Logowanie
Logowanie. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Przypomnij hasło
Rejestracja
Płeć: *

Administratorem danych osobowych jest Edipresse Polska SA z siedzibą przy ul. Wiejskiej 19 w Warszawie. Dane będą przetwarzane w celu świadczenia usług za pomocą portalu oraz w celach marketingowych zgodnie z zakresem udzielonych powyżej zgód.

Osoba podająca dane ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Podanie danych osobowych oraz wyrażenie zgody na ich przetwarzanie jest dobrowolne. Dane mogą być udostępnione innym podmiotom z grupy kapitałowej Edipresse Polska SA.

Rejestracja. Proszę czekać
Nie możesz się zalogować? Przypomnij hasło
Masz już konto? Zaloguj się!
Odzyskiwanie utraconego hasła
Odzyskiwanie utraconego hasła. Proszę czekać
Nie posiadasz jeszcze konta? Zarejestruj się!
Masz już konto? Zaloguj się!

Poprzedni artykuł: Soki Merry Berry - naturalnie borówkowe Następny artykuł: Nowość! Musztarda sałatkowa Kamis

Woda z wapniem – sojusznik wiosennego odchudzania

Nowości kulinarne, , tagi: woda, odchudzanie, diety
To, że woda jest konieczna żebyśmy czuli się dobrze wie większość z nas. Jeżeli chcemy prowadzić zdrowy tryb życia, dbamy o nasze zdrowie, urodę i po prostu chcemy się czuć dobrze, musimy pamiętać, że regularne picie wody jest niezbędne. Pojawiają się pytania, na co ona tak naprawdę wpływa, ile jej pić i w końcu jaka woda może przynieść naszemu organizmowi realne korzyści?

woda mineralna

Dlaczego picie wody jest ważne?

Regularne picie wody dodaje nam energii, chęci do pracy, obniża stres, zapobiega chorobom serca i nerek, poprawia metabolizm oraz łagodzi ból głowy. Spożywanie odpowiedniej ilości wody w ciągu dnia wpływa także na zdrowy wygląd naszej skóry, która staje się nawilżona i jędrna. Brak wody w naszym organizmie zaczyna się objawiać szybciej niż niedobór jedzenia – nasz mózg jest mniej ukrwiony, spada zdolność koncentracji, pojawiają się zaburzenia pamięci, cierpimy też na uporczywe bóle głowy, czy kłopoty z trawieniem.

Ile wody mineralnej wypić?

Dzienna dawka do minimum 1,5 litra wody. Należy pamiętać, że jeszcze bardziej potrzebujemy uzupełniać płyny podczas treningów, choroby, a także odchudzania – wtedy dawka może wynieść nawet 3 litry. Tylko, którą spośród dostępnych na rynku wód, często o bardzo zróżnicowanym składzie mineralnym i zawartości rozpuszczonych składników, najlepiej wybrać?

Dlaczego warto wybrać wodę z wapniem?

Osobom, które nie piją mleka, jedzą mało nabiału, trenującym i po prostu tym, którzy dbają o swoje zdrowie poleca się wodę z wapniem. Jak podkreśla Jacek Bilczyński, dietetyk i trener personalny gwiazd, specjalista w zakresie zdrowego stylu życia i kształtowania sylwetki, wapń to minerał, który w ludzkim organizmie występuje w największej ilości. 99% tego pierwiastka znajduje się w kościach i zębach. Jest również niezbędny do prawidłowego przekazywania impulsów nerwowych, skurczu mięśni, krzepnięcia krwi czy wydzielania niektórych hormonów. – Zalecane dzienne spożycie wapnia wynosi około 1-1,5g dziennie. Wapń może zmniejszyć ryzyko osteoporozy, rozwoju nadciśnienia tętniczego, a także, o czym niewiele osób wie, może przyczynić się do spalania tkanki tłuszczowej – komentuje Bilczyński.

woda mineralna

W odpowiedzi na rosnące potrzeby osób chcących prowadzić zdrowy tryb życia pojawia się wiele prozdrowotnych produktów na rynku (np. woda Jurajska z Wapniem). Jak podkreśla Danuta Krzemień-Syrek, Szef Działu Marketingu w Jurajska sp. z o.o., kompleks Aquamin zawarty w Jurajskiej to mineralny surowiec, który powstaje ze skamieniałych alg czerwonych. – Algi absorbują minerały z wody morskiej przez kilka lat. Zawierają ich ponad 70, w tym właśnie wapń. Jest w 100% naturalny, bez ekstrakcji chemicznej. Skład mineralny Aquaminu jest idealny ze składem plazmy krwi – dodaje Krzemień-Syrek.

Jacek Bilczyński tłumaczy także, w jaki sposób wapń pomaga w spalaniu tkanki tłuszczowej. Po pierwsze wpływa na specjalne proteiny mitochondrialne – UCP-2. – Brzmi to dość tajemniczo, spieszę więc wyjaśnić co to oznacza. Wyobraźcie sobie miliony mikro pieców znajdujących się w waszych organizmie. To struktury spalające energię. Im większa ich ilość i sprawność tym Wasz metabolizm jest szybszy – możecie jeść więcej i to bezkarnie. Proteiny mitochondrialne, o których wspomniałem są integralną częścią owych pieców. Wapń stymuluje UCP-2 w taki sposób, że dochodzi do swego rodzaju „niekontrolowanego spalania”. W normalnych warunkach spalona energia powinna zostać zużyta lub zmagazynowana, nasz minerał sprawia jednak, że znaczna jej część przekształcana jest na ciepło­ – dodaje Bilczyński.

Najlepsze źródła wapnia

Wchłanianie wapnia z wód mineralnych jest nieraz wyższe niż z produktów mlecznych, które traktowane są przecież powszechnie jako jedne z lepszych źródeł tego pierwiastka. Również biodostępność wapnia jest przynajmniej równie wysoka z wód co z mleka. Wynika to z faktu, że wody mineralne zasobne w wodorowęglany dodatkowo zmniejszają straty wapnia z moczem. Konsumpcja wody mineralnej może stanowić znakomity sposób na zwiększenie spożycia wapnia w przypadku osób nie dostarczających odpowiedniej jego ilości. Jeśli zależy nam na suplementacji w postaci aptecznych preparatów, powinniśmy kierować się w stronę wapnia z muszli koralowców, lub cytrynianiu wapnia (ten ostatni może zapobiegać również powstawaniu kamienni wapniowych) te formy są przyswajalne nawet o 20-30% lepiej niż popularne preparaty węglanu wapnia (jak np. musujące preparaty popularnie – choć błędnie! – nazywane wapnem).

materiały prasowe marki Jurajska

zdjęcia: materiały PR

Polecany film

Ile kalorii ma kromka chleba?


An Error Occurred: Internal Server Error

Oops! An Error Occurred

The server returned a "500 Internal Server Error".

Something is broken. Please let us know what you were doing when this error occurred. We will fix it as soon as possible. Sorry for any inconvenience caused.

Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

27 kwietnia 2017, 01:29

Nasze propozycje