Poprzedni artykuł: Wyniki testu żelazka Philips PerfectCare Silence Następny artykuł: Sposoby na alergię skóry

Co jeść podczas okresu, żeby pozbyć się nieprzyjemnych dolegliwości?

Kobieta, , tagi: dieta, menstruacja, miesiączka

Ból, rozdrażnienie, wzdęcia, złe samopoczucie… Okazuje się, że dzięki diecie możesz załagodzić nieprzyjemne dolegliwości związane z okresem lub nawet zupełnie się ich pozbyć. Zobacz, co powinnaś jeść podczas miesiączki.

Uzupełnij żelazo

Lekarze mówią, że uzupełnienie poziomu żelaza w organizmie to podstawowa zasada żywienia, gdy masz okres. Podczas menstruacji jest ono bowiem wydalane wraz z krwią.

Zauważyłaś, że podczas miesiączki często masz ochotę na burgera z soczystym kawałkiem wołowiny? To znak od Twojego organizmu, które powinnaś posłuchać. Zamiast jeść jednak kolejnego tłustego burgera, znajdź zdrowsze źródła żelaza. Znajdziesz je m.in. w szpinaku, ryżu, fasoli, ostrygach, pomidorach czy cieciorce.

Pełnoziarniste znaczy lepsze

Podczas okresu bardzo często ciężko powstrzymać się przed zjedzeniem paczki chipsów czy tabliczki czekolady. Bez wątpienia nie wpływa to dobrze ani na nasze samopoczucie, ani figurę. Aby zapobiec takim zachciankom, postaraj się utrzymywać poziom cukru we krwi na stabilnym poziomie.

Przede wszystkim postaw na pełnoziarniste produkty. Składają się one z cukrów złożonych, które rozkładają się w organizmie dłużej, a Ty na dłużej czujesz się najedzona, więc nie masz ochoty sięgać po kolejnego batonika.

 

Ryby, orzechy, nasiona…

Artykuł opublikowany w amerykańskim magazynie branżowym „Położnictwo i Ginekologia” przedstawiło niedawno badanie, które udowodniło, że kwasy omega-3 oraz omega-6 mogą łagodzić dolegliwości miesiączkowe. Okazało się, że kobiety, które codziennie przyjmowały 6 mg tranu, przechodzą okres lżej niż te, które tego nie robiły.

Włącz zatem do diety ryby, owoce morza, nasiona lnu, pestki dyni oraz orzechy. Wszystko są bogate w dobroczynne kwasy.

Powiedz nie cukrowi, soli i kawie

Spożywanie produktów zawierających duże ilości soli i cukru nigdy nie jest dobrym pomysłem. Jednak podczas okresu powinnaś wystrzegać się tego bezwzględnie. To dlatego, że mocno przetworzone produkty zawierające dużo cukru i soli mogą powodować nasilenie się wzdęć oraz zgagi.

Podobnie jest w kawą, której lekarze i dietetyce także nie polecają podczas okresu. Lepiej zastąp ją zieloną herbatą – ona też potrafi pobudzić.

Nie zapominaj o wodzie

Podczas okresu wiele kobiet zmaga się ze wzdęciami i przetrzymywaniem wody w organizmie. Aby sobie z tym poradzić powinnaś pić więcej wody. Pomimo iż być może brzmi to absurdalnie, takie rozwiązanie proponują lekarze.

Tłumaczą, że organizm przetrzymuje wodę, ponieważ boi się, że będzie odczuwać jej deficyt. Jeśli zatem dostarczysz mu więcej płynu, paradoksalnie pozbędziesz się przetrzymywanej wody i zwalczysz wzdęcia i opuchliznę wodną.

Chcesz wiedzieć więcej? Odwiedź stronę akcji Silna Słaba Płeć i dowiedz się, jak możesz walczyć z kobiecym bólem!

materiał sponsorowany

zdjęcia: Fotolia

Nasze propozycje