Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: 10 najlepiej zarabiających polskich piłkarzy. Te sumy są zawrotne! Następny artykuł: Zdjęcia ślubne polskich WAGs

Ból nasz codzienny – co nas najczęściej boli i jak możemy temu zaradzić?

Kobieta, , tagi: ból brzucha, Ibum
Dolegliwości bólowe mogą pojawiać się sporadycznie lub towarzyszyć przez dłuższy okres czasu, gdy w grę wchodzi choroba. Błędy w stylu życia, zła postawa ciała, urazy czy intensywna praca fizyczna to typowe przyczyny powstawania często doskwierających nam bólów głowy, kręgosłupa, karku, ramion, stawów. Jak sobie radzić z bólem na co dzień?

Ból – czy na pewno jest Twoim wrogiem?

Odpowiedź na to pytanie brzmi: tak i nie.

Tak, bo ból utrudnia życie, nawet jeśli ma niewielkie nasilenie. Odczuwając dolegliwości bólowe, trudno skoncentrować się na innych czynnościach i czerpać przyjemność z chwili.

Nie, bo choć bólu nie lubimy, jest jak czerwone światło, które każe się zatrzymać i zastanowić, czy w organizmie nie dzieje się coś złego. Ból bywa objawem problemów z układem ruchu, wyczerpania, braku snu, błędów żywieniowych, urazów. Gdyby się nie pojawiał, nikt nie miałby potrzeby odwiedzenia gabinetu lekarskiego i sprawdzenia, czy przypadkiem nie szwankuje zdrowie. Potraktuj więc ból jako wskazówkę lub ostrzeżenie.

Jak zapobiegać typowym bólom?

Silny ból, związany np. z chorobą układu pokarmowego, stawów czy kręgosłupa, musi być zwalczony poprzez jej wyleczenie. W tym przypadku potrzebna jest stała opieka lekarska i stosowanie się do zaleceń terapeutycznych. Bólom łagodnym lub o średnim nasileniu, które pojawiają się tymczasowo, można spróbować zapobiec poprzez wprowadzenie kilku prostych, acz istotnych zmian w codziennym stylu życia: zdrowo się odżywiaj, unikaj produktów naszpikowanych chemią i ciężkostrawnych, postaraj się nie przejadać, a zamiast tego jedz lekkie i regularne posiłki. Nie dopuszczaj do odwodnienia organizmu i zawsze miej pod ręką szklankę z niesłodzonym napojem, a na alkohol pozwalaj sobie od święta.

Przyczyną bólów o różnej lokalizacji jest zaniedbywanie kręgosłupa – wielogodzinne maratony przed komputerem, garbienie się, schylanie, unikanie aktywności fizycznej i nadprogramowe kilogramy, które dźwiga kręgosłup – to typowi winowajcy codziennych bolączek. Zadbaj o ergonomię w swoim otoczeniu. Inwestycja w dobry materac plus dopasowane do wzrostu biurko i fotel, zwrócą Ci się z nawiązką. Wreszcie – naucz się panować nad stresem, bo kiedy nerwy przejmują kontrolę, skutkiem bywają bóle brzucha, głowy, kręgosłupa, karku. Pamiętaj też o regularnych badaniach kontrolnych, dzięki czemu ewentualne schorzenia możesz wykryć na tyle wcześnie, aby nie pozwolić im się rozwinąć.

Gdy ból atakuje – co robić?

Czasami trudno jest zapobiec bólowi, istnieją jednak sposoby, aby go uśmierzyć. Kiedy dopadnie Cię ból, oszczędzaj się. Bóle w obrębie układu ruchu wymagają regeneracji i odpoczynku. Jeśli w grę wchodzi uraz lub przeciążenie, nie nadwyrężaj obolałej części ciała, udaj się do ortopedy, a tymczasowo zastosuj bezpieczne środki łagodzące, np. okłady. W przypadku nadwyrężonego mięśnia, ścięgna, więzadła – sprawdzą się okłady zimne, np. owinięty w cienki ręcznik lub ściereczkę lód. Chłodne okłady sprawdzą się także w przypadku bólu głowy, nie stosuj jednak takiej terapii zbyt długo, żeby uniknąć wyziębienia. Kiedy lepiej sprawdzają się okłady ciepłe? Na przykład, jeśli masz zapalenie stawów. Ciepły termofor jest też starym, sprawdzonym sposobem przy bólach menstruacyjnych.

Możesz także spróbować naturalnych remediów, np. naparu z kory wierzby, który ma działanie przeciwbólowe i przeciwzapalne. Działanie kory wierzby porównuje się do aspiryny i przypisuje się jej właściwości łagodzące m.in. bóle głowy, mięśni czy kręgosłupa. Nie spożywaj jednak żadnych środków ziołowych, jeśli przyjmujesz inne leki, aby uniknąć interakcji. Zawsze przed sięgnięciem po suplementy warto skonsultować się z lekarzem.

Gdy zaś potrzebujesz natychmiastowej pomocy w bólu, wówczas przydatne okazują się dostępne bez recepty leki, takie jak IBUM Express o działaniu przeciwbólowym, przeciwgorączkowym i przeciwzapalnym. Nie zaszkodzi trzymanie pod ręką takiego „koła ratunkowego” - na wypadek, gdyby ból pojawił się w najmniej oczekiwanym momencie.

materiał sponsorowany

zdjęcia: materiały PR

Zobacz także