Poprzedni artykuł: Jak dziś wygląda serialowa Dr Quinn? To nie do uwierzenia! Następny artykuł: Wielbiciele kierowali w jej stronę komplementy, ale księżna Kate miała...

Aktywna nawet podczas okresu? To możliwe! Poznaj 4 korzyści płynące z ćwiczenia podczas okresu

Kobieta, , tagi: menstruacja, miesiączka
„Jeśli masz okres, nie powinnaś ćwiczyć” to jeden z najpopularniejszych mitów powtarzanych kobietom. To bzdura! Pomimo że nie każdy ma ochotę wtedy wychodzić z łóżka, okazuje się, że lekki trening podczas „tych dni” może mieć zbawienny wpływ na Twoje samopoczucie.

Poprawia humor

PMS to prawdziwa walka! Huśtawki nastroju, drażliwość czy nawet lekkie stany depresyjne to rzeczywistość, z którą muszą mierzyć się niektóre kobiety przed okresem i podczas niego. Okazuje się jednak, że jest na to prosty sposób: trening.

Podczas aktywność fizycznej w naszych mózgu uwalniane są endorfiny, które są w stanie znacznie poprawić humor. Badania pokazują nawet, że osoby cierpiące na depresję szybciej z niej wychodzą, gdy są aktywne fizycznie. Endorfiny potrafią także zredukować odczuwanie bólu, ponieważ wchodzą w reakcję z receptorami w mózgu i zmieniają jego percepcję.

Nic więc dziwnego, że basen czy aerobik może pomóc z obniżonym humorem podczas okresu.

Mniej się męczysz

Badanie przeprowadzone w 2003 r. pokazują, że temperatura ciała podczas okresu jest trochę niższa niż zazwyczaj. Oznacza to, że trening, który na co dzień przysparza Ci wielu problemów, będzie bułką z masłem. To dlatego, że czas do osiągnięcia krytycznego stanu zmęczenia będzie dłuższy, a Ty będziesz mogła zrobić więcej.

Poprawia krążenie krwi i zmniejsza skurcze

Skurcze podczas okresu są wynikiem zwiększonej ilości hormonów, które powodują, że mięśnie macicy zaciskają się zmniejszając jednocześnie ilość krwi oraz tlenu, które powinny być dostarczane do tej części ciała. Ćwiczenia oprócz tego, że poprawią Twój humor, sprawią także, że krew będzie krążyła po ciele sprawniej i wszystkie komórki i narządy będą lepiej dotlenione

Wyreguluj cykl naturalnie

Im bardziej aktywna jesteś, tym Twoje miesiączki są regularniejsze i łagodniejsze - mówią lekarze. Jeśli zauważyłaś, że Twój okres jest nieregularny, możesz przywrócić go na właściwy tor dzięki treningom. To jednak nie wszystko, cuda może zdziałać także zdrowa dieta. Wielu dietetyków poleca owoce i zioła takie jak ananasy, papaje czy pietruszkę.

Chcesz wiedzieć więcej? Odwiedź stronę akcji Silna Słaba Płeć i dowiedz się jak możesz walczyć z kobiecym bólem!

zdjęcia: Fotolia

Nasze propozycje