Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: 5 koktajli z Ameryki Południowej, które zrobisz w domu Następny artykuł: Odchudzające legginsy Cardio Bunny - najgorętsza premiera w modzie i s...

Trening z cyklu „pogromcy tłuszczu”: intensywne spalanie na basenie

Fitness,
,
, tagi: trening, basen
Chcesz schudnąć, ale nie cierpisz biegać lub cię to na maksa znudziło? Nic nie szkodzi. Bieganie, owszem, pomaga wyszczuplić sylwetkę, ale to niejedyny sposób na pozbycie się upartej oponki z brzucha, boczków z bioder czy „bryczesów” z ud. Podpowiadamy, jak trenować, żeby schudnąć nawet 5 kg w 4 tygodnie!

kobieta na basenie

Dla kogo: dla każdego, kto potrafi pływać; dla osób, które mają problemy ze stawami uniemożliwiające np. bieganie.

Zalety: z jednej strony woda odciąża stawy, ale z drugiej stawia mięśniom opór. Dzięki temu można pracować nad kondycją, szczupłą sylwetką i jednocześnie wzmocnić mięśnie.

Godzina pływania spala (w zależności od tempa i stylu) od 350 do ponad 600 kcal.

Według American American Heart Association, 30-60 minut pływania 4-6 razy w tygodniu skutecznie pomaga schudnąć i zadbać o zdrowie, redukując ryzyko rozwoju cukrzycy oraz chorób serca. W przeciwieństwie do biegania, jazdy na rowerze i ćwiczeń na stepperze pływanie wymaga pracy całego ciała: rąk, barków, tułowia, pośladków i nóg. Poza tym fantastycznie wpływa na wydolność układów krążenia i oddechowego!

Ciekawostka: naukowcy z University of Florida odkryli, że niektórzy ludzie na trening pływacki w chłodnej wodzie reagują... wzmożonym apetytem. Zatem uważaj, aby po wyjściu z basenu nie odrobić przy stole spalonych w basenie kalorii.

Treningi dla początkujących

Ile: 3-6 razy w tygodniu (1-2 x Trening I + 2 x Trening II).

Jak długo: 45-60 min.

Trening I:

Rozgrzewka: 5 min swobodnego pływania.

Trening główny: 40 min pływaj bez przerwy tyle, ile zdołasz. Gdy się zasapiesz, odpocznij minutę i ponownie pływaj aż do zmęczenia.

W pozostałym czasie, jaki zamierzasz spędzić na basenie, pływaj w spokojnym tempie.

Trening II:

Rozgrzewka: 5 min swobodnego pływania.

Trening główny: 30 min. Na zmianę – płyń 1 min w dość szybkim tempie i 1 min bardzo spokojnie. Powtórz 15 razy.

W pozostałym czasie, jaki zamierzasz spędzić na basenie, pływaj w spokojnym tempie.

Treningi dla zaawansowanych 

Ile: 3 razy w tygodniu interwały (2 x Trening I + 1 x Trening II).

Jak długo: 30 min.

Trening I:

Rozgrzewka: 5 min swobodnego pływania.

Trening główny: 20 min. Na zmianę – przepłyń 50 m najszybciej jak potrafisz i płyń 50 m spokojnym tempem. Powtarzaj.

Zakończenie: 5 min swobodnego pływania.

W pozostałym czasie, jaki zamierzasz spędzić na basenie, pływaj w spokojnym tempie.

Trening II:

Rozgrzewka: 5 min swobodnego pływania.

Trening główny: 20 min. Na przepłynięcie 50 m masz 60-70 s. Płyń najszybciej jak potrafisz. Odpoczywaj tyle czasu, ile pozostało z 60 lub 70 s po pokonaniu 50 m. Powtarzaj przez 20 min (będzie ciężko, ale warto!).

Zakończenie: 5 min swobodnego pływania.

W pozostałym czasie, jaki zamierzasz spędzić na basenie, pływaj w spokojnym tempie.

Tekst i trening: Ewa Janczak-Cwil

Więcej w najnowszym Be Active nr 2 (8) luty 2016!

zdjęcia: Fotolia

Polecany film

Ćwiczenia z obciążeniem własnego ciała Fitness team Polki.pl


Zobacz także

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

20 stycznia 2017, 00:31

Nasze propozycje