Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Zdjęcia na Instagramie, a skłonności do depresji Następny artykuł: Konstruktywna kłótnia – jak mądrze rozwiązywać spory?

Dlaczego śpisz 8 godzin, a mimo to się nie wysypiasz?

Kobieta,
,
, tagi: sen, 8 h snu, zdrowy sen, 8 godzin
Wiesz, że odpowiednia ilość regenerującego snu jest kluczowa dla zachowania dobrego zdrowia, samopoczucia, a także urody. Dlatego starasz się spędzać w łóżku przepisowe 8 godzin, a mimo to… wciąż narzekasz na zmęczenie i brak energii. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

1. Anemia

Żelazo wchodzi w skład hemoglobiny, jednego z białek transportujących krwi. Jego niedobór wiąże się z przenoszeniem do tkanek i narządów niewystarczającej ilości tlenu, co prowadzi do osłabienia, męczliwości, ciągłego zmęczenia i rozdrażnienia, a także spadku odporności organizmu. Najczęstsze przyczyny anemii to utrata krwi np. podczas menstruacji, błędy dietetyczne (brak czerwonego mięsa w diecie, nadmiar błonnika roślinnego) oraz zespół złego wchłaniania.

2. Leki

Połykanie tabletek przed snem wydaje się być świetnym pomysłem – łatwo wypracować sobie nawyk, by robić to każdego wieczoru tuż przed pójściem do łóżka. Okazuje się jednak, że niektóre leki i suplementy mogą negatywnie wpływać na jakość snu (dotyczy to np. witamin B6 i B12 oraz leków sterydowych). Warto zapytać lekarza, czy możesz zmienić porę przyjmowania tych środków np. na rano.

3. Papierosy

Palenie papierosów ma bardzo szkodliwy wpływ na zdrowie i idealnie byłoby, gdybyś w ogóle pozbyła się tego nałogu. Jednak jeśli już musisz palić, nie rób tego tuż przed położeniem się do łóżka. Choć może Ci się wydawać, że wieczorny papieros pomoże Ci odprężyć się i zrelaksować, w rzeczywistości nawet mała dawka nikotyny wykazuje działanie pobudzające.


4. Zbyt wysoka temperatura

Wskoczenie pod ciepłą kołdrę i przytulenie się do swojego faceta lub kota wydaje Ci się najlepszym wstępem do kojącego, spokojnego snu? Niestety, naukowcy mają zupełnie inne zdanie: wzrost temperatury ciała może utrudniać zasypianie. Jeśli nie zamierzasz rezygnować z wyżej wymienionych przyjemności, pamiętaj, by przed położeniem się do łóżka nieco obniżyć temperaturę w sypialni.

5. Za dużo bodźców

Przed położeniem się spać słuchasz głośnej muzyki, bawisz się telefonem lub czytasz emocjonujący thriller? Nadmiar bodźców może utrudnić wejście w stan relaksu, będącego wstępem do spokojnego, zdrowego snu. Warto stworzyć swój własny rytuał przygotowujący do odpoczynku: może to być odprężająca kąpiel, joga, medytacja lub wyciszająca lektura.

6. Urządzenia elektroniczne

Wiele osób tuż przed snem relaksuje się, przeglądając ulubione strony internetowe lub oglądając filmy czy seriale. Nie jest to jednak najlepszy pomysł – niebieskie światło emitowane przez ekrany telewizorów, komputerów oraz tabletów wykazuje działanie pobudzające, ponieważ ogranicza wydzielanie melatoniny w mózgu. Osoby, które spędzają wieczory, używając urządzeń elektronicznych, mają większy problem z zaśnięciem, a podczas snu krócej znajdują się w fazie REM. Z tego powodu następnego dni trudniej się budzą i są mniej wyspane.

7. Niedoczynność tarczycy

Zaburzenia pracy tarczycy dotykają coraz więcej kobiet, znacznie utrudniając im codzienne funkcjonowanie. Co więcej, wiele z nich nawet nie zdaje sobie sprawy ze swojej choroby! Objawy niedoczynności tego gruczołu bardzo łatwo pomylić np. z przemęczeniem. Jeśli zmagasz się z takimi dolegliwościami jak: uczucie zimna, zaparcia, sucha skóra, wypadanie włosów, przybieranie na wadze, drażliwość, kłopoty z pamięcią, obfite miesiączki, bóle mięśniowe, a także przewlekłe zmęczenie i permanentne niewyspanie, wybierz się na badanie poziomu TSH.

Zobacz także:  5 powodów, dla których warto spać nago


Zobacz także

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

23 stycznia 2017, 07:51

Nasze propozycje