Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Valbon Brie z suszonymi pomidorami Następny artykuł: Nowość: ekskluzywne miody „Lune de Miel“

Jak poskromić wilczy apetyt? Poznaj 6 sztuczek!

Nowości kulinarne,
,
, tagi: odchudzanie, diety, apetyt, głód, sposoby, sztuczki
Jesteś na diecie? A może po prostu często podjadasz i obawiasz się o swoją figurę? Zobacz sprawdzone sposoby, które pomogą ci poskromić apetyt i pozbyć się uczucia głodu!

Postanowiłaś: koniec z podjadaniem niezdrowych przekąsek! Zapełniłaś po brzegi lodówkę samymi zdrowymi produktami: warzywami, owocami, jogurtami naturalnymi... Wracasz zmęczona pracy, dumna z pożywnego śniadania i lekkiego lunchu, ale nagle... nie możesz opanować głodu.

kobieta przy lodówce

Choć byłaś pewna, że w domu nie masz nic słodkiego i kalorycznego, w akcie desperacji znajdujesz w kuchennej szafce nieco czekolady, słone paluszki i niewielką paczkę chipsów. Zjadasz je ze szybko i ze smakiem. Kiedy zaspokoiłaś swój apetyt zaczynasz czuć, że znowu coś poszło nie tak, jak powinno... Znasz to uczucie? Jeśli tak, zobacz proste triki, dzięki którym twój żołądek poczuje się pełny i które skutecznie zniechęcą cię do podjadania niezdrowych przekąsek!

1. Guma do żucia – tylko owocowa

Kiedy czujesz, że masz ochotę coś przekąsić, sięgnij po gumę do żucia, która pomoże ci oszukać mózg, dostarczając mu sygnał, że organizm właśnie dostaje pożywienie. Wybierz jednak tę owocową. Dlaczego? Smak mięty dodatkowo pobudza żołądek do wytwarzania soków trawiennych, a co za tym idzie – wywołuje uczucie głodu.

Po gumę do żucia sięgaj po posiłku – dzięki temu ochota na deser będzie zdecydowanie mniejsza. Jest ona pomocnym rozwiązaniem również wtedy, gdy twoje podjadanie związane jest ze stresem – żucie gumy zwiększa poczucie odprężenia i pomaga zapanować nad nerwami.

2. Kakao i jego zapach

Lubisz kakao? Bardzo dobrze – to prawdziwe jest naprawdę zdrowe. Tym razem jednak zachęcamy nie tyle, do jego picia, co do... wąchania! Okazuje się, że wydziela ono tak silny aromat, że już sama woń przysmaku łagodzi uczucie głodu. Warto spróbować!

kobieta z łyżką

3. Woda gazowana dla uczucia sytości

Choć woda niegazowana jest najlepszą opcją dla osób będących na diecie (szklanka takiej wody na kwadrans przed posiłkiem pozwoli nam zjeść mniej), to czasami warto sięgnąć po tę gazowaną (koniecznie niskosodową!) – zawarte w niej bąbelki sprawią, że zapełnimy nasz żołądek tak, jakbyśmy zjedli niewielki posiłek.

4. Kolor niebieski – czerwone światło dla głodu

Badania dowiodły, że niebieski jest kolorem, który uspokaja i koi. Zdaniem naukowców to właśnie niebieski, spośród całej palety barw, najmniej pobudza apetyt i zmniejsza łaknienie. Istnieje więc spora szansa na to, że z niebieskiego naczynia zjesz mniej, niż z tego białego.

5. Psychika a uczucie głodu

Nie od dziś wiadomo, że lubimy „jeść oczami”. Swój posiłek nałóż na mały talerz, dzięki temu porcja wyda się większą, bo zapełni całe naczynie. Wydaje ci się to banalne i uważasz, że twój organizm nie nabierze się na taką sztuczkę? Nic bardziej mylnego! Spróbuj, a sama przekonasz się o mocy tego triku! ;) Warto też wybierać „napuszone” dania i przekąski, np. warzywa pokrojone w plastry lub starte na tarce o dużych oczkach sprawią, że sałatka będzie objętościowo większa niż ta, do której użyłabyś drobno pokrojonych warzyw, z kolei przekąska w postaci kilka wafli ryżowych sprawi, że poczujesz się syta, pomimo tego, że nie dostarczyłaś żołądkowi sporej dawki kalorii. To działa!

6. Błonnik, błonnik, błonnik!

Każda z nas doskonale wie, że błonnik to nasz największy sprzymierzeńca w walce o szczupłą sylwetkę, jednak pomimo to, ciągle jest go za mało w naszej diecie. Zmień to! Błonnik przyspiesza metabolizm i sprzyja długotrwałemu uczuciu sytości. Znajdziesz go m.in w warzywach i owocach, pełnoziarnistym pieczywie, otrębach czy roślinach strączkowych.  Zobacz w czym znajdziemy błonnik!

Jakie są wasze sposoby na poskromienie apetytu? :)

zdjęcia: 123rf

Zobacz także

Polecany film

Guacamole - Joanna Bielak

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

7 grudnia 2016, 21:14