Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Nowa obsesja kulinarna. Deser, który wygląda jak kropla wody. Prawie b... Następny artykuł: Gotowanie na Instagramie. Sushi burger najnowszym hitem kulinarnym

Dietetyczne ciasta czekoladowe. Możesz jeść bez wyrzutów sumienia

Uwielbiamy naukowców, którzy usprawiedliwiają nasze łakomstwo. Jak wynika z przeprowadzonych przez specjalistów z Uniwersytetu w Tel Awiwie badań, czekoladowe ciasto na śniadanie nie tuczy, a wręcz przeciwnie – odchudza!

Znakomite wieści dotarły do nas już cztery lata temu. Badania przeprowadzono na 193 otyłych osobach, które podzielono na dwie grupy. Jedna z nich na śniadanie jadała dietetyczne posiłki o zawartości 300 kcal, druga czekoladowe ciasta o wartości 600 kalorii.

W pierwszym etapie eksperymentu przedstawiciele obu grup schudli średnio 15 kg, w drugim ci, którzy jedli śniadania niskokaloryczne przytyły jednak aż 10 kg.Osoby, które raczyły się słodkościami schudły z kolei kolejne sześć kilogramów.

Jak się okazało, słodkie, czekoladowe śniadanie obniża apetyt na słodycze w późniejszych porach dnia. Taki nawyk podnosi także satysfakcję z diety oraz wykorzystuje fakt, że rankiem metabolizm jest najbardziej aktywny. Organizm ma także cały dzień, aby spalić kalorie.

Wniosek? Jeśli walczysz z podjadaniem, wieczorem stawiaj na sałatki, a w porze śniadania – na ciasto czekoladowe.

Z okazji przypadającego na 12 kwietnia Dnia Czekolady – garść przepisów na nieco „odchudzone” i bardziej dietetyczne wersje czekoladowego ciasta.

Ciasto czekoladowe bez mąki

Potrzebujesz: 120 g posiekanej gorzkiej czekolady, 120 g masła, 150 g cukru pudru, 50 g kakao, 3 jajka, łyżeczka ekstraktu z wanilii.

Jak: Rozgrzej piekarnik do 150 stopni, przygotuj tortownicę o średnicy 20 cm, posmaruj ją masłem i posyp kakao w proszku. Roztop masło i czekoladę nad gotującą się wodą, zdejmij z ognia, dodaj cukier, kakao w proszku, rozbite jaja i wanilię. Wlej ciasto do formy, piecz przez 30 minut. Studź przez 10 minut, wyciągnij z formy i zostaw ciasto do całkowitego wystygnięcia.

Ciasto czekoladowe ze zmielonymi migdałami

Potrzebujesz: 200 g wysokiej jakości gorzkiej czekolady, 125 g masła, 125 g cukru pudru, 4 jaja, 200 g drobno zmielonych migdałów

Jak: Rozgrzej piekarnik do 180 stopni, rozpuść czekoladę w misce nad gotującą się wodą, ostudź. Masło i cukier utrzyj na puszystą masę. Rozdziel jaja i dodaj żółtka do masy razem z migdałami i rozpuszczoną czekoladą. Dokładnie wymieszaj. Białka ubij na sztywno i dodaj do ciasta, delikatnie mieszając. Przełóż masę do tortownicy o średnicy 20 cm, piecz przez ok. 20 minut. Przed wyciągnięciem ciasta z formy odczekaj 15 minut.

Bezglutenowe ciasto czekoladowo-pomarańczowe

Potrzebujesz: 2 łyżki siemienia lnianego i 6 łyżek wody, 100 g mąki z ciecierzycy, 100 g mąki owsianej, 50 g niesłodzonego kakao, 100 g brązowego cukru, łyżeczka sody, łyżeczka proszku do pieczenia, pół szklanki soku z agawy lub nektaru kokosowego, szklanka soku pomarańczowego, 1/4 szklanki oliwy z oliwek, 1 łyżka marmolady pomarańczowej

Jak: Rozgrzej piekarnik do 180 stopni. Wymieszaj siemię lniane z wodą i odstaw. W jednym naczyniu wymieszaj wszystkie składniki suche, w drugim mokre. Następnie połącz wszystko i wymieszaj na gładką masę. Wlej ciasto do wyłożonej papierem do pieczenia formy o średnicy 22 cm. Ciasto powinno być gotowe po ok. 35-40 minutach. Po ostudzeniu możesz polać je lukrem z wymieszanych w blenderze 200 g daktyli, 2 łyżek niesłodzonego kakao, 4 łyżek soku pomarańczowego, 1 łyżki marmolady pomarańczowej i połowy szklanki wody.

Brownie z czerwonej fasoli

Potrzebujesz: 2,5 szklanki czerwonej fasoli, 3 jaja, 3 łyżki oleju roślinnego, 1/4 szklanki kakao, 3/4 szklanki cukru lub ksylitolu, łyżeczka ekstraktu z wanilii, półtorej łyżeczki sody lub proszku do pieczenia, szczypta soli, opcjonalnie 1 duży banan (lub 2 małe)

Jak: Rozgrzej piekarnik do 175 stopni, nasmaruj formę o wymiarach 20 x 20 cm. Opłucz fasolę i zmiksuj ją z pozostałymi składnikami w blenderze. Przelej masę do blachy i posyp ją kawałkami czekolady. Piecz w nagrzanym piekarniku przez ok. 30 minut, aż powierzchnia będzie sucha, a boki zaczną odchodzić od formy.


Zobacz także

Polecany film

Kasia gotuje z Polki.pl: ptysie z kremem

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

10 grudnia 2016, 02:12