Poprzedni artykuł: Zaskakujący sposób na to, by makaron odchudzał! Następny artykuł: 4 częste błędy w diecie, z których nie zdajesz sobie sprawy

Najciekawsze trendy w fitnessie w 2016 roku

Fitness, , tagi: fitness, trendy
Rok 2015 upłynął pod znakiem crossfitu i treningu HIIT. Jakie aktywności będą cieszyły się na świecie największą popularnością w roku 2016? Trenerzy stawiają na...

parkour

Parkour, czyli...

…ćwiczenia wykonywane w miejskiej dżungli. Przyrządami do ćwiczeń są ławki, murki, poręcze, schody i wszystko to, co można w miejskiej architekturze przeskoczyć lub na czym można się oprzeć lub dźwignąć. Osoby uprawiające parkour szczycą się wyjątkową sprawnością fizyczną: szybkością, siłą, elastycznością, skocznością  i koordynacją ruchową, a przy tym ich ciała nie są nadmiernie umięśnione, za to mało  na nich tłuszczu.

Dla kogo? Niby dla każdego, ale stawiamy na to, że parkour zyska popularność wśród ludzi bardzo młodych i raczej wśród płci brzydszej.

Plusy: nie trzeba mieć żadnego sprzętu poza niekrępującymi ruchów ciuchami i dobrymi, sportowymi butami. Parkour to okazja do nawiązywania znajomości oraz aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu i w grupie.

Minusy: w wersji dla zaawansowanych wiąże się ze sporym ryzykiem kontuzji.

Surfing śródlądowy, czyli...

...ujeżdżanie na desce surfingowej sztucznie wygenerowanych fal, najczęściej na sztucznych zbiornikach wodnych. To propozycja dla tych, którzy nie mają szans na skosztowanie surfingu na Hawajach. Utrzymywanie równowagi na desce wzmacnia mięśnie tułowia i nóg, poprawia poczucie równowagi, no i jest takie fajne!

Dla kogo? Dla każdego, kto umie pływać i ma ochotę uprawiać surfing nie tylko nad morzem.

Plusy: trening poprzez zabawę.

Minusy: odpowiednie zaplecze do uprawiania tego sportu jest w USA i Australii; w Polsce na razie nikt nie zbudował obiektu ze sztuczną falą do surfingu. Najbliżej mamy do Walii – obiekt nazywa się Surf Snowdonia. Być może już niebawem będzie też możliwość surfowania w Berlinie.

Rebound, czyli...

...grupowe skoki na minitrampolinie zwanej rebounder. Masa podskoków  i zabawy! To zajęcia o charakterze przede wszystkim kondycyjnym. Poprawiają wydolność organizmu, wzmacniają kości, usprawniają poczucie równowagi i krążenie limfy, a więc i odporność oraz pozbywanie się z ciała toksyn. 

Dla kogo? I znowu: dla każdego! Dla małych i dużych, lekkich i ciężkich, kobiet i mężczyzn, młodszych i starszych.

Plusy: skoki na trampolinie nie obciążają stawów.

Minusy: na razie możesz spróbować skoków na minitrampolinie wiosną we własnym lub znajomych ogrodzie (najpierw będziesz musiała przegonić z niej dzieci!). W Polsce nie ma jeszcze rebound, ale można znaleźć zajęcia odbywające się na mini-trampolinach.

Kardio tenis, czyli...

...połączenie różnorodnych ćwiczeń z technikami tenisowymi i muzyką. Dzięki temu masz dwa w jednym: trening kardio i tenisowy. Zajęcia odbywają się w grupach – często 4–6 osób na korcie. Instruktor może dopasować poziom trudności ćwiczeń do każdego uczestnika.

Dla kogo? Dla tenisistów i nie tylko.

Plusy: kardio tenis spala więcej kalorii niż gra w tenisa, przygotowuje też ciało do gry, uczy podstaw. Zajęcia (w wyszukiwarkę wpisuj cardio tenis) są już organizowane w Polsce (np. w Warszawie, Wrocławiu, Nowym Sączu).

Minusy: brak.

Tekst: Ewa Janczak-Cwil

Więcej w najnowszym Be Active nr 1 (7) styczeń 2016!

zdjęcia: Fotolia

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

19 października 2018, 16:20

Nasze propozycje