do uzależnienia. Zobaczcie, jakie są sposoby na odstawienie cukru!

Sprawdźcie także, jak ograniczyć sól w diecie

Ile cukru dziennie spożywacie?

zdjęcia: Fotolia

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

19 kwietnia 2018, 12:06

Nasze propozycje