Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Nowa odsłona kultowego napoju: seledynowe FRUGO! Następny artykuł: Makaron z brokułami i orzechami - przepis

Jedyna zdrowa dieta – dieta nawykowa Renaty Ruszniak

Szukasz naprawdę skutecznej diety? Koniecznie wybierz dietę nawykową - to jedyny zdrowy sposób na odchudzanie. Poznaj podstawowe założenia autorskiej metody diety nawykowej Renaty Ruszniak - członka zespołu Rclinic, autorki książki „Bitwa o Śniadanie”.

szczupła kobieta

Współcześni ludzie nieświadomie stosują model odżywiania i treningu zawodników sumo. Sumici zaczynają dzień od treningu na czczo, następnie spożywają małą przekąskę, udają się na drzemkę, po której znów trenują i dopiero wieczorem zjadają swój główny, syty posiłek.

Dla zachowania prawidłowej wagi niezbędny jest właściwy plan żywieniowy, obejmujący pięć posiłków w ciągu dnia. Najważniejszym z nich jest śniadanie, które zmienia metaboliczny obraz ciała.

Zdrowy model planowania posiłków zakłada, że aż 70% kalorii powinniśmy przyjmować w pierwszej części dnia, do godziny 15. Śniadanie powinno dostarczać dwukrotnie więcej energii niż kolacja, czyli nawet 700 kcal.

Plan żywieniowy, poza czasem przyjmowania posiłków, musi także precyzyjnie określać produkty, jakie możemy spożywać. Dietetyk Renata Ruszniak zaleca przyjmowanie przekąsek o niskim indeksie glikemicznym, czyli takich, które po zjedzeniu podnoszą poziom cukru we krwi nie więcej niż o 50%. W tej grupie znajdują się takie produkty, jak: ryż brązowy, kasza gryczana, kasza jęczmienna, makarony (z mąki durum, razowej, żytniej), ciasteczka owsiane, owsianka, chleb z mąki żytniej (z pełnego przemiału)

Renata Ruszniak stanowczo odradza spożywanie posiłków zawierających w sobie pszenicę. Jej dzisiejsza odmiana ma niewiele wspólnego z ziarnem, z którego chleb wypiekali nasi przodkowie. W 1953 roku Norman Borlaug stworzył pszenicę karłowatą, która dawała wyjątkowo duże plony i znacząco przyczyniła się do zmniejszenia problemu głodu na świecie. Jednakże ta odmiana pszenicy zawiera amylopektynę A, która podnosi poziom cukru we krwi. Współczesna pszenica działa więc jak narkotyk – pobudza ośrodek nagrody, stymuluje apetyt i sprawia, że chcemy jeść co raz więcej zawierających ją produktów.

Zdrowym posiłkiem, który w pełni odpowiada na zapotrzebowanie energetyczne naszego organizmu w pierwszej części dnia, a którego przygotowanie nie zajmuje wiele czasu, jest owsianka.

W przeciwieństwie do pszenicy, owies jest uważany za bardzo zdrowe zboże, ponieważ ma nawet o 20% więcej białka niż inne zboża, a jego tłuszcz zawiera niezbędne nasycone kwasy tłuszczowe, których nasz organizm nie potrafi sam wytwarzać. Dodatkowo, najnowsze badania wskazują, że tłuszcz z owsa ma działanie przeciwnowotworowe oraz przeciwzakrzepowe. Tym samym, owsianka nie tylko pomaga nam dbać o linię, ale przede wszystkim o stan naszego zdrowia.

Książka Renaty Ruszniak o diecie nawykowej pt. „Bitwa o Śniadanie” jest dostępna w sprzedaży w Rclinic.

Polecany film

Dieta 1200 kcal - propozycja jadłospisu


Zobacz także

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

23 stycznia 2017, 15:56

Nasze propozycje