Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Gwiazda na czerwonym dywanie. Pielęgnacja w stylu Jessicy Alby Następny artykuł: 3 sposoby na skuteczną naukę języka

4 sprawdzone sposoby na wiosenne przesilenie

Dopadło cię wiosenne przesilenie? Czujesz się apatyczna, zmęczona bez powodu i senna? Sprawdź, jak sobie z tym poradzić!

Na  początku wiosny  często  dopada nas  apatia, zmęczenie i senność. To reakcja  organizmu na zmiany atmosferyczne. Typowe dla wiosny gwałtowne zmiany pogody – wahania temperatury, skoki ciśnienia, ekstremalne zjawiska atmosferyczne - mogą być przyczyną pogorszenia samopoczucia. Przesilenie wiosenne było łatwiejsze do zniesienia kiedy człowiek żył bliżej natury. Dziś, w dobie centralnego ogrzewania, klimatyzacji i sztucznego oświetlenia, zmuszamy się do nienaturalnej w przyrodzie ciągłej gotowości do pracy i jemy wysoko przetworzone pożywienie, bo tak szybciej i łatwiej.

wiosenne przesilenie

Co robić, by nie zamęczać „uśpionego” zimą ciała? Budzić je powoli, bowiem zmęczony organizm może nagłej intensywnej aktywności nie wytrzymać.

 

1. Wiosenne przesilenie? Nie wymagaj od siebie zbyt wiele!

Pierwsze promienie słońca kuszą, by zacząć biegać, jeździć na rowerze i grać w piłkę. Świetnie, ale zacznij od spacerów, lekkiego fitnessu, jogi. Dopiero potem pomyśl o basenie, wycieczkach rowerowych czy bieganiu. I też w małych dawkach! Za to systematycznie. Gdy organizm przyzwyczai się do zwiększonego wysiłku, możesz zwiększyć dawkę aktywności.

 

2. Wiosenne przesilenie? Stosuj zrównoważoną dietę!

Zbyt duża ilość węglowodanów (chipsy, frytki, białe pieczywo, słodycze), które chętnie jemy zimą, by podnieść sobie nastrój i dostarczyć energii, spowalnia metabolizm i sprawia, że stajemy się bardziej leniwe i ociężałe. Zanim pojawią się nowalijki, sięgnij po dostępne cały rok wartościowe jedzenie, które pobudzi metabolizm i doda energii – kasze, dziki ryż czy orzechy. 

 

3. Wiosenne przesilenie? Odpoczywaj bez wyrzutów sumienia!

Szukaj wsparcia u bliskich, proś ich o pomoc. Będziesz mocniejsza także psychicznie, gdy dowiesz się, że możesz liczyć na innych. Prace dziel na małe fragmenty. Każde zadanie dziel na odcinki. Łatwiej zrobić pięć kroków, odpocząć i znowu pięć niż od razu dziesięć. Co 1–2 godziny rób kilkuminutowe przerwy. Zrelaksuj się podczas nich dzięki kilku głębokim oddechom przeponą. W weekendy i święta rób to, na co masz ochotę. Bądź dla siebie dobra i wyrozumiała bez wyrzutów sumienia.

4. Wiosenne przesilenie? Wysypiaj się!

Podczas 6–8 godzin snu organizm najlepiej się regeneruje. Kładź się spać jak najwcześniej - przed północą organizm wydziela najwięcej tzw. hormonów wzrostu, które regulują procesy głębokiej regeneracji komórek.

Sprawdź, jak rozpoznać wiosenne przesilenie >>>

zdjęcia: Fotolia

Zobacz także

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

16 stycznia 2017, 11:54

Nasze propozycje