Poprzedni artykuł: Pora dnia ma znaczenie! Zobacz, kiedy najbezpieczniej pić kawę! Następny artykuł: Gruszka i pietruszka – sprawdź, jak możesz wykorzystać to połączenie

Te produkty lepiej wyrzuć i więcej nie kupuj!

Niezależnie od tego, czy jesteś na diecie, te produkty nie służą ani Twojej sylwetce, ani Twojemu zdrowiu. Jeśli znajdują się w Twojej kuchni, pozbądź się ich raz na zawsze! Zobacz, jakie produkty lepiej wyrzucić i czym je zastąpić!

zdziwiona kobieta

Gotowe dania w proszku

Sosy, dania instant, dressingi do sałatek, czyli wszystko to, co po dodaniu wody ma być gotowe do zjedzenia. Przygotowanie zdrowych zastępników nie wymaga mistrzostwa kulinarnego. Wystarczą świeże składniki, zioła i przyprawy, które powinny zająć miejsce gotowców.

Nie polecam żadnych dań gotowych, oprócz mrożonych warzyw. Nie polecam też niezdrowego, szkodliwego odgrzewania na co dzień dań w mikrofalówce (nie wspominając już, że smak nie ten sam...). Można zrobić prosty obiad samemu.
Przykład: łosoś skropiony cytryną upieczony w piekarniku + koperek + sałatka z sałaty i pomidorów
Przykład II: makaron, świeże pomidory i bazylia, oliwki, oliwa, trochę tartej mozarelli
Przykład III: placki z mąki żytniej z otrębami z ulubionymi dodatkami

kagga

Spody do pizzy i biszkopty do ciast

Choć na pierwszym miejscu w składzie znajdziemy mąkę i wodę, dalej nie jest już tak "naturalnie", gdyż zaczynają się substancje spulchniające i regulatory kwasowości. Domowe ciasto na pizzę być może nie uda się za pierwszym razem, ale na pewno warto próbować! Podobnie w przypadku biszkoptu.

Bita śmietana w sprayu lub w proszku

Prawdziwa bita śmietana może i jest kaloryczna, ale za to w stu procentach naturalna. Coś, co musi przez dłuższy czas utrzymać swoją konsystencję w opakowaniu pod ciśnieniem, musi zawierać odpowiednie substancje. Pozyskiwany z wodorostów karagen w roli stabilizatora nie brzmi zachęcająco…

Słodzone napoje

Z produktów tego typu warto zrezygnować ze względu na dużą zawartość cukru. Nie stanowi odkrycia stwierdzenie, że szczególnie dużo jest go w popularnych napojach gazowanych, ale warto przyjrzeć się także innym produktom. Słodkie napoje, np. znany sok marchwiowo-owocowy dla dzieci ma w swoim składzie tyle samo cukru, ile znajduje się w coli!

Kawy w saszetkach

Kawy, a raczej – jak sami producenci je nazywają – napoje kawowe, niewiele mają wspólnego z prawdziwymi ziarnami. W składzie na pierwszym miejscu pojawia się cukier, więc nie mamy kontroli nad jego ilością. No i po co komu w takim napoju utwardzony tłuszcz roślinny? Nie brzmi zbyt zachęcająco, podobnie jak cała długa lista substancji E: regulatorów, stabilizatorów, aromatów i przeciwzbrylaczy. 

Słodkie płatki śniadaniowe

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, więc powinniśmy zatroszczyć się, by było maksymalnie pełnowartościowe pod względem odżywczym. Płatki śniadaniowe – czy naprawdę są zdrowe? Niekoniecznie. Naturalne płatki owsiane, na bazie których stworzymy domowe muesli, owszem, dostarczą nam właściwości odżywczych. Jednak już pod słodkimi skorupkami kuleczek i kółeczek kryje się multum węglowodanów, w tym głównie cukier.

Dodałybyście coś do tej listy?

zdjęcia: Fotolia

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

14 grudnia 2018, 15:24

Zobacz także

Nasze propozycje