Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Sprawdziłyśmy na sobie! Odchudzający koktajl z kurkumą jest pyszny i..... Następny artykuł: Masz w lodówce ketchup? Możesz zrobić z niego pyszne ciasto! PRZEPIS

Nie wyrzucaj pestki awokado! Nie uwierzysz, co możesz z niej zrobić

Nowości kulinarne,
,
, tagi: zdrowe odżywianie, awokado, zdrowe produkty
Na pewno zdarzyło Ci się usłyszeć od rodziców, żeby nie jeść pestek, bo w brzuchu wyrośnie Ci owoc. Dzisiaj obalamy ten mit na przykładzie awokado.

Tak wiemy... Jest to pewnie ostatnia rzecz, którą chciałabyś zjeść ;). No, bo jak tu przyrządzić tak dużą i twardą, a w dodatku ślizgającą się w rękach pestkę? Wbrew pozorom wcale nie jest to takie trudne.

Nowoczesne badania medycyny naturalnej pozwoliły odkryć niezwykłe właściwości pestki awokado. Wiedziałaś, że ma dużo antyoksydantów? Dzięki temu opóźnia procesy starzenia nie tylko skóry, ale również mózgu, serca oraz pozostałych komórek i tkanek, jakie posiadamy.

Pestka z awokado to również szereg przeciwutleniaczy, które walczą z wolnymi rodnikami. Dzięki temu chronią nas przed przeziębieniem, bo wspierają odporność. Oczywiście samo awokado również zawiera przeciwutleniacze, ale ma ich aż o 70 proc. mniej niż sama pestka.

Jeśli stosujesz dietę i zwracasz uwagę na zawartość błonnika, to pestka awokado ma go wyjątkowo dużo. A świadczy o tym chociażby stosowanie jej w leczeniu różnego rodzaju problemów trawiennych. Na pewno wiesz, że nic tak nie wpływa pozytywnie na odchudzanie, jak właśnie wspomniany błonnik. Reguluje w końcu pracę jelit. Są też badania, które potwierdzają, że jedzenie pestki awokado łagodzi również bóle menstruacyjne, ponieważ ma właściwości rozkurczowe.

W trakcie przeprowadzanych badań medycyny naturalnej, wymyślono również metodę dostania się do wnętrza pestki. Bo przecież jej twarda skorupa wydaje się nie do przebicia.

Jak przyrządzić pestkę awokado?

1. Umyj dokładnie awokado i przekrój je na pół.

2. Następnie wbij nóż w pestkę oraz przekręć. Powinnaś wyciągnąć ją bez najmniejszego problemu.

3. Pestkę oczyść z miąższu i wytrzyj w papierowy ręcznik. Połóż ją na parapecie lub ciepłym grzejniku i pozostaw na 3 dni. Temperatura wysuszy pestkę, dzięki czemu łatwiej będzie Ci ją przygotować.

4. Przygotuj plastikowy woreczek z silikonowym zamknięciem oraz tłuczek/młotek do mięsa.

5. Rozbij pestkę na kawałki, a następnie włóż ją do blendera i rozdrobnij na proszek. Pamiętaj, aby noże były dobrze naostrzone.

6. Proszek, który powstanie jest bardzo gorzki, więc lepiej będzie, jeśli dodasz go do słodkiego koktajlu owocowego, soku, czy też porannej owsianki.


Zobacz także

Polecany film

Kasia gotuje z Polki.pl: tarta z kurczakiem i warzywami

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

5 grudnia 2016, 09:38