Poprzedni artykuł: NOWOŚĆ: słynne klopsiki IKEA w wersji wege Następny artykuł: Łatwe ciacho ‘kręci’ na 700 sposobów! Przeczytaj podsumowanie akcji De...

6 powodów, dla których warto jeść jarmuż

Jarmuż to coraz bardziej popularne zielone warzywo, po które warto sięgać ze względu na wiele właściwości odżywczych. Jest niezwykle łatwy w przygotowaniu, można go jeść zarówno na surowo, jak i gotowany czy nawet pieczony w formie chipsów. Sprawdź 6 powodów, dla których warto jeść jarmuż!

jarmuż

1. Jarmuż opóźnia procesy starzenia

Ze względu na dużą zawartość przeciwutleniaczy spowalnia procesy starzenia w organizmie. Także zawarte w nim witaminy i minerały wpływają na zachowanie zdrowego i młodego wyglądu. W jarmużu znajdziemy m.in. kwas foliowy, magnez, wapń, żelazo, potas i fosfor.

2. Jarmuż to doskonałe źródło witaminy młodości

Skoro już o witaminach mowa, to nie tylko hamują one procesy starzenia, ale także wzmacniają odporność organizmu (za co odpowiada witamina C) oraz poprawiają wygląd skóry, włosów i paznokci – dzięki  zawartości witaminy młodości A oraz witaminy K.

3. Jarmuż wspomaga oczyszczanie organizmu z toksyn

Jarmuż, jako roślina kapustna, wspomaga usuwanie toksyn z organizmu. Świetnie poprawia trawienie, a dzięki zawartości błonnika, posiada właściwości odchudzające. Błonnik nie tylko wspomaga przemianę materii, ale działa także przeciwzawałowo, pomagając obniżyć poziom złego cholesterolu.

jarmuż

4. Jest smaczny!

Przepadasz za kapustą czy sałatą, ale już Ci się znudziły? Jarmuż stanowi doskonałe urozmaicenie diety! Świetnie komponuje się z dressingami na bazie cytryny i oliwy z oliwek oraz…

5. …daje nieograniczone możliwości kulinarne!

Na bazie jarmużu przygotujemy pyszne sałatki, zupy czy koktajle. Dobrze sprawdza się jako dodatek do kaszy jaglanej czy zapiekanek. Z jarmużu przygotujemy także zdrową przekąskę w postaci chipsów.

Wypróbuj przepis na koktajl z jarmużem oraz przepis na zupę z jarmużem.

6. Ma mało kalorii

Jarmuż jest pożywny, a jednocześnie niskokaloryczny, gdyż w aż 80% składa się z wody. W 100g liści znajduje się 29kcal i, co oczywiste, 0g tłuszczu.

Czujecie się zachęceni, żeby włączyć jarmuż do codziennej diety?

Sprawdźcie także najlepsze przepisy z jarmużem!

zdjęcia: Fotolia

Polecany film


Komentarze

Ładowanie komentarzy...

Dodaj komentarz

Użytkownik niezalogowany

14 listopada 2018, 05:31

Nasze propozycje